Ford Mustang Mach-E

Mustang, elektromos és még SUV is? Ez a Mach-E

2019.12.19.

Történelmi pillanatoknak lehettünk tanúi a Los Angeles-I Autószalonon. Lehullt a lepel a Mustang-család legújabb tagjáról, amely crossover körítéssel tálalja a póni sportos tulajdonságait, mindezt elektromos hajtással megfejelve. Magyarul minden szempontból megfelel a kor aktuális igényeinek, mert SUV is, lokális emissziómentes is, plusz dinamikus.

Los Angeles-i Autószalon, 2. rész. November 23.

Nem győzték elégszer hangsúlyozni a fordosok a beszállítói bemutató alkalmával, hogy valami nagy dobásra készülnek házon belül. A szememben hatalmas elismerésre ad okot, hogy az extrém magas költségrizikójú elektromos autók világába ilyen merészen és nagyot dobbantva lépett be a középkategóriás Ford, mert több prémiumgyártó is más modellek sikereivel billenti helyre a mínuszos villanyosainak mérlegét. A Fordnál amúgy hatalmas darabszámokról beszélünk, ezek nagy részét a szabadidő-autók és truckok teszik ki.

Egyszóval a merész húzás mögött nagy darabszám áll vállalati szinten, amely elegendő fejlesztési forrást biztosított 2017-től kezdve, továbbá nagy tapasztalat a SUV-ok terén és persze megkérdőjelezhetetlen hírnév a Mustanghoz kapcsolódóan. Aki nem tesz, nem is nyerhet. És kérem szépen, ez a legjobb recept, berobbanni egy dögös, erős, elektromos szabadidő-autóval a 12-18 millió forintos ársávba, megcélozva a Tesla Model 3 (és később a SUV Model Y) számait. A bemutató és a sorozatgyártás között eltelt idő azonban nagyjából egy év lesz, szóval ezalatt persze bőven fejlődhet a konkurencia, na de nem akarok ünneprontó lenni, mert megnyerőek a számok, és mert ezen a projekten és is sokat dolgoztam.

Ha jól emlékszem, már az év elején volt pár prototípus a michigani székhelyű Fordnál a dearborni központban. Vagyis majdnem egy év telt el úgy, hogy semmiről sem lehetett értekezni, csámcsogni, minden titkos volt, és csak nevetve olvasgattuk a lesifotósok találgatásait, akik a motor1.com és a car and driver legnevesebb USA-beli oldalaktól kattogtatták lelkesen a gépeket a Ford épületek környékén, mindenféle kamu álcával szerelt modellekre. Kamu kilincs, kamu kipufogó, kamu tanksapka, mindent elkövettek ennek a külön tudományágnak jártasai, hogy az Escape/Kuga, az F150 truck vagy éppen ez a Mustang Mach-E (ejtsd: makiii) tűnjön csak egy újabb átlagos benzinfaló, púposabb gépezetnek.

A Mustang Mach-E nem egyenlő az új Ford Mustanggal. Ezt a félreértést mindjárt az elején szeretném tisztázni. A Mach-E a Mustang sportautó és az Explorer szabadidő-autó egyesülésével született egy sötét és üres raktárban egy viharos éjjelen, amikor a két modell egymás mellett állt, és hatalmas, cikázó villámok csaptak le az épületre, és csoda történt. Röviden ennyi a videó, amit a bevezetéskor játszottak le májusban. Haha. No, de 55 év után elektromos taggal bővült a Mustang-család.

A Mustang Mach-E hátsó- és összkerekes kivitelben is rendelhető, egy alap és egy nagyobb hatótávval kecsegtető akkucsomaggal. A hatótáv 400-480 kilométer között változik. A százas sprintek 3,5-4 másodperc körül megvannak a Mustang Mach-E GT és GT Performance Edition csúcsmodellek esetében, vagyis a Porsche Macan Turbo SUV és a 911-es széria közepes modelljei is vesztenek/retteghetnek a pirostól indulva. Hiába, tud dolgozni 429 lóerő és 830 Nm. S noha a tömeg 1,9-2,1 tonna, az Audi, Mercedes és Jaguar aktuális elektromos modelljeit nagyon megalázza a Mustang Mach-E ezzel a gyorsulással. Az alapkivitel egyébként 255 lóerő felett van, a következő lépcső 330 lóerő feletti.

