járműeladások

Eddig jól alakul a 2025-es év a Toyota számára Magyarországon: az első három negyedévben az új személyautók és kishaszonjárművek piacán a japán autómárka 12.388 autó értékesítésével, 11%-os piaci részesedéssel – rendkívül szoros versenyben – a második helyet szerezte meg, a lemaradása a Suzuki mögött mindössze 172 autó volt. A világ legnagyobb autógyártójának eladásai itthon idén visszafogottan, 8,9%-kal csökkentek a hatalmas rekordokat, és 14%-os emelkedést hozó 2024-es év első kilenc hónapjához képest. Egész más azonban az összkép, ha csak a Magyarországon maradt, hazánkban forgalomba helyezett új autókat nézzük: a kivonásoktól (reexporttól) megtisztított piacon a Toyota 11.891 új autó értékesítésével már toronymagasan vezet, a második helyezett Suzukihoz képest az előnye 2.605 darab autó. Ez azt jelenti, hogy közel harmadával (+28%) több autót adott el, mint a helyi gyártás miatt előnyből induló vetélytársa. A kivonásoktól megtisztított piacon a Toyota 16-ból tíz szegmensben került be a legjobb három közé, és három szegmenst meg is tudott nyerni valamelyik modelljével, tovább hatban pedig második helyen végzett.
Jó első kilenc hónapja volt 2025-ben a Toyota prémiummárkájának, a Lexusnak is, amelynek 2024 első kilenc hónapjához képest ugyan 2,5%-kal csökkentek az eladásai, de a márka így is átlépte az ezer darabos lélektani határt. Nem szabad elfelejteni, hogy tavaly a Lexus 35%-os növekedéssel hatalmas rekordot döntött, így idén magas bázishoz viszonyulnak a friss adatok. Ha pedig a kivonásokról megtisztított eredményeket nézzük, akkor a Lexus 1013 darab autót értékesített az első három negyedévben, ami 1,1%-os piaci részesedést és mindössze 1%-os csökkenést jelent. A magánvásárlók körében 30,8%-os növekedést ért el a márka, és több autót adott el, mint az Audi.
A Toyota és a Lexus együtt összesen 13.413 autót adott el Magyarországon 2025 első kilenc hónapjában, 8,5%-kal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt, amikor mindkét márka rekordokat döntött. Együttes piaci részesedésük 11,9%, vagyis kis túlzással tavaly minden nyolcadik autót a világ legnagyobb autógyártója adta el hazánkban. Ha pedig a kivonásokól megtisztított piacot nézzük, akkor a Toyota és a Lexus együtt 12.904 autót értékesített (-7,8%), ami már a teljes újautópiac 14,1%-ának felel meg. Ez pedig azt jelenti, hogy a Magyarországon regisztrált új autók közül minden hetedik Toyota vagy a Lexus márkájú volt.
A teljes magyarországi személyautó- és haszonjárműpiacon regisztrált 12.388 új autójával a Toyota a Ford mögött a második helyet tudta megszerezni 2025 első kilenc hónapjában. A japán márka 2024 hasonló időszakában elért kimagasló, 12,7%-os piaci részesedése az idei év első kilenc hónapjában 1,7%-kal csökkent. Csupán 172 autóval (1,4%-kal) értékesített többet Magyarországon a 28,1%-os emelkedést elért Ford, mint a második helyezett Toyota, azonban a reexportkivonások után már a Toyota vezet jelentős, 2.605 autós fölénnyel a második helyezett Suzuki előtt. A Toyota a haszongépjárművek piacán a második helyet szerezte meg a kivonások után. A top10 gyártó közül a hatodik helyezett Kia és a nyolcadik helyezett BMW eladásai nőttek a legnagyobb mértékben, 25,9, illetve 23,5%-kal. A Lexus eladásai a tavalyi rekordévet követően idén eddig elenyésző mértékben, 2,5%-kal csökkentek a teljes piacon és 1%-kal a kivonások után, így a prémiummárka 23. (kivonások után a 22.) helyet foglalja el a gyártók rangsorában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!