elektromos hajózás
Velencéhez (mármint az olaszhoz) a meghitt gondolázás romantikus képzete társul. A lágyan ringatózás a lagúnákban, a hangulatos sikátorok között. A világ egyik legkülönlegesebb városának utcaképéhez szervesen hozzátartozik a sirályok rikoltozása, a turisták zsivaja és a hullámok lágy csobbanása. Szigetekből, hidakból, csatornákból felépülő mesebirodalom, amit itt találunk. Csakhogy, ebbe az álomszerű világba, a gondolák és az egykor gőzzel működő, ma belsőégésű utasszállító vaporettók közé most bekerült egy kakukktojás.
Egy akkumulátoros hajó, ami a Velencei Hajókiállításon debütált. Lucietta névre keresztelték és ez az első full elektromos velencei taxi. Méretei (9,30 méter hosszú, 2,30 méter széles, 2,10 méter magas) tiszteletben tartják a lagúnák városának jellegzetes igényeit és tervezői szerint tökéletesen ötvözi a hagyományt és a technológiát.
A Serenella Hajógyárban készült a kompozit és a szén hajótest, a felépítményhez fát és a muranói üveggyárból származó maradványokat használtak fel. A Lucietta 14 utast tud szállítani. Csendes, rezgésmentes és füstmentes, a biztonságot vízszigetelő rendszer, autonóm hűtés és vészhelyzeti vezérlőegység garantálja, amely meghibásodás esetén blokkolja az energiaellátást.
Svájci megálmodói (Repower) szerint ez egy jelentős fordulópont, a nulla kibocsátású hajó a vitorlázás és a motoros hajózási tervezés világának abszolút referenciapontja lehet.
Forrás: ilmessaggerio.it, hdblog.it