szakértő
Mai cselekményünk két szálon fut, mert kategóriájában és kivitelében is két nagyon hasonló autó vizsgálatán tapasztalt dolgokat szeretném elmesélni.
A kék sarokban egy 2004-es Mazda 3 egyhatos dízelmotorral.
A ferdehátú, metálfényezésű szürke autó 211 ezer kilométert futott és 1,2 millió forintért árulták vidéki tulajdonosai.
A piros sarokban szintén egy japán, szintén szürke metálfényű szintén ferdehátú versenyző, egy Toyota Corolla 1.4 D-4D áll.
A robotváltós kisautó jobban belehúzott, mint ellenfele, ebben majdnem 330 ezer kilométer gyűlt össze 2005-ös születése óta. Kikiáltási ára: 950.000,- Ft.
Mik ezek?
A Mazda 3 a 2004-es modellévben debütált. Ekkor váltott a Mazda is elnevezést, pontosabban számozást, mert azelőtt a tükörszámok divatja ment 121, 323, 626 és egyebek. Az egyszerűbb számozással érkezett az új dízelmotor is. Bár a 323, az elődmodell harmadik generációjától már elérhető volt dízelmotorral is, a közös nyomócsöves (CD) motor itt debütált.
A Corolla név egyet jelent az autógyártás történelmében egyik legnagyobb számban gyártott modelljével. 1966 óta gyártják és éppen most jelent meg a legújabb, 11. szériája, ami megint nagyon jól sikerült.
TOYOTA COROLLA 2016. - Itt tart ma az idén 50 éve gyártásban lévő modell (Forrás: toyota.hu)
Elhasználódás
Egy autónál általában a 10. év a vízválasztó. Ilyenkor kezdenek fokozatosan előjönni a kisebb-nagyobb meghibásodások, akár a futásteljesítménytől függetlenül is. Régebben azt mondták, hogy a japánok 3 évre gyártanak, olcsó és ez idő alatt teljesen megbízható kocsikat. Bár az elmélet némiképp igaz is lehetett volna, ennél azért biztosan hosszabb élettartamra terveztek autóikat. Akárhogy is van, a japán autógyártás erre réges-rég rácáfolt, mert ezek a 11-12 éves kocsik bizony még mindig mennek.
A Toyota menetpróbáján majdnem tökéletes volt, csak a bal első kerékcsapágyazás zúgott, amikor megkapta a terhelést a kanyarban. Nincs mese, ez cserés, és ha már úgyis nekiálltunk akkor a szokásos stabilizátor rúd cseréket is meg kell ejteni.
Alattomos hiba a kéderszakadás, mert sokszor észrevétlen marad, ha direkt nem keresik
A Mazda még csak odafelé megy azon az úton, amin a Toyota már visszafelé jön, hiszen a 3-as futásteljesítménye kb. kétharmada a Corolláénak. A motorja máris mutat azonban néhány dolgot, amit nem fogadott felhőtlen örömmel az ügyfél. Ehhez a kocsihoz nem tartozott szervizkönyv. Ez még nem lenne baj, de az is lehet, hogy rendes szerelő sem látta sokáig: a porlasztócsúcsok mellett már láthatóak voltak az elöregedett tömítés miatti olajfolyási nyomok és a turbó is enyhén latyakos volt már, ezekkel mindenképpen foglalkozni kell majd a vásárlás után.
Cikkünk folytatódik > Nézzük, milyen hiányosságokkal küzdenek még a versenyzők és voltak-e törve korábban! < Klikk ide!