AutoWallis
Az AutoWallis Csoport jelenleg a közép-kelet-európai régió 14 országában van jelen gépjármű- és alkatrész kereskedelemmel, szervizszolgáltatásokkal, gépjármű-kölcsönzéssel, a társaság által képviselt márkák közé tartozik a BMW, a Dacia, az Isuzu, a Jaguar, a Kia, a Land Rover, a Maserati, a MINI, a Nissan, az Opel, a Peugeot, a Renault, a SsangYong, a Suzuki és a Toyota továbbá a Saab alkatrészek utánpótlása, valamint a Sixt rent-a-car. A csoport most még tovább terjeszkedne, amiről a társaság vezetősége úgy fogalmazott: „Az AutoWallis Nyrt. célja, hogy az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen.” A bevételeket illetően is tekintélyes növekedést tűztek ki célul. Az AutoWallis 2020-ban 88 milliárd forintos árbevételt ért el, amit az év végére több mint megduplázhatnak, az évtizede közepére pedig 400 milliárd fölé növelnének.
Ezek a célok, növekedési stratégiák indokolták azt, hogy az AutoWallis az utóbbi évek legnagyobb nyilvános forrásbevonását indította el október 25-én. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat a lakossági és az intézményi befektetőktől 6-8 milliárd forint közötti összegben tervez forrást bevonni. A társaság tervei szerint ebből a lakossági értékesítés 1-1,5 milliárd, míg az intézményi 5-6,5 milliárd forint között alakulhat (túljegyzés esetén ennél akár 25 százalékkal is magasabb lehet a végső kibocsátási érték). Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta: a jelenleg csaknem 2800 lakossági részvényes mellé több száz új befektető csatlakozik majd, hogy „részt vegyenek a magyar tőzsde autós vállalatának sikersztorijában.”
Az AutoWallis a következő években három fő területen kíván növekedni: egyrészt szolgáltatási portfoliójának bővítését, másrészt meglévő kiskereskedelmi tevékenységének földrajzi kiterjesztését tervezi, harmadrészt pedig nagykereskedelmi tevékenységét akarja tovább erősíteni. A szolgáltatások terén az AutoWallis többek között regionális flottakezelő tevékenység beindítását, a digitális értékesítési csatornák, az adatelemzési képességek, továbbá a szervizszolgáltatások és a rövidtávú autóbérlés fejlesztését tervezi.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!