Mesél a szakértő – Elkelt autók | Autoszektor
szakértő

Mesél a szakértő – Elkelt autók

2016.08.10.

Ma múlt havi vizsgálatainkból merítünk olyan autókat, amelyeket meg is vásároltak a vizsgálat után. Hogy miért? Elmondom.

Mai cselekményünk két szálon fut, mert kategóriájában és kivitelében is két nagyon hasonló autó vizsgálatán tapasztalt dolgokat szeretném elmesélni.

A kék sarokban egy 2004-es Mazda 3 egyhatos dízelmotorral.

A ferdehátú, metálfényezésű szürke autó 211 ezer kilométert futott és 1,2 millió forintért árulták vidéki tulajdonosai.

A piros sarokban szintén egy japán, szintén szürke metálfényű szintén ferdehátú versenyző, egy Toyota Corolla 1.4 D-4D áll.

A robotváltós kisautó jobban belehúzott, mint ellenfele, ebben majdnem 330 ezer kilométer gyűlt össze 2005-ös születése óta. Kikiáltási ára: 950.000,- Ft.

Mik ezek?

A Mazda 3 a 2004-es modellévben debütált. Ekkor váltott a Mazda is elnevezést, pontosabban számozást, mert azelőtt a tükörszámok divatja ment 121, 323, 626 és egyebek. Az egyszerűbb számozással érkezett az új dízelmotor is. Bár a 323, az elődmodell harmadik generációjától már elérhető volt dízelmotorral is, a közös nyomócsöves (CD) motor itt debütált.

A Corolla név egyet jelent az autógyártás történelmében egyik legnagyobb számban gyártott modelljével. 1966 óta gyártják és éppen most jelent meg a legújabb, 11. szériája, ami megint nagyon jól sikerült.

TOYOTA COROLLA 2016. - Itt tart ma az idén 50 éve gyártásban lévő modell (Forrás: toyota.hu)

Elhasználódás

Egy autónál általában a 10. év a vízválasztó. Ilyenkor kezdenek fokozatosan előjönni a kisebb-nagyobb meghibásodások, akár a futásteljesítménytől függetlenül is. Régebben azt mondták, hogy a japánok 3 évre gyártanak, olcsó és ez idő alatt teljesen megbízható kocsikat. Bár az elmélet némiképp igaz is lehetett volna, ennél azért biztosan hosszabb élettartamra terveztek autóikat. Akárhogy is van, a japán autógyártás erre réges-rég rácáfolt, mert ezek a 11-12 éves kocsik bizony még mindig mennek.

A Toyota menetpróbáján majdnem tökéletes volt, csak a bal első kerékcsapágyazás zúgott, amikor megkapta a terhelést a kanyarban. Nincs mese, ez cserés, és ha már úgyis nekiálltunk akkor a szokásos stabilizátor rúd cseréket is meg kell ejteni.

Alattomos hiba a kéderszakadás, mert sokszor észrevétlen marad, ha direkt nem keresik

A Mazda még csak odafelé megy azon az úton, amin a Toyota már visszafelé jön, hiszen a 3-as futásteljesítménye kb. kétharmada a Corolláénak. A motorja máris mutat azonban néhány dolgot, amit nem fogadott felhőtlen örömmel az ügyfél. Ehhez a kocsihoz nem tartozott szervizkönyv. Ez még nem lenne baj, de az is lehet, hogy rendes szerelő sem látta sokáig: a porlasztócsúcsok mellett már láthatóak voltak az elöregedett tömítés miatti olajfolyási nyomok és a turbó is enyhén latyakos volt már, ezekkel mindenképpen foglalkozni kell majd a vásárlás után.

Cikkünk folytatódik > Nézzük, milyen hiányosságokkal küzdenek még a versenyzők és voltak-e törve korábban! < Klikk ide!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....