elektromobilitás

Nagyteljesítményű páneurópai járműtöltő-hálózat épül

2017.11.09.

A BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company és a Volkswagen Group három éven belül mintegy négyszáz gyorstöltő-állomást épít ki Európa legforgalmasabb közúti hálózata mentén, hogy a tisztán elektromos autózás a hosszabb utazások alkalmával is kényelmes és minden korábbinál vonzóbb alternatívává váljon.

A BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, illetve az Audi és a Porsche közreműködését élvező Volkswagen Group bejelentette, hogy IONITY néven közös projektet indítanak, amelynek elsődleges célja egy nagyteljesítményű járműtöltő-hálózat kiépítése Európa legforgalmasabb közúti hálózata mentén.

Az IONITY 2020-ig mintegy négyszáz nagyteljesítményű járműtöltő-állomást telepít az öreg kontinensen, a jövőbe mutató hálózatnak köszönhetően így a hosszabbra nyúló utazások is megtehetők lesznek üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül. A müncheni székhelyű projekt élén a Michael Hajesch és Marcus Groll alkotta vezérigazgató-páros áll, a folyamatosan növekvő csapat létszáma pedig a tervek szerint 2018 kezdetére félszáz fősre bővül.

„Az első páneurópai nagyteljesítményű járműtöltő-hálózat kiépítése rendkívüli módon elősegíti a tisztán elektromos és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik térnyerését. Az IONITY létrejötte a résztvevő partnervállalatok azon közös céljának kimagasló eredménye, amely a minden korábbinál gyorsabb járműtöltés és a digitális díjfizetés közös lehetőségét kívánja az ügyfelek kezébe adni, jelentősen megkönnyítve ezzel a zéró emisszióval megtehető hosszabb utazásokat” – nyilatkozta Michael Hajesch a projekt kapcsán.

2017 végéig húsz nagyteljesítményű járműtöltő-állomás lép működésbe

Németország, Norvégia és Ausztria főbb közúti hálózata mentén már az idei év végéig húsz nagyteljesítményű járműtöltő-állomás kezdi meg működését, a Tank & Rast autópálya-kezelő, a Circle K áruházlánc és az OMV üzemanyagtöltő-hálózat együttműködésének köszönhetően egymástól 120 kilométeres távolságokra. 2018-ban a hálózatba kapcsolt nagyteljesítményű járműtöltő-állomások száma a tervek szerint száz darab fölé nő, amelyek mindegyike lehetővé teszi majd, hogy az ügyfelek gépkocsijuk típusától függetlenül, párhuzamosan is tölthessék járművüket.

A 350 kW teljesítményű járműtöltő-állomások minden tekintetben megfelelnek az európai járműtöltési szabványnak, miközben megnövelt töltési intenzitásuknak köszönhetően jelentős mértékben csökkentik a járműtöltés idejét. A gépkocsi-márkáktól függetlenül használható, egész Európára kiterjesztett hálózat kiépítése várhatóan újabb lendületet ad az elektromos mobilitás térnyerésének.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....