Koenigsegg

Nem hiszi el, milyen autóval jár munkába a Koenigsegg alapítója

2025.04.11.

Reggelenként még egy autóipari zseninek is el kell jutnia a munkahelyére, és bár Christian von Koenigsegg manufaktúrájában a világ legkülönlegesebbjei között számon tartott autók készülnek, ő maga szívesebben jár valamivel, ami egy fokkal (de nem sokkal) kevésbé eszement, mint saját konstrukciói.

Enzo Ferrari számos excentrikus vonása közül a legfurcsább talán az volt, hogy miközben a világ legkiválóbb sportautóit gyártotta, ő maga egyszerű, hétköznapi járművekkel közlekedett. Hasonlóképpen gondolkodik Christian von Koenigsegg is - bár nyilván tiltakozna a megtisztelő párhuzam ellen -, tudva, hogy bár cége világszínvonalú hipersportautói kétségtelenül alkalmasak a mindennapi használatra, léteznek náluk jóval racionálisabb opciók, akár a csúcsforgalomban történő manőverezésre, akár a környezetszennyezésre gondolunk.

Persze, ha valaki olyan konstrukciókat adott a világnak, mint a Koenigsegg Jesko, amely álló helyzetből 18,82 másodperc alatt gyorsul 400 km/órára, majd onnan 9,01 másodperc alatt meg is áll, érthető, ha A-ból B-be közlekedve is igényt tart némi vezetési élményre.

Ezt pedig nem másban találta meg, mint a Toyota GR Yarisban, amint arról az Instragramon április elején közzétett videobejegyzése tanúskodik. Egy kis háromhengeres őrület reggelre, mondja a kamerába, amint beszáll az új generációs közúti versenyautó volánja mögé. Mivel személyes fiókjában egy év alatt mindössze négy poszt született, feltételezhetjük, hogy csak olyan dolgokról kommunikál, amelyek közel állnak a szívéhez. Ilyen a CC850, amelyet a vállalat legelső sorozatgyártású modellje, a CC85 ihletett; ilyen a Mazda MX-5, élete első álomautója, amelyhez egyetemista kora óta ragaszkodik; és a jelek szerint ilyen a Toyota GR Yaris is, amely a saját kategóriájában ugyanolyan utolérhetetlen és különleges jelenség, mint Koenigsegg termékei a hipersportautók között.

A Toyota eredetileg 2021-ben vezette be, majd egy évvel ezelőtt radikálisan átdolgozta közúti rakétáját, a GR Yarist. A modellfrissítés során még inkább kompromisszummentes típussá vált a magát városi kisautónak álcázó sportkocsi, amelynek teljesítménye immár eléri a 280 lóerőt, ám ennél fontosabb, hogy minden porcikáját a motorsport követelményeit (mindenekelőtt a még közvetlenebb viselkedést és a fokozott robusztusságot) szem előtt tartva dolgozták át. Egyszerűbbé vált a karosszériaelemek cserélhetősége, és egyszerűbbé a vezetői környezet is, amely minden modern kényelmi és látványelemet nélkülözve kifejezetten puritán, célszerű és funkcionális.

Nem Christian von Koenigsegg privát használatú autója az egyetlen összekötő kapocs a Toyota Gazoo Racing poszterautója és a Koenigsegg típusai között. Mint közismert, a GR Yaris orrában egy különleges fejlesztésű, háromhengeres turbómotort találtunk. Hasonló konstrukciót alkalmazott volna a Koenigsegg Gemera plug-in hibrid hajtáslánca is; a kétliteres erőforrástól 600 lóerőt remélt a gyártó, ám az elképzelést az utolsó pillanatban félretették, így a modell végül a korábban opcióként megálmodott, ötliteres V8-as turbómotorral került gyártásba.

Fotók: CarsCoops, AutoEvolution, AutoBild

Amikor tehát Christian von Koenigsegg a Toyota GR Yaris volánja mögé ül, az elsődleges vezetési élmény mellett talán némi nosztalgiát is érez saját, soha meg nem valósult koncepciója iránt. Így persze kérdés sem férhet ahhoz, hogy a Gazoo Racing konstrukciója a világ messze legfejlettebb és legnagyobb fajlagos teljesítményű háromhengeres motorja. A japán mérnökök azonban alighanem még büszkébbek lennének alkotásukra, ha legalább egy vetélytárs lenne a piacon, amelynek ellenében bizonyíthat a GR Yaris motorja.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Öt világbajnoki címmel évtizedeken át rekorder volt és nemcsak a Forma 1-ben vált legendává Fangio....
2025.12.06
Donald Trump amerikai elnök szerdán a Fehér Házban bejelentette, hogy jelentősen enyhíteni kívánja....
2025.12.06
A Skoda fontos mérföldkőhöz érkezett: a vállalat bejelentette, hogy a Mladá Boleslav-i gyárban....
2025.12.06
A Vision Meta Turismo ötvözi a szedánok és a SUV-ok előnyeit, és bemutatja a koreai márka következő....
2025.12.06
A kínai Dongfeng autógyártó bemutatta az eπ 007 szedán legújabb változatát, amely nemcsak hazai,....
2025.12.06
A négyszeres világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte két....
2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..