Mercedes

A csökkenő eladásszámok arra az elhatározásra juttatták a Mercedest, hogy újragondolják az elektromos autókkal kapcsolatos stratégiájukat. Az is eldőlt, hogy a jövőbeli modellek inkább a benzinüzemű társaikhoz hasonlítanak majd, és elhagyják a EQS-hez hasonló stílusirányzatot. Ezen felül pedig lesz még egy változtatás a jövőben. A németluxusmárka a belső égésű modelleit és az elektromos járműveit még közelebb akarja hozni azáltal, hogy felhagy a jelenlegi EQ termékcsaláddal. Ennek ellenére a két betű megmarad majd a modellek nevei végén, de kevésbé fontos lesz majd a szerepük, mivel jobban hasonlítanak majd egymásra a modellek, mint jelenleg.
Az Automotive News Europe által idézett Mercedes szóvivő szerint a cég mostantól nem használja az EQ elnevezést a járművek elkülönítéséhez, hanem csak a belső égésű motoros társuk nevét viselik majd, valamint az 'EQ Technology' jelölést. Ezt a stratégiát használták már a G580 esetében is a németek 2024 folyamán.

A következő 'EQ Technology'-val érkező modell az új CLA lesz, amelyet a következő hónapban jelentenek majd be. A luxuslimuzinnak számítón autó harmadik generációját plug-in hibridként is árusítják majd, ami a 'EQ Hybrid Technology' elnevezést viseli majd. A benzin- és dízelmotorral hajtott változatokat pedig - nem meglepő módon - 'CLA'-nak fogják hívni. Az olcsóbb modellek is elektromosítva lesznek a jövőben, hiszen a németek nemrég dolgozták ki a legfrissebb enyhe-hibrid rendszerüket, amit az alapmodellek kapnak majd meg.
A Mercedes ezen felül már belengette az EQA és az EQB lecserélését is, amelyeket majd a GLA, illetve a GLB kínálatukba integrálnak majd. A belépő szintű kínálatban helyet kap majd a CLA Shooting Brake utódja is, de az még nem tiszta, hogy terveznek-e EV-változatot a típushoz. Azt is megtudhattuk a bejelentőből, hogy az A-osztály és a B-osztály sem szerepel a jövőbeli tervekben, mivel a stuttgarti cég egyszerüsíteni akarja a kompakt autóinak portfólióját. Ez pedig azt jelentheti, hogy a ferdehátú és a szedán sem éli meg a Mercedes következő generációját.
Feljebb lépve a kínálatban megerősítésre került az elektromos GLC érkezése is. A felülvizsgált elnevezési stratégiának köszönhetően pedig nem nevezik többé EQC-nek. A C-osztály és az E-osztály szedánjai is megkapják majd a teljesen elektromos hajtást. Arra a kérdésre pedig, hogy az elektromos E-osztály érkezése az EQE azonnali végét jelenti-e, vagy a két modell egy ideig még együtt fog majd létezni, a Mercedes szóvivője nem volt hajlandó válaszolni.

Képek forrása: Mercedes-Benz
A Mercedesnél 2027 végéig nem kevesebb, mint 17 elektromos autó és 19 belső égésű motorral bíró modell érkezik majd. A valaha volt legnagyobbnak számító kampányukban pedig egy mini G-osztály is helyet kap.
A cég már a következő S-osztály tisztán elektromos változatát is tervezi, amely valószínűleg 2030 körül jelenik majd meg. A jelenlegi modell 2026-ban pedig minden bizonnyal egy nagy frissítésen esik át.
