mobilitás

Mobilitási szolgáltatók a járvány alatt - mindenki túléli?

2020.11.30.

A járvány minden iparágat érintett, némelyiket szinte lenullázta, néhányan szárnyalnak. A legtöbb esetben az ember józan ésszel rá tud jönni, melyik iparágat hogy érinti a jelenlegi helyzet. A vendéglátás nyilván bajban van, a gyógyszeripar pedig szárnyal, ez egyértelmű, de vannak különleges esetek, mint a mobilitási szolgáltatók, közülük is elsősorban a car-sharing-gel foglalkozó cégekkel foglalkozunk most.

A szárnyalás és az épp hogy túlésésre is vannak érvek bőven. Az emberek kevésbé akarnak tömegközlekedni a fertőzésveszély miatt, ezért logikus lenne, hogy a rövidtávú autóbérlést választják, amikor utazni akarnak.

A másik oldalon viszont ott van a tény, hogy alig megyünk valahova. Ha pedig megyünk, van egy alapvető bizalmatlanság az emberben, hogy mások által használt autót vezessen. Na meg persze ne felejtsük el azt se, hogy rengeteg ember anyagi lehetőségei romlottak, így sokan ha használnák is a car-sharing autókat, nem feltétlenül engedhetik meg magukat jelenleg.

De mi az igazság, hogy állnak a car-sharing szolgáltatók mostanság?

Ha globálisan nézzük, kettős helyzetet látunk: a Businesswire felmérése szerint a Föld összes szolgálatóját tekintve 31,7 százalékos növekedés történt az autók számát tekintve és hasonló arányban, 38 százalékkal nőtt az előfizetők száma. Ezek alapján kissé meglepő, hogy a forgalom 14 százalékkal csökkent. Vagyis több autó, több előfizető, de kevesebb bevétel.

A fentiek alapján azt feltételezhetjük, hogy sokan fordultak a car-sharing felé a járvány során, minden bizonnyal biztonsági okokból. De mivel eleve kevesebbet vagyunk úton és sokan kevesebb pénzből gazdálkodnak, összességében az elköltött összegek is alacsonyabbak.

Hosszú távon a car-sharing szolgáltatók még nyerhetnek is a járvány során szerzett új ügyfeleik miatt. Ha véget ér ez a minden szempontból nehéz időszak, várhatóan jelentősen felpörög a car-sharing és olyanok is használni fogják, akik a járvány előtt nem utaztak ilyen módon.

Erre utal Strategy Analytics előrejelzése is: 2025-ig éves szinten 8,8%-os növekedésre számítanak a flották méretét tekintve és 8,3%-ot a forgalomban. Vagyis majdnem két év kell, hogy a bevételek meghaladják a járvány előtti szintet, de ha minden jól megy, a növekedés nem áll meg azon a szinten, hanem jelentősen növekedni fog. Az előrejelzés alapján 2025-re a car-sharing világszerte 5,6 milliárd dolláros üzlet lesz, 700.000 autóval.

Annak ellenére, hogy fenti adatok biztatóak, több car-sharing szolgáltató is felfüggesztette tevékenységét a járvány során Európában és az Egyesült Államokban is. Ugyanakkor minden bizonnyal amint lehetőség lesz a hosszú távú és biztos működésre, újraindulnak a járvány után.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....
2025.12.09
Egy különleges, négynapos utazás, ahol a luxus, a kaland és a Lamborghini vendégszeretete....
2025.12.09
A karácsonyi lézerfények veszélyeztethetik a légi közlekedést, a nem biztonságos termékek vásárlása....
2025.12.09
A Lexus újraértelmezi az LS betűszót. Jelentése többé nem „Luxury Sedan”, hanem „Luxury Space”,....
2025.12.09
Újranyitja marosvásárhelyi bázisát és márciustól kilenc új célállomásra indít járatot a Wizz Air -....
2025.12.09
Kigyulladt egy kamion az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalán Hernádnál, ezért a sztráda....
2025.12.09
A benzines csúcsmotorral is kipróbáltuk a BMW 2-es Gran Coupét. Jó utazóautó igényes ügyfeleknek. ..
2025.12.09
A Forma-1-es világbajnok Lando Norris jövőre a bajnoknak járó 1-es rajtszámmal indul majd. ..
2025.12.09
Újabb Mercedes-Benz Citaro csuklós dízel autóbuszok jelentek meg a fővárosi utakon. Az új járművek....