Ford Mustang Mach-E

Mustang, elektromos és még SUV is? Ez a Mach-E

2019.12.19.

Történelmi pillanatoknak lehettünk tanúi a Los Angeles-I Autószalonon. Lehullt a lepel a Mustang-család legújabb tagjáról, amely crossover körítéssel tálalja a póni sportos tulajdonságait, mindezt elektromos hajtással megfejelve. Magyarul minden szempontból megfelel a kor aktuális igényeinek, mert SUV is, lokális emissziómentes is, plusz dinamikus.

Los Angeles-i Autószalon, 2. rész. November 23.

Nem győzték elégszer hangsúlyozni a fordosok a beszállítói bemutató alkalmával, hogy valami nagy dobásra készülnek házon belül. A szememben hatalmas elismerésre ad okot, hogy az extrém magas költségrizikójú elektromos autók világába ilyen merészen és nagyot dobbantva lépett be a középkategóriás Ford, mert több prémiumgyártó is más modellek sikereivel billenti helyre a mínuszos villanyosainak mérlegét. A Fordnál amúgy hatalmas darabszámokról beszélünk, ezek nagy részét a szabadidő-autók és truckok teszik ki.

Egyszóval a merész húzás mögött nagy darabszám áll vállalati szinten, amely elegendő fejlesztési forrást biztosított 2017-től kezdve, továbbá nagy tapasztalat a SUV-ok terén és persze megkérdőjelezhetetlen hírnév a Mustanghoz kapcsolódóan. Aki nem tesz, nem is nyerhet. És kérem szépen, ez a legjobb recept, berobbanni egy dögös, erős, elektromos szabadidő-autóval a 12-18 millió forintos ársávba, megcélozva a Tesla Model 3 (és később a SUV Model Y) számait. A bemutató és a sorozatgyártás között eltelt idő azonban nagyjából egy év lesz, szóval ezalatt persze bőven fejlődhet a konkurencia, na de nem akarok ünneprontó lenni, mert megnyerőek a számok, és mert ezen a projekten és is sokat dolgoztam.

Ha jól emlékszem, már az év elején volt pár prototípus a michigani székhelyű Fordnál a dearborni központban. Vagyis majdnem egy év telt el úgy, hogy semmiről sem lehetett értekezni, csámcsogni, minden titkos volt, és csak nevetve olvasgattuk a lesifotósok találgatásait, akik a motor1.com és a car and driver legnevesebb USA-beli oldalaktól kattogtatták lelkesen a gépeket a Ford épületek környékén, mindenféle kamu álcával szerelt modellekre. Kamu kilincs, kamu kipufogó, kamu tanksapka, mindent elkövettek ennek a külön tudományágnak jártasai, hogy az Escape/Kuga, az F150 truck vagy éppen ez a Mustang Mach-E (ejtsd: makiii) tűnjön csak egy újabb átlagos benzinfaló, púposabb gépezetnek.

A Mustang Mach-E nem egyenlő az új Ford Mustanggal. Ezt a félreértést mindjárt az elején szeretném tisztázni. A Mach-E a Mustang sportautó és az Explorer szabadidő-autó egyesülésével született egy sötét és üres raktárban egy viharos éjjelen, amikor a két modell egymás mellett állt, és hatalmas, cikázó villámok csaptak le az épületre, és csoda történt. Röviden ennyi a videó, amit a bevezetéskor játszottak le májusban. Haha. No, de 55 év után elektromos taggal bővült a Mustang-család.

A Mustang Mach-E hátsó- és összkerekes kivitelben is rendelhető, egy alap és egy nagyobb hatótávval kecsegtető akkucsomaggal. A hatótáv 400-480 kilométer között változik. A százas sprintek 3,5-4 másodperc körül megvannak a Mustang Mach-E GT és GT Performance Edition csúcsmodellek esetében, vagyis a Porsche Macan Turbo SUV és a 911-es széria közepes modelljei is vesztenek/retteghetnek a pirostól indulva. Hiába, tud dolgozni 429 lóerő és 830 Nm. S noha a tömeg 1,9-2,1 tonna, az Audi, Mercedes és Jaguar aktuális elektromos modelljeit nagyon megalázza a Mustang Mach-E ezzel a gyorsulással. Az alapkivitel egyébként 255 lóerő felett van, a következő lépcső 330 lóerő feletti.

