siker

Mérföldkő a vezetésbiztonságban: a Continental radar termékei túllépték a 200 milliós darabszámot

2025.05.16.

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a Continental, elkészült ugyanis a vállalat 200 milliomodik radar terméke. Ez az lenyűgöző szám a cég vezető pozícióját tükrözi több mint 20%-os piaci részesedéssel az autóipari biztonsági technológiák területén.

Ez egyben rávilágít a mobilitás egyik fő trendjére is: a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) gyors fejlődésére az automatizált és jövőbeli önvezetési megoldások felé. A Continental első generációs, nagy hatótávú radarja 1999-ben jelent meg a Mercedes S-osztályban, majd 2021-re elérték a 100 milliós darabszámot – ehhez képest újabb négy év alatt megduplázódott a legyártott eszközök száma. Ez a fejlődési ütem jól mutatja a technológia szárnyalását és a járműbiztonság iránti kereslet növekedését. A Continental emellett bejelentette, hogy az első negyedévben már mintegy 1,5 milliárd euró értékben kapott radar termékekre vonatkozó megrendeléseket különböző járműgyártóktól. A sorozatgyártás a gyártótól függően 2026-2027-ben kezdődik majd.

„A 200 millió legyártott szenzor és a jelentős megrendelések is azt bizonyítják, hogy a vállalat a csúcstechnológia, az úttörő szellem és az alkalmazásokra szabott technológiai megoldások megtestesítője az autóiparban” – mondta Ismail Dagli, az Autonóm Mobilitás üzletág vezetője. „Radar termékek nélkül nem létezhetne sem a ma, sem a jövő mobilitása. A vállalat széles radarportfóliója nélkül az autonóm vezetés sem lenne megvalósítható.”

Nagyobb biztonság és kényelem: a radarok a vezetéstámogató rendszerek kulcselemei

A radar termékek iránti gyorsan növekvő kereslet elsősorban a modern járművekbe beépített rendszerek számának emelkedéséből adódik. A fejlett vezetéstámogató rendszerek a radarok révén fokozzák a vezetési biztonságot és kényelmet. A Continental széles radarportfólióval rendelkezik, amely minden alkalmazásra és piaci igényre testreszabható. Míg korábban egyetlen radart szereltek fel a távolság szabályozására a jármű elejére, ma már egyes esetekben kilenc, vagy még ennél is több radart is használhatnak. A “klasszikus” adaptív tempomat mellett a vészfékezés, a holttérfigyelés, a sávelhagyás-jelzés, a keresztirányú forgalom figyelése és a parkolássegítés is radarokat igényel – gyakran kamerákkal, ultrahang vagy LiDAR szenzorokkal kombinálva. A nagyfokú automatizáltságú és önvezető járművek számára elengedhetetlen a radaralapú 360 fokos környezetérzékelés.

Radarforradalom: egy úttörő megoldástól a csúcstechnológiás mikrochipes rendszerekig

Az autókba épített radarok az utóbbi években teljes átalakuláson mentek keresztül. A Continental kulcsszerepet játszott a világ első radaros vezetéstámogató rendszerének kifejlesztésében: a Daimler 1999-ben vezette be az S-osztályban az adaptív tempomatot, amely 150 méteres hatótávolságú radar segítségével működött – ez valódi mérföldkőnek számított. Az akkori rendszer még nagy és nehéz volt: két egységből állt (radarfej és vezérlő), össztömege 1,3 kg volt, mérete pedig egy cipősdoboznak felelt meg. Ennek ellenére a Mercedes és a Continental már akkoriban is ezt a kifinomult technológiát részesítette előnyben. A radarok – ellentétben például az infravörös érzékelőkkel – a fény- és látási viszonyoktól függetlenül működnek, így ködben és sötétben is megbízhatóan használhatók.

A mai radarrendszerek már alig hasonlítanak az első generációs megoldásokra. „Az okosradarok például már nagy teljesítményű mikrochipekkel vannak felszerelve, amelyek közvetlenül dolgozzák fel a szenzor által vett jeleket, és – általában más érzékelőrendszerek, például kamerák adataival kombinálva – valós időben teszik elérhetővé azokat” – magyarázza Norbert Hammerschmidt, a Continental Autonóm Mobilitási üzletágán belül működő Alkatrész Üzletág vezetője. A Continental élen jár a nagy hatékonyságú radarok fejlesztésében, amelyek napjainkban csupán töredékébe kerülnek a kezdeti rendszerek árának, és rendkívül kis helyet igényelnek; nagyjából két gyufásdoboz méretűek.

A legújabb radarok rövid hatótávolságú funkciókat is ellátnak, például a parkolássegítő rendszerekben vagy az autópályás sávváltásjelzőkben, de a hagyományos, akár 300 méteres hatótávolságú megoldásokhoz is alkalmazzák őket. Ráadásul ezek a modern rendszerek olyan precízek, hogy akár nagy távolságból is képesek egyértelműen azonosítani a tárgyakat olyan helyzetekben is, amelyek az emberi szem számára nem egyértelműek. Például egy autópályás sávváltás során érzékelhetnek egy jelentős sebességkülönbséggel közeledő motorkerékpárt, vagy a városi forgalomban részben takarásban lévő gyalogosokat.

Platformalapú megközelítés: radar termékek minden járműtípushoz

A Continental ma már mesterséges intelligenciával fejleszti radarmegoldásait minden alkalmazási területre és piacra: nagyfokú automatizáltságú prémium modellekhez, tömegpiaci személyautókhoz, félig autonóm teherautókhoz és motorkerékpárokhoz egyaránt. A vállalat portfóliója igazodik a globális ügyféligényekhez, ide tartozik például a 4D nagy hatósugarú képalkotó radar, amely a következő évben felváltja az előző generációt és teljesen önvezető járműveket is képes lesz kiszolgálni. A gyártás jelentősebb részét azonban a nagy sorozatban előállított elülső és sarokradarok adják, amelyek megfizethető áron nyújtanak magas teljesítményt különféle funkciókhoz.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.23
Januárban és februárban 19 ezer 700 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 4,8....
2025.06.23
Nézze meg a videót! ..
2025.06.23
A több száz család megélhetését biztosító gyár bezárása súlyos csapás a helyi közösségnek, és egy....
2025.06.23
A Continental ismét megerősítette vezető pozícióját a független nyári abroncsteszteken: a prémium....
2025.06.23
Két stájer férfi is megsérült szombaton légi balesetben. Egy 46 éves siklóernyős magyar pilóta....
2025.06.22
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 06. 23.....
2025.06.22
Egy szín története a valóság és a legenda között – írja honlapján a német tulajdonban levő olasz....
2025.06.22
A jövő héten Forma–1-es autóval tesztel a Red Bull 17 éves védence, Arvid Lindblad. A....
2025.06.22
A BMW olyan, természetes összetevőket tartalmazó anyagot fejlesztett ki, amely sok tekintetben....
2025.06.22
Várnai Antal törzszászlós szolgálati kocsival jár munkába is. No, nem akármilyennel, hanem egy....