Toyota Prius

Nagy dobás az új Toyota Priusból készülő gyári GRMN tuningváltozat

2023.02.03.

Végre a dedikált hibridet is kezelésbe veszi a Gazoo Racing részleg, bár az új Plug-in Hybrid már alapváltozatban is felveszi a versenyt gyorsulásban a szerényebb sportautókkal.

A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra.

Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Persze az optikai tuningcsomag már korábban elkészült, de arra senki sem gondolt, hogy a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing.

A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével. Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött.

A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is fokozni fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékei és feszesebbre hangolják a felfüggesztéseit is, hogy élénkebb vezethetőség párosuljon a jobb gyorsuláshoz.

Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, mutatós fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre, és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk.

Ha valóban megvalósul, valamikor 2023 vége és 2024 második negyedéve között jelenhet meg a piacon a Prius GRMN, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb kapnunk kell majd valamilyen hivatalos megerősítést az érkezéséről.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.16
Megszakította útját egy Bulgáriából Lengyelországba tartó repülőgép Budapesten szerda reggel -....
2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....
2025.07.16
Jelentősen felfutott a kínai autók értékesítése, 2024-ben 3559 kínai autó talált gazdára. A márkák....
2025.07.16
Beköszöntött az őznász. Ebben az időszakban nem ritka, hogy az állatok szokatlan időpontokban, akár....
2025.07.16
A legendás Nürburgringen folytatódott a kamion Európa-bajnokság, az EB negyedik futamával. A....
2025.07.16
Az Aumovio néven önálló vállalattá váló Continental Automotive üzletág újabb stratégiai lépést tett....