EQC

A Mercedes bemutatta az off-road EQC 4x4² tanulmányjárművét

2021.01.11.

A Mercedes-Benz kis csapata létrehozott egy teljesen elektromos EQC 4x4² terepjáró-koncepciót –tanulmányjármű technológiai platform az EQC 400 4MATIC alapján (kombinált energiafogyasztás: 21,3-20,2 kWh/ 100 km). A kiemelt technikai tulajdonságok közé tartozik a portáltengelyes felfüggesztés, valamint a teljesen új külső és belső hanggenerátort. A fényszórók ,,lámpahangszórókká” váltak, mert egyidejűleg hangszóróként is funkcionálnak.

 

Az EQC 4x4² 293 mm-es szabad magassága több mint kétszer nagyobb az EQC 400 4MATIC 140 mm-es magasságánál. Ez még a G-osztály modelljeinek méreteinél is 58 mm-rel magasabb. A tengely magasság, vagyis a gázolómélység 40 cm-re nőtt.

A hatalmas tengely magasságot a portáltengelyek alkalmazása teszi lehetővé: a hagyományos tengelyektől eltérően a kerekek nem a tengely középpontjának magasságában vannak, hanem sokkal alacsonyabban helyezkednek el a tengelyagyakon a portálfogaskerekek miatt. A 4x4²-es felfüggesztés az eredeti a futóműbekötési pontokat használta, akárcsak a standard felfüggesztés.

 

 

Ugyanilyen lenyűgöző változtatásokat értek el a terepszögek méretével kapcsolatban: elöl 31,8-ra, hátul 33 fokra módosult. Összehasonlításképpen egy hagyományos G-osztálybeli modell terepszöge 28 fok. Az újraprogramozott Off-Road hajtási programok kihasználják a jelenlegi GLC modellek nagy teljesítményű logikáját.

Ilyenek például a célzott fékezési beavatkozások, amelyek javított nyomatékgörbét tesznek lehetővé a laza talajon történő induláskor. A 285/50 R 20 méretű gumiabroncsokkal kombinálva ez lenyűgöző tapadást eredményez terepen. A feltűnő megjelenést a matt fémszínű autófólia és a fekete sárvédőív teszi teljessé.

Főbb paraméterek:

 

 

EQC 4x4² (tanulmányjármű)

EQC 400 4MATIC (standard)

Terepszög elöl

Fok

31.8

20.6

Terepszög hátul

Fok

33.0

20.0

Átlépőszög

Fok

24.2

11.6

Szabad magasság

mm

293

140

Tengely magasság

mm

400

250

 

  • Az EQC 4x4² kb. 20 cm-rel magasabb, mint a standard változat.
  • A kerékjárat szélesítése kb. 10 cm.
  • A 20”-os kerekek ellenére kicsi a fordulóköre, ami a négy-lengőkaros első tengelynek – a modern tengely-kinetikának – köszönhető.
  • A szabad magasság és a tengely magasság mérete 15 centiméterrel nőtt a standard EQC-hez képest.

Az EQC 4x4² a 4x4²-es család harmadik modellje. A G 500 4x4²-t 2015 szeptembere óta sorozatban gyártják. 2017-ben pedig az E 400 All-Terrain 4x4²-es tanulmányjármű segítségével mutatták be az SUV korlátait terepen.

 

Forrás: 
Mercedes-Benz

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....