WRC

Ogier vezeti a Monte-Carlo-ralit nyolc gyorsasági után

2023.01.21.

A nyolcszoros világbajnok a kilencedik Monte-győzelmére hajt a francia Alpok szerpentinjein.

Sébastien Ogier – aki úgy ismeri a környéket, mint a tenyerét, hisz a közelben született és nőtt fel – tetemes előnyt épített ki az ellenfelek előtt, és a pénteki napot az élen zárta a 2023-as Monte-Carlo-ralin. A Toyota Yarist vezető nyolcszoros világbajnok eddig a hat gyorsaságiból négyet megnyert a francia Alpokban, és 145 kilométer száguldás után már 36 másodperces előnnyel vezet a tavalyi világbajnok csapattárs, Kalle Rovanperä előtt.

 

Ogier már a csütörtök esti két szakaszon az élre állt, és péntek délelőtt is dominálta a mezőnyt, kétszámjegyűre növelve másodpercbéli előnyét csapattársával, Elfyn Evansszel szemben, ráadásul annak ellenére, hogy a hibrid rendszer hibája miatt 136 lóerő hiányzott az autójából. Amikor a walesi csapattárs 40 másodpercet vesztett egy jobb hátsó defekt miatt, Ogier kissé kiengedhetett: délután már kevesebb kockázatot vállalt, és még egy pótkereket betetetett a meglévő egy mellé.

"Nagyon elégedett vagyok" - nyilatkozott Ogier. " Ma délelőtt két szakasz teljesítettünk hibrid erő nélkül, és tudtam, hogy nagyon keményen kell nyomnom a gázt, és vállalnom kell némi kockázatot, hogy ezt kompenzáljam. Meglepődtem, hogy így is mi voltunk a leggyorsabbak. Szerencsére a problémát még délután meg tudtuk javítani, és ismét profitálhattunk az extra teljesítményből. Délután normálisabb ritmust tudtunk tartani, sőt, sikerült egy kicsit tovább növelni az előnyünket. Nyilvánvalóan nagyobb volt a defektveszély [az utolsó gyorsaságin], így egy kicsit lazábban vettem a dolgokat. Örülök, hogy ma este hazahoztam az autót."

Kalle Rovanperä a Hyundai pilótája, Thierry Neuville-lel vívott kiélezett csatát a második helyért. Péntek délelőtt a párost ritkán választották el egymástól néhány tizedmásodpercnél nagyobb különbségek, de Rovanperä annak ellenére, hogy egy balkanyarban odacsapta a Toyota farát a korláthoz, egy kis előnyre tett szert délután, így 1,9 másodperccel vezet a belga előtt. Ott Tänak a negyedik helyen végzett összesítésben, miután egy kihívásokkal teli napot töltött azzal, hogy hozzászokjon a Ford Puma vezetéséhez, amellyel első ízben versenyez. Bár az észt viszonylag kényelmesen érezte magát az új autóban, a tempójával nem volt elégedett. 16,3 másodperccel marad el Neuville-től, és egyre nagyobb nyomás alá helyezi őt Evans is, aki a defektje után komoly felzárkózást mutatott be, és 8,1 másodpercre megközelítette.

Az első hatba bekerült Dani Sordo: a Hyundait vezető spanyol veterán frusztráltnak tűnt a nap végén, nem értette, hogy hol kap időt a többiektől. Kacuta Takamotót egy kézifék-probléma hátráltatta csütörtök este a hajtűkanyarokban, de pénteken már problémamentesen futott a GR Yarisa. Folyamatosan top 4-es időket autózott a japán, így a hetedik helyre jött fel összesítésben Esapekka Lappi elé, aki hasonló problémákkal küszködött a számára még ismeretlen Hyundai-jal, mint Dani Sordo.

Nap közepi szerviz hiányában Pierre-Louis Loubet a napi szakaszok több mint felét szervokormány nélkül kellett teljesítenie a Ford Pumával, amivel rengeteg időt vesztett. Egy balos hajtűben a kocsi orrát is összetörte, amikor több táblát letarolt. A WRC2 éllovasai, Nyikolaj Gryazin és Yohan Rossel profitáltak a francia problémáiból, és az alsóbb osztályba tartozó, Rally2-es Skodával és Citroënnel bejutottak a legjobb 10 közé.

A verseny szombaton nyugat felé fordul Alpes-de-Haute-Provence-ba, ahol további 111,78 kilométernyi gyorsaságit tartanak, és a nap közepén ismét nem lesz szervizelési lehetőség.

Az állás péntek este:

1. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 1h26m39.4s

2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +36.0s

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +37.9s

4. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +54.2s

5. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m02.3s

6. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m30.2s

7. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m33.1s

8. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m57.7s

9. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +4m12.8s

10. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +4m42.5s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..