chiphiány
A chipválság továbbra is hatással van az egész autóiparra. A szállítási késedelmek és az ügyfelek által választott bizonyos opciók nélkül gyártott autók után egy új probléma jelent meg a láthatáron: a kulcsok gyártásához szükséges anyag hiánya - írja az it.motori1.com.
A Toyota a Reutersnek adott interjújában bejelentette, hogy néhány hete kénytelen csak egy kulccsal szállítani termékeit, a másodikra várnia kell a vásárlónak.
De nem ők az egyetlenek. A pótkulcs nélküli autók szállítása egyike a számos stratégiának, amelyet több globális gyártó is alkalmaz.
Probléma ez az Audinál és a BMW-nél is, utóbbi rövid időre ki is vette a megrendeléskor elérhető opcionális extrák közül a digitális kulcsot.
Jelenleg a Stellantis egyike azon kevés vállalatnak, amely bizakodó a probléma megoldását illetően. Az Autocarnak adott interjújában Carlos Tavares vezérigazgató kijelentette, hogy egyes belső statisztikák szerint a válságnak 2023 végére véget kell érnie, ami lehetővé teszi a normál gyártási ütemhez való visszatérést.
A skála másik oldalán olyan óriások, mint a Volkswagen, kevésbé biztos jövőt látnak a horizonton. Az Automotive Newsnak adott interjúban Murat Aksel, a német konszern beszerzési részlegének vezetője megismételte, hogy minden márka elkötelezett a probléma mielőbbi megoldása mellett, a menedzser szerint azonban a válság végének időpontját lehetetlen megjósolni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!