Hyundai IONIQ 6
A Hyundai Motor Norway a múlt év végén jelentette be, hogy 2023. január 1-től csak zéró emissziós elektromos autókat értékesít a norvég piacon. A koreai vállalatban a Norvégiában elért sikerek nyomán érlelődött meg a döntés: 2016-ban vezették be az innovatív Ioniq termékcsaládot, és azóta folyamatosan nőtt az értékesítési volumen.
„Nagyon bízunk modell-portfóliónkban, és most, hogy piacra dobtuk a vadonatúj Ioniq 6-ot, eljött az idő, hogy kizárólag a 100%-ban elektromos autók értékesítésére összpontosítsunk a norvég piacon” – mondta Thomas Rosvold, a Hyundai Motor ügyvezető igazgatója. „Norvégiában a Ioniq 5 és a Kona Electric már régóta a legnépszerűbb autók közé tartozik, és biztosak vagyunk benne, hogy elektromos járműveink a jövőben is sikeresek lesznek a piacon”.
A Ioniq Electric gyorsan az egyik legnépszerűbb akkumulátoros autóvá vált Norvégiában, és továbbra is jelentős értékesítési volumeneket ért el - írja a larepubblica.it.
A Kona Electric 2018-as bevezetése kisebb fajta forradalmat jelentett az elektromos járművek piacán, köszönhetően a nagy választéknak, az alacsony árnak és a crossover megjelenésnek, amely mind a norvég felhasználók (8000 előrendelés), mind az európai felhasználók számára sikeresnek bizonyult. Aztán jött a Ioniq 5, amelyet nagy hatótávolság, ultragyors töltés, tágas belső tér és crossover dizájn jellemez. Ezek a tulajdonságok alapvetően hozzájárultak ahhoz, hogy a modell 2022-ben az ötödik legkelendőbb autó lett Norvégiában.
Az első lépést a teljes villamosítás felé a Hyundai 2020-ban tette meg, amikor úgy döntött, hogy Norvégiában csak hibrid és konnektorról tölthető elektromos autókat forgalmaz, köszönhetően olyan sikeres modelleknek, mint a Tucson Plug-In Hybrid és a Santa Fe Plug-In Hybrid. Jelenleg a koreai márka legújabb plug-in hibrid modelljei kaphatók, és jövő január 1-től Norvégia lesz az első olyan piac, ahol a márka kizárólag teljesen elektromos autókat árul majd.
„Nemrég bemutattuk az első képeket a Kona Electric új generációjáról, egy olyan modellről, amely a korábbinál nagyobb, elegánsabb és még dinamikusabb lesz” – mondta Rosvold. „A következő években további innovatív modellek érkeznek: készen állunk a teljesen elektromos jövőre való átállásra”.
A Hyundai piaci stratégiájában a hatékonyságra, a széles választékra és az olyan innovációkra összpontosít, mint az ultragyors 800 V-os töltés, a V2L és a maximális térkihasználás az elektromos járművekre fejlesztett Electric-Global Modular Platform (E-Gmp) architektúrájának köszönhetően.
A Hyundai Motor Norway idén értékesítési volumenének 93%-a elektromos autó volt. A villanyautók az elmúlt években folyamatosan a márka norvégiai eladásainak több mint 90%-át tették ki, és a 2020 és 2022 között leszállított összesen 25 ezer autó 92%-a teljesen elektromos. Ezekből az adatokból kiindulva a koreai óriásvállalat norvégiai stratégiája - úgy tűnik - tökéletesen egybeesik az ottani vásárlók zöld mobilitásra vonatkozó elvárásaival.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!