Olaszország

Menekülés vissza az autóba

2020.11.14.

A saját gépkocsit pajzsként használják a koronavírus ellen Itáliában. Ezzel párhuzamosan az olaszok mind nagyobb érdeklődéssel fordulnak az új mobilitási eszközök, különösen az elektromos robogók felé – írja a quattroruote.it, a legnépszerűbb olasz autós magazin internetes kiadása.

A portál arra a felmérésre hivatkozik, melyet az Audimob közvélemény-kutató cég végzett az olasz közelekedési minisztériummal közösen.

Az autóm az én váram

A Covid-19 új hulláma ismételten a magántulajdonú személygépkocsikat állította az érdeklődés középpontjába. Az olaszok a saját autójukra úgy tekintenek, mint arra a mentsvárra, amelyben a vírusfenyegetés idején menedéket találnak.

A trend már 2019-ben elkezdődött, amit a járvány két hulláma, a tavaszi és az őszi jelentősen felerősített. Olyannyira, hogy a tavalyi helyzethez képest a megkérdezettek közül 65 százalékkal többen mondták azt, hogy a jövőben is az egyéni közlekedési eszközöket preferálják majd a tömegközlekedéssel szemben.

Ennek megfelelően alakultak a tömegközlekedés adatai. A tavalyi időszakhoz képest idén több mint 50 százalékkal csökkent a tömegközlekedési eszközöket használók száma.

Ahogy az várható volt, a forgalom csökkenésével párhuzamosan drasztikusan csökkent a balesetek száma: márciusban körülbelül 72 százalékkal, áprilisban pedig 85 százalékkal.

Gyalogosok, kerékpárok és robogók

Az Audimob elemezte az úgynevezett „könnyű mobilitást” is, amely 2020-ban főszerephez jutott néhány olasz nagyváros közlekedésszervezési politikájában, elsősorban a támogatások révén.

A járvány hirtelen lefékezte az eddig töretlen fejlődést ezen a téren. Az elemzés szerint a gyalog, kerékpárral vagy más eszközzel közlekedők aránya 4 százalékkal csökkent az elmúlt egy évben, de a teljes közlekedésben még így is 24 százalékot tesznek ki.  

Annyi bizonyos: a 2020-as év nagy lendületet adott az alternatív mobilitásnak, és reflektorfénybe helyezte az elektromos robogókat, rollereket. A városi közlekedés új szereplője hirtelen nagyon népszerű lett, elsősorban a kölcsönzési lehetőségek miatt. Jelenleg 20 olasz városban hat cég mintegy 27 ezer elektromos robogót, illetve rollert üzemeltet.

A tanulmány szerint csaknem minden második olasz (43%) érdeklődést mutat ezen utazási eszköz iránt, ugyanakkor a megkérdezettek 80 százaléka szigorúbb szabályokhoz kötné a használatukat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....