SEAT
Tavaly minden hír arról szólt a spanyol Seat körül, hogy a Cupra üzleti modellje felfalja anyamárkáját és a VW Csoportnak nincs többé szüksége a Seatra, csak mint mobilitási vállalat. Ehhez képest maga Wayne Griffiths, a Cupra vezérigazgatója jelentette be a VW Csoport éves média konferenciáján, hogy „az üzenet tiszta: a Seat márka nagyszerű egészségnek örvend és továbbra is fontos szerepet szánnak neki.” Akkor most mégsem temetjük a legendás spanyol márkát? Ebben persze erősen közrejátszhat az is, hogy a várakozásokkal ellentétben tavaly kétszámjegyű profitot termelt a Seat, többek között az olyan megfizethető modelljeiknek köszönhetően, mint az Ibiza és az Arona, amiknek épp most mutatták meg felfrissített fizimiskájukat.
No, nem sietik el a faceliftet: 2025 végén érkezhet a két kisautó alapú modell második ráncfelvarrása, hegyesebb, morcosabb fényszórókkal és a szokásos hűtőrács, lökhárító átszabásokkal. Mivel a VW Csoportban már széleskörben elterjedtek, ezért biztosak lehetünk a mild hybrid hajtásláncok térnyerésére a Seat kínálatában is. Ugyanakkor a kis autók előtt, már a következő hónapokban befuthat a frissített Seat Leon. Új infotainment rendszerrel, Mátrix LED fényszórókkal, és egy új, nagyobb akkumulátoros plug-in hybrid hajtáslánccal, aminek akár 100 km elektromos hatótávot is ígérnek. Hasonló sorsra juthat hamarosan az Ateca SUV is, ugyanakkor a hétüléses Tarraco feltűnően kimaradt az előadásból. Griffiths arra is kitért, hogy már vizsgálják egy újabb elektromos Seat modell lehetőségét.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!