reklámfilm

Mi ez a hájp a Volkswagen új reklámja körül?

2023.01.02.

Folytatást kapott a legendás idős hölgyes VW reklám.

A napokban egyre másra dobja elém a net a Volkswagen immár legendássá vált reklámjának, annak a bizonyos idős hölgyes hirdetésnek különböző formában való újraközlését. TikTok videók, újságcikkek linkelik az eredeti reklámot és a persze a friss folytatást is.

De mitől válik legendássá egy nem egész egy perces reklámfilm? Erről beszélgettem Gémes Antossal, a Pesti Magyar Színház játékmesterével, aki segített a legnagyobb hatású elemek megértésében - köszönet érte!

Mindenekelőtt nézzük meg a reklámot!

A film egy idilli jelenettel indul. Egy – az autó rendszáma alapján – holland kertvárosban járunk, a készítőknek 1 másodperc is elég, hogy egyértelművé tegyék a szituációt: apa és fia egy használt Golfot érkeztek megnézni. Ilyesmiről nemrégiben mi is írtunk Így fest egy megkímélt Golf 3 2022-ben! Természtes, hogy apának is Golfja van, a filmben egy hatossal érkeznek, tehát a film nem lehet korábbi, mint 2008-as, ekkor kezdték gyártani a szériát.

Itt rögtön figyeljük meg a környezet mellett a színek játékát. A kocsi piros színét a környezet kissé ködös, szürke beütése emeli ki, egyszerűen nem tudunk másra fókuszálni, csak az autóra.

Apa becsenget a házba, közben a fiú már járja körbe a kiszemelt autót, amelyen az egyértelműség kedvéért már az „ELADÓ” feliratot is látjuk. Itt rögtön kapjuk az első, dramaturgiailag remek csattanót: az eladó egy minden tekintetben megbízhatóságot sugárzó idős hölgy, aki minden bizonnyal a lehető legkíméletesebben használta a piros Golfot.

Fontosak a sztereotípiák

Figyeljük meg, hogy a mindannyiunk által ismert jelenetek, a mindenki által ugyanúgy látott dolgok köszönnek vissza. Mindenki szeretné, hogy az első autóját az édesapájával menjen el megnézni, megvenni. Mindenki szeretne idős hölgytől, megkímélt autót venni, senki sem gondolja, hogy ez az autó bármilyen megerőltető igénybevételnek lett volna kitéve.

Fontos a komédia

Nézzük meg az apa figuráját! Nagyon jó, ha apa elmegy segíteni, ráadásul pénze is neki van a fiú első kocsijára. Ugyanakkor ott van a cikifaktor is: apuka láthatóan legalább annyira, ha nem jobban lelkesedik az egész autóvásárlásért, mint a fia.

A hatás sokkal jobb lesz, ha csempészünk néhány vígjátéki elemet is a filmbe: apa a hölgy mögött érkezik vissza az autóhoz és – úgy, hogy a hölgy ne lássa – eltúlzott mozdulatokkal és arcmimikával mutogat a hölgyre, mondván, ő lesz a mi emberünk, fiam!

Aztán apa belenéz a motortérbe, lepróbálja a lengéscsillapítókat és ellenőrzi a futóművet. Minden mozdulat után titkon (és persze a túlzott mimikával) jelzi a fiának, mennyire tuti vétel lesz ez az autó.

Mindeközben az idős hölgy felidézi az autós emlékeit. A motor beindításánál azonnal egy városi kúpolást láthatunk, ahol két hondás srácot hagy állva a lámpánál a hármas Golffal.

Kedves, ahogyan a motorház fedél 20 cm-ről való elengedése és lezáródása után a néni összerezzen, ami a gyorsulásos jelenet után immár szintén komikusan hat. Fontos összetevő, hogy amíg a fia felé bíztató pillantások tesz az apa, az ellenőrzés közben szigorú fejjel megy egy állomásról a másikra.

Aztán a néni emlékeiben iszonyatos csapatást láthatunk, kilinccsel előre csúszással és hídon átugratással. Erre már csak a habot nyomják rá azzal, amikor a Golf farolva áll be egy parkolóhelyre, természetesen minden alkalommal az idős hölgy vezet.

A szituációs komédia

Alapvetően már az az ötlet is „megcsinálja” a komikus hatást, ahogyan a valóságban gyakorlatilag elképzelhetetlen jelenetek sorát látjuk. Egy láthatóan 80 év körüli idős hölgy úgy veret a kis hármassal, ahogyan a legtöbbünk egész életében képtelen lenne megtanulni. Az első ilyen jelenet után minél többet látjuk, annál viccesebb, ezt a hatást erősíti a vásárlós jelenetben békésen álldogáló, joviálisan mosolygó idős asszony ellentéte.

Looks like, we made it

Úgy tűnik, megcsináltuk – szól a dal refrénje, amikor apa és fia összenéznek, hogy megveszik az autót. A fiú kezet ráz a hölggyel, a nézőben feloldódnak a feszültségek és örül a boldog befejezésnek.

A képre kattintva nyílik a vásárlás előtti átvizsgálásról szóló írásunk erről az autóról

A reklám zárójelenetében a fiú elhajt az autóval, a hölgy mosolyogva integet, miközben a feliratból megtudjuk, hogy „Nem minden idős hölgy egyformán megbízható…”, majd, hogy „szerencsére minden Golf igen…”

Üzenetek a háttérben

A reklámból nem csak az egyértelmű, hogy a Golf mennyire strapabíró autó, hanem az is, hogy a modell egyformán megfelelő mindennapi használatra, idősnek és fiatalnak egyaránt. Tehát ez a kocsi elképzelhető egy idős hölgy használatában, amolyan templomba járó autóként, de éppúgy megfelel majd a friss jogsis srác első verdájaként, a Golf egyik szerepben sem vall szégyent.

Nem halt el az idős hölgy szál

A reklám olyan sikeres lett, hogy vétek lett volna folytatások nélkül hagyni a történetet. Az idén december 21-én debütált reklám kezdőjelenében visszaidézik a régi reklám újraforgatott jeleneteit. (Kisebb baki, hogy a hármas Golf immár háromajtós, ellentétben az eredeti reklám ötajtós verziójával.)

Az idők változnak, de az emberek nem. A hölgy még mindig csapatna! A reklám címe: szerezd vissza az energiát! Közben azt látjuk, hogy az asszony nem tudja elengedni az autózást, szomorúan zárja le az üreg garázs ajtaját, autó formájú kekszeket süt, búsan mereng egy közös kép láttán a családi asztalnál és hoz egy döntést: a következő snittben a már a piros hármas Golfot varratja egy „Forever” felirat kíséretében a karjára, majd egy VW szalonba siet, ahol már az ID modellek állnak.

A próbaút lehetőségére felcsillan a szeme. Az autószalon épületének tetején aztán úgy vereti az ID4 GTX-nek, hogy az értékesítő azt sem tudja, mibe kapaszkodjon, végül persze farolva áll be egy ID5 mellé. Lássuk!

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..
2024.04.18
2024 márciusa óta már az új, mesterséges intelligenciával vezérelt digitális gépjárműszemle segíti....
2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....