Scania

Óra "Scaniából"

2016.09.22.

A Scania elébe áll a legnagyobb kihívásnak – versenybe szállt az idővel. Ebben 14 tehergépkocsival vett részt, amelyeknek minden másodpercét nyomon kellett követniük. Szó szerint.

A hosszú távú fuvarozásban az üzletmenet sikere vagy bukása múlhat azon, hogy a járművek odaérnek-e a megfelelő időben a megfelelő helyre. Ezért a Scania az új generációs tehergépkocsi-családját és szolgáltatásait a legkeményebb tesztnek vetették alá – magának az időnek. A világ első, teljes mértékben tehergépkocsikból álló órájának létrehozásához 14 tehergépkocsira, 90 járművezetőre és egy 70 ezer négyzetméter területű elhagyott repülőtérre volt szükség. Az óriási teherautó-óra szeptember 20-án, közép-európai idő szerint 19:00 órakor kezdett majd járni, amelyet online közvetítettek.

A tehergépkocsik hatalmas, erős gépek, ugyanakkor nagyon gondosan, részletekbe menően megtervezett, kifinomult műszerek. Akárcsak az órák. Minden egyes tehergépkocsit az órában betöltött saját szerepére kellett optimalizálni, az egész működést pedig a kapcsolódó szolgáltatásaink segítségével végzett valós idejű megfigyelés és kiértékelés teszi lehetővé – magyarázta Staffan Arvas, a Scania marketingkommunikációs vezetője.

Az órát alkotó tehergépkocsik különböző nehézségekkel néztek szembe, attól függően, hogy az óra melyik mutatóját alkották. A másodpercmutatót megformáló tehergépkocsiknak egy kör alakú pályán tökéletesen körvonalban hatvan másodpercenként kellett egy kört megtenniük, 24 órán keresztül. A belső tehergépkocsinak állandó 13 km/h sebességet kellett tartania, míg a külső tehergépkocsinak állandó 53 km/h sebességet. A perc- és az óramutatót alkotó tehergépkocsiknak az a kihívást jelentő feladatuk volt, hogy tökéletesen összehangolt ütemben induljanak el és álljanak meg.

Az órában elfoglalt helyüktől függően minden egyes tehergépkocsit gondosan kellett irányítani, hogy megfelelő, egyenletes sebességet tartsanak, miközben minimalizálják az üzemanyag-fogyasztást. Az irányítótoronyban a Scania flottairányítói nyomon követték mindegyik tehergépkocsit, és folyamatosan figyelték az egyes járművek állapotát, hogy elkerüljék a váratlan leállásokat, valamint minimális szinten tartsák a kopást, illetve az elhasználódást. A járművezetők kivételes szerepet játszottak abban, hogy a teljes folyamat zökkenőmentesen menjen végbe. Elin Engström, a Scania egyik tehergépkocsi-vezetője vezető szerepet játszott a másodpercmutatóban, amelyet az összes többi tehergépkocsinak követnie kellett.

A hölgy így nyilatkozott erről: A hosszú távú fuvarozásban a legnagyobb kihívás a precíz végrehajtás és a pontos megérkezés. Az óra tökéletes tesztje a sávban maradásnak, a sebességtartásnak és minden egyes másodperc nyomon követésének, 24 órán keresztül. Minden gépkocsivezetőnek tökéletes összhangban kell lennie, aminek elérésében a pontosság játszik kulcsfontosságú szerepet.

Az órát öt különböző kamerával filmezték, így a nézők váltogathatják a különböző kameraállásokat a weboldalon. Az oldal látogatói többet is megtudhatnak a projektről és a Scania új generációs tehergépkocsi-családjáról, illetve szolgáltatásairól.

Ezt az órát annak bebizonyítására hozták létre, hogy nem számít, gabona-, üzemanyag- vagy rönkszállítás, esetleg egy 70 ezer négyzetméteres óra kialakítása a feladat – a Scania mindig tud személyre szabott megoldást kínálni az egyetlen vállalkozásnak, amely igazán számít. Az Ön vállalkozásának.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....