Az alap lítium-ion akkumulátor 288 cellából áll, a bővített 376-ból. Mindkét kivitelt -40 Celsius-fokos hidegben is tesztelték. A feltöltésükben segít a Ford töltőrendszerrel, mivel az elektros autó tulajdonosok 80%-ban otthon töltik járgányukat. 240 Volton egy óra alatt 51 „kilométert tankolhatunk”. Az egység telepítésében az Amazon Home a partner. Magához a járműhöz mellékelt töltőkészlettel átlagosan 35 kilométer megtételére elegendő energiát szippanthatunk fel a 240 V-os hálózatról. Vezetés közben az akku pillanatnyi állapotától függően kapunk javaslatot a Mach-E-től, hogy melyik nyilvános töltőt és mikor vegyük célba. Praktikus, de nyilván ez elvárás is manapság.

És akkor jön a hab a tortán, az USA legnagyobb töltőhálózata a Fordtól, ahol több mint 12 ezer ponton, közel 40 ezer csatlakozó és gyorstöltők várják a tulajdonosokat, hogy fél óra alatt 10-ről 80%-ra töltsék fel az akkumulátorokat, vagy éppen tíz perc alatt 75 kilométert raktározzhassanak el a cellák. Nem rossz! Itt Amerikában jók a feltételek a Ford számára, hogy a vállalat óriásságát kihasználva, nagy léptékben legyen képes kiaknázni új piaci lehetőségeket.

A beltér igen tágas, hátul is elférnek a felnőttek. Elöl mosható raktér (jó 100 literes), hátul nagy csomagtartó fogadja az utasokat (400 liter feletti, persze a 18-20 colos pótkerék nélkül), illetve körülbelül 1400 liternyi poggyász fér be a Mustang Mach-E-be az ülések lehajtásával.

A műszerfalon és az ajtókon feltűnnek nagyon ízléses és egyedi szövethez hasonló berakások, de finom puha a bőrözés, és rendben van a minőségérzet. Középen a teslás tablet, de van tekerője azért. A háromféle vezetési mód, a legmodernebb infotainment rendszer, a legújabb vezetéstámogató rendszerek egytől-egyig megtalálhatók ebben a modellben is. Tessék gyorsan rendelni, mert az akkugyártás globális véges mivolta miatt akár sokat is kellhet várni autónkra. Van First Edition is, én a kéket vinném, az tuti!

Az USA-ban így néznek ki a felszereltségi szintek:

Select                          Standard Range          RWD                           255 HP / 306 LB-FT

Select                          Standard Range          AWD                           255 HP / 417 LB-FT

Premium                     Standard Range          RWD                           255 HP / 306 LB-FT

Premium                     Standard Range          AWD                           255 HP / 417 LB-FT

Premium                     Extended Range         RWD                           282 HP / 306 LB-FT

Premium                     Extended Range         AWD                           332 HP / 417 LB-FT

First Edition                 Extended Range         AWD                           332 HP / 417 LB-FT

California Route 1       Extended Range         RWD                           282 HP / 306 LB-FT

GT Performance        Extended Range         AWD                           459 HP / 612 LB-FT

Egy újabb szép és nagyon versenyképes modell a Fordtól. Micsoda élmény viszontlátni a standon teljes pompájában a Mustang Mach-E-t! Az a sok péntek esti műszerfal alatti matatás, fejenállás, néha 100 órás munkahét, úgy érzem, mind kifizetődött abban az örökké emlékezetes Los Angeles-i pillanatban, amikor megálltam a stand előtt lőni ezt az első képet.

További érdekességek hamarosan a Los Angeles-i Autószalonról!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.19
Nemtetszésüknek adtak hangot a Forma-1-es pilóták a 24 futamosra felduzzasztott versenynaptár miatt....
2024.03.19
Felelősségre vonhatják az autóst, aki nem tett eleget segítségnyújtási kötelezettségének. ..
2024.03.19
Rengeteg olyan autóst talált a rendőrség egy hét alatt, aki nem használta ezt az alapvető....
2024.03.19
Az MHP tanácsadó cég az év eleje óta a Porsche AG teljes tulajdonában van. A cég jelenleg közel....
2024.03.18
Teszteltük a Honda CR-V csúcsmodelljét, a temérdek kényelmi és biztonsági extra meggyőző volt,....
2024.03.18
Összeütközött egy busz és egy szeményautó a IX. kerületben - ez már a második fővárosi buszbaleset....
2024.03.18
Gerald (52) egy bécsi, Donaustadtban levő benzinkúton akarta kitakarítani VW-jét. Amikor meglátta a....
2024.03.18
Hét év szünet után újra Zsiros Gábor lesz a navigátora a rali országos bajnokságban legutóbb....
2024.03.18
Nézze meg a videót! ..
2024.03.18
Közúti veszélyeztetés és egyéb bűncselekmény miatt felelhetnek az elkövetők, vezetői engedélyeiket....