abroncs
A Continental első kísérletre nemcsak rendkívül jó tapadást mutatott, hanem nagyon magas biztonságérzetet is nyújtott mind a havas mind a nedves utakon egyaránt. A száraz utakon is elől járt a Continental TS 860 köszönhetően a legalacsonyabb gördülési ellenállásnak és a jó egyensúlynak. A második helyen végzett a teszten a NOKIAN WR D4 , amely nemcsak egy igazi tél specialista, hanem gyakran a száraz és a nedves utakon is biztonságosan és hatékonyan gurult. A harmadik helyen az új Pirelli Cinturato téli gumiabroncsa végzett, amely havas és nedves utakon bár nagyon erősnek tűnt, a száraz útfelületen az Autozeitung újságíróinak hiányérzetük maradt.
A négy évszakos Michelin CrossClimate a téli Alpin 5 gumiabroncshoz hasonló felépítésű, mindazonáltal a négy évszakos gumiabroncs típusának megfelelően összetettebb mintázattal rendelkezik. Egyébként az Alpin 5 ettől a szezontól - a jobb, szárazon való teljesítményért - keverék frissítést kapott. Helyesen mondja a Michelin négy évszakos gumi abroncsára, hogy „nyári abroncs téli jellemzőkkel”: havon a tapadás véges, azonban vizes utakon és téli hőmérséklet mellett a féktávolságban rekordot ért el, azonban a vízen való felúszáson „elcsúszik”. Száraz útviszonyon az egészet megtetőzi még pluszban az alacsony gördülési ellenállás is.
Az, hogy még mindig vannak olyan gumik, amelyekre szabályosan figyelmeztetést kell adni, különösen bizonyítja a Westlake. A márka egyes termékei a tapasztalatok alapján valóban olcsóak, de különösen nedves útviszonyok között egyáltalán nem voltak biztonságosak. Megnyugtató azonban, hogy ezeket a gumiabroncsokat jelenleg már csak nehezen lehet elérni a kereskedelemben.
Forrás: www.marso.hu