SEAT

Minden idők legjobb első negyedévét produkálta a SEAT S.A.

2024.05.24.

A SEAT S.A. erősen kezdte a 2024-es évet, hiszen január és március között rekordszintű eredményeket ért el a CUPRA és a SEAT márkák volumennövekedésének köszönhetően, a hatékonyság javulása mellett.

A vállalat az év első negyedévében 226 millió eurós rekord működési eredményt ért el (2023 első negyedévében: 144 millió euró, +57,0%), és 5,9%-ra növelte árbevétel arányos működési nyereségét (ez 1,9 százalékpontos növekedést jelent az előző év január-március közötti időszakához képest). A SEAT S.A. árbevétele elérte a 3,803 milliárd eurót, ami szintén rekord a vállalat első negyedévre vonatkozó adataiban, és 6,8%-os növekedés az előző évhez képest (3,562 milliárd euró).

„Minden idők legjobb első negyedéves eredményét értük el, ami nagyon pozitív hír, tekintve a nagy kihívást jelentő külső környezetet és a versenytársak 2024-es teljesítményét” – mondta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miközben a SEAT S.A. tovább halad az átalakulás útján, keményen dolgozunk azon, hogy még jobb működési eredményt és árbevétel-arányos nyereséget érjünk el. Két márkánk, a SEAT és a CUPRA továbbra is erős, kiszállításaik növekednek, hozzájárulva ahhoz a célunkhoz, hogy még fenntarthatóbb és nyereségesebb vállalattá váljunk” – folytatta Griffiths.

„A 2024-es év első három hónapjában elért eredményeink méltó folytatását jelentik az előző évi kitűnő teljesítményünknek. A globális gazdasági környezet azonban megköveteli, hogy még világosabban összpontosítsunk stratégiai prioritásainkra. A bevételek kezelése és a hatékonyság javítása kulcsfontosságú lesz céljaink eléréséhez, emellett vonzó modellkínálatunkon is dolgoznunk kell” - mondta David Powels, a SEAT S.A. pénzügyi és informatikai alelnöke. (A csoport jövőjéről tartott sajtó háttérbeszélgetésről itt számoltunk be.)

A SEAT S.A. pénzügyi eredményeinek folyamatos javulása elsősorban a kiszállított volumen folyamatos növekedésének köszönhető. Január és március között a vállalat globális kiszállításai 10,6%-kal, 138 600 járműre nőttek (2023 azonos időszakában ez 125 200 jármű volt), ami hozzájárult ahhoz, hogy mindkét márka piaci részesedése Nyugat-Európában 3,5%-ról 3,8%-ra emelkedjen 2024 első negyedévében.

A SEAT S.A. változatos villamosított járműportfóliója lehetővé tette a vállalat számára, hogy hálózatról tölthető hibrid járműveinek eladásait összesen 12 300 darabra növelje, ami 122,3%-os bővülést jelent 2023 azonos időszakához képest (5 600).

A CUPRA eredményei fellendítették a vállalat eladásait, amely újabb rekordokat megdöntve története legjobb első negyedévét produkálta. A márka az év első három hónapjában 56 600 járművet szállított ki, 21,4%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában (46 600), és márciusban minden idők legmagasabb havi értékesítési eredményét érte el 23 800 kiszállított járművel. A CUPRA 2018-as létrehozása óta közel 600 000 járművet értékesített - minap nyílt budapesti bemutatótermükről itt írtunk.

A CUPRA Formentor, a márka legnépszerűbb modellje, megerősítette az Európa legkelendőbb kompakt szabadidóautójaként megszerzett helyzetét: január és március között 28 900 darabot szállítottak ki belőle, 3,5%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában. A CUPRA Leon család iránt ugyancsak nagy volt a kereslet: 15 900 kiszállított járművel (+107,0%) ez a modellcsalád is fellendítette a CUPRA eladásait. Április végén mutatták be mindkét modell új változatát azzal a céllal, hogy továbbra is a márka globális növekedésének hajtóereje legyenek. Az új modellek pedig hamarosan a magyar piacon is megjelennek. A CUPRA három fő piaca az első negyedévben Németország (18 900; +42,2%), az Egyesült Királyság (6900; +31,7%) és Spanyolország (5300; +3,2%) volt.

A SEAT márka mögött álló erő alapvető fontosságú volt a vállalat általános növekedése szempontjából. A vonzó járműportfólió, a teljes gyártási kapacitáshoz való visszatérés és a SEAT járművek iránti nagy kereslet együttesen a kiszállítások növekedését eredményezte, amely elérte a 81 900 darabot, ami 4,3%-os növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest (78 600 darab).

A márka eladásait nemzetközi szinten az ikonikus SEAT Ibiza vezeti: a 40 éves jubileumát idén ünneplő modellből január és március között 25 700 darabot szállítottak ki (+8,5%). A márka fő piacai ebben az időszakban Spanyolország (17 400; -3,3%), Németország (15 300; +24,1%) és az Egyesült Királyság (11 200; +14,6%) voltak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.06.16
A dél-karolinai Charleston melletti gyárban megkezdődött a Volvo új elektromos zászlóshajó SUV-ja....