Az alap lítium-ion akkumulátor 288 cellából áll, a bővített 376-ból. Mindkét kivitelt -40 Celsius-fokos hidegben is tesztelték. A feltöltésükben segít a Ford töltőrendszerrel, mivel az elektros autó tulajdonosok 80%-ban otthon töltik járgányukat. 240 Volton egy óra alatt 51 „kilométert tankolhatunk”. Az egység telepítésében az Amazon Home a partner. Magához a járműhöz mellékelt töltőkészlettel átlagosan 35 kilométer megtételére elegendő energiát szippanthatunk fel a 240 V-os hálózatról. Vezetés közben az akku pillanatnyi állapotától függően kapunk javaslatot a Mach-E-től, hogy melyik nyilvános töltőt és mikor vegyük célba. Praktikus, de nyilván ez elvárás is manapság.

És akkor jön a hab a tortán, az USA legnagyobb töltőhálózata a Fordtól, ahol több mint 12 ezer ponton, közel 40 ezer csatlakozó és gyorstöltők várják a tulajdonosokat, hogy fél óra alatt 10-ről 80%-ra töltsék fel az akkumulátorokat, vagy éppen tíz perc alatt 75 kilométert raktározzhassanak el a cellák. Nem rossz! Itt Amerikában jók a feltételek a Ford számára, hogy a vállalat óriásságát kihasználva, nagy léptékben legyen képes kiaknázni új piaci lehetőségeket.

A beltér igen tágas, hátul is elférnek a felnőttek. Elöl mosható raktér (jó 100 literes), hátul nagy csomagtartó fogadja az utasokat (400 liter feletti, persze a 18-20 colos pótkerék nélkül), illetve körülbelül 1400 liternyi poggyász fér be a Mustang Mach-E-be az ülések lehajtásával.

A műszerfalon és az ajtókon feltűnnek nagyon ízléses és egyedi szövethez hasonló berakások, de finom puha a bőrözés, és rendben van a minőségérzet. Középen a teslás tablet, de van tekerője azért. A háromféle vezetési mód, a legmodernebb infotainment rendszer, a legújabb vezetéstámogató rendszerek egytől-egyig megtalálhatók ebben a modellben is. Tessék gyorsan rendelni, mert az akkugyártás globális véges mivolta miatt akár sokat is kellhet várni autónkra. Van First Edition is, én a kéket vinném, az tuti!

Az USA-ban így néznek ki a felszereltségi szintek:

Select                          Standard Range          RWD                           255 HP / 306 LB-FT

Select                          Standard Range          AWD                           255 HP / 417 LB-FT

Premium                     Standard Range          RWD                           255 HP / 306 LB-FT

Premium                     Standard Range          AWD                           255 HP / 417 LB-FT

Premium                     Extended Range         RWD                           282 HP / 306 LB-FT

Premium                     Extended Range         AWD                           332 HP / 417 LB-FT

First Edition                 Extended Range         AWD                           332 HP / 417 LB-FT

California Route 1       Extended Range         RWD                           282 HP / 306 LB-FT

GT Performance        Extended Range         AWD                           459 HP / 612 LB-FT

Egy újabb szép és nagyon versenyképes modell a Fordtól. Micsoda élmény viszontlátni a standon teljes pompájában a Mustang Mach-E-t! Az a sok péntek esti műszerfal alatti matatás, fejenállás, néha 100 órás munkahét, úgy érzem, mind kifizetődött abban az örökké emlékezetes Los Angeles-i pillanatban, amikor megálltam a stand előtt lőni ezt az első képet.

További érdekességek hamarosan a Los Angeles-i Autószalonról!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....