elektromos autó

A Nissan LEAF 2010-es bemutatása óta közel 700 000 példányban kelt el világszerte, ezzel kiérdemelve helyét a történelemben, mint a világ első, tömeggyártásban elérhető elektromos járműve. Ma a Nissan új fejezetet nyit ebben a történetben: a legújabb generációt úgy tervezték és alakítottak át, hogy megfeleljen a modern elektromosautó-vásárlók igényeinek, miközben hű marad innovatív gyökereihez.
Az Autsugiban (Japán) lévő Nissan Global Design Stúdióban tervezett vadonatúj LEAF tükrözi dinamikus karakterét és aerodinamikai hatékonyságát. A mindössze 0,25-ös légellenállási együtthatójával a karcsú formaterv optimalizálja a légáramlást, ezzel növelve a teljesítményt és a hatótávolságot. A süllyesztett ajtókilincsek, az ívelt tetővonal, a teljes alsó burkolat és a formázott felületek modern megjelenést kölcsönöznek, míg a jellegzetes első és hátsó világítás egyedi, high-tech arculatot biztosít az úton.
Kompakt külseje ellenére, amely ideálissá teszi a városi közlekedéshez, a parkoláshoz és a szűk manőverekhez, a vadonatúj LEAF tágas belső teret kínál egy modern család mindennapi szükségleteinek kielégítésére – legyen szó iskolába való sietésről, munkába járásról vagy családi vakációról.
Az egyedi csomagtér-kialakításnak köszönhetően a vadonatúj LEAF 437 literes (VDA) csomagkapacitást kínál. A csomagtérhez való hozzáférést elektromos csomagtérajtó teszi még kényelmesebbé, míg bizonyos kivitelek tetősínekkel is elérhetők, amelyek lehetővé teszik keresztrudak felszerelését.

A panoráma üvegtetőtől – amelyen finoman megjelenik a LEAF logó – a látványos 3D hátsó lámpákon keresztül, a prémium anyaghasználaton át, a vadonatúj LEAF minden részletét céltudatosan tervezték meg. Az utastér tágas, ergonomikus kialakítású, letisztult vonalakkal, megnövelt kilátással és hangulatvilágítással, amely még magasabb szintre emeli az utazási élményt.
A vadonatúj LEAF-et rugalmasságra és magabiztosságra tervezték – legyen szó városi közlekedésről vagy autópályás utazásról. Az ügyfelek két akkumulátor-opció közül választhatnak, mindkettő kiváló hatótávolságot és valós használhatóságot biztosít:
Az akár 150 kW-os egyenáramú gyorstöltési képességgel a vadonatúj LEAF akár 417 km megtételére elegendő áramot és képes az akkumulátorába befogadni mindössze 30 perc alatt. Autópályán, 130 km/h sebességnél több mint 330 km hatótávolságot biztosít, és a gyors egyenáramú töltésnek akár 800 km-nél is hosszabb utak minimális időeltéréssel teljesíthetők a belső égésű motoros járművekhez képest.

Az intelligens akkumulátorhőmérséklet-szabályozás biztosítja a gyors és egyenletes töltést különböző hőmérsékleti körülmények között is. Az új rendszer a beépített Google Maps Útvonaltervezővel együttműködve előre beállítja az akkumulátor optimális hőmérsékletét, amikor a jármű egy gyorstöltőhöz közelít – ezzel optimalizálva a töltési sebességet és hatékonyságot. A beépített Google rendszer megkönnyíti a hosszabb utak megtervezését is, mivel automatikusan kijelöli az útvonal mentén a legkényelmesebb töltési megállókat.

A Vehicle-to-Load (V2L) funkcióval felszerelt vadonatúj LEAF lehetővé teszi a külső eszközök közvetlenül az autóból történő töltését, és számos kis és közepes méretű eszközt – például vízforralót, hordozható lámpát vagy elektromos grillsütőt – táplál kempingezéskor vagy egyéb, szabadtéri tevékenység esetén. Tartozékként elérhető adapteren keresztül az ügyfelek egy külső V2L töltő porton keresztül akár 3,6 kW teljesítményű áramhoz is hozzáférhetnek.
A jövőre nézve a vadonatúj LEAF Vehicle-to-Grid (V2G) kompatibilis, vagyis képes lesz az akkumulátorban tárolt energiát visszatáplálni az elektromos hálózatba. Ez a funkció segíthet az ügyfeleknek csökkenteni az energiaköltségeiket, miközben hozzájárul egy stabilabb és fenntarthatóbb energiarendszer kialakításához.
A vadonatúj LEAF az intelligens vezetéstámogatást ötvözi a magával ragadó elektromos teljesítménnyel. A Nissan Ariyával közös CMF-EV moduláris padlólemezre épül, MacPherson első felfüggesztéssel és többlengőkaros hátsó futóművel a még kényelmesebb utazás, jobb hatékonyság, kiegyensúlyozottabb vezetési élmény és precízebb irányíthatóság érdekében – akár városi közlekedésről, akár hosszabb távú utazásról van szó. Az autót úgy tervezték, hogy a vezetőt egy sor intuitív funkcióval támogassa:

A vadonatúj LEAF-et úgy tervezték, hogy a vezetőt intuitív, elérhető technológiai funkciók széles skálájával támogassa:
A vadonatúj LEAF az Egyesült Királyságban, a Nissan sunderlandi üzemében készül, amely Európa egyik legfejlettebb elektromosjármű-gyártó központja, és kulcsfontosságú része a vállalat EV36Zero kezdeményezésének. Ez a program a zéró kibocsátású mobilitás és a lokalizált EV-gyártás mintáját jelenti. A vadonatúj LEAF az EV36Zero keretében gyártott első új modell, amely hozzájárul a Nissan azon céljához, hogy egy teljesen integrált elektromos ökoszisztémát hozzon létre – megújuló energiával működő gyártással és helyi akkumulátor-ellátási lánccal.
Az előrendelések idén ősszel indulnak, az első kiszállításokra pedig várhatóan a jövő év tavaszán kerül sor.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!