Románia

Orban is jelen volt az észak-erdélyi autópálya-szerződés aláírásán

2020.05.31.

Aláírták Marosvásárhelyen az A3-as észak-erdélyi autópálya Marosvásárhely melletti szakaszának építéséi szerződését. A hétvégi eseményen jelen volt Ludovic Orban miniszterelnök, és a román kormány három másik minisztere- írja az MTI. 

A romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) honlapján közölt adatok szerint a Strabag építheti a 4,5 kilométeres Nyárádtő-Marosvásárhely autópályaszakaszt és a 4,7 kilométeres marosvásárhelyi bekötőutat. Az osztrák útépítőnek másfél év alatt kell elvégeznie a munkát áfa nélkül 192 millió lejért (13,82 milliárd forint). A költségeket az EU forrásaiból finanszírozzák.

A pályaszakasz megépítését több mint öt éve pereskedések késleltetik. Az első pályázatot 2015 januárjában megnyerő cégcsoport szerződést bontott, miután a román hatóságok több mint egy évig nem adták át neki a munkaterületet. Az útszakasz megépítésére kiírt újabb pályázatot 2017 szeptemberében a Strabag nyerte, de a versenyben alulmaradt cégek megóvták az eljárást. A megismételt eljárás nyomán a román infrastruktúrakezelő társaság 2018 novemberében egy olasz-román konzorciumot hirdetett ki győztesnek, de újabb óvások és pereskedés után ismét a Strabag szerezte meg az építés jogát. A szerződést azt követően írták alá az osztrák építővel, hogy lejárt az óvások benyújtásának a határideje, és immár egyik alulmaradt fél sem élt a jogi lehetőséggel.

Lucian Bode szállításügyi miniszter a csütörtöki aláírás után elmondta: közel áll az átadáshoz az észak-erdélyi autópálya magyar-román államhatár melletti öt kilométeres Bors-Bihar szakasza, valamint a Maros megyei 17 kilométeres Maroskece-Radnót szakasza. Azt is hozzátette, hogy a következő két hét során aláírják a szerződést a 28,5 kilométeres Bihar-Bisztraterebes szakasz befejezésére is.

A Brassó és Bors között tervezett 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópálya megépítésére 2003-ban írt alá megállapodást a román kormány az amerikai Bechtel társasággal, de miután a Bechtel hat év alatt csak 52 kilométer pályát épített, majd leállt a munkálatokkal, a felek 2013-ban közös megegyezéssel felbontották a szerződést. A pályából mindeddig a Kolozsvár mellett elhaladó Magyarnádas-Aranyosgyéres 61 kilométeres szakasz, és a Marosvásárhelyhez közel eső Radnót-Nyárádtő közötti 14 kilométeres szakasz épült meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
De a nyolc versenyautó közül csak három lesz a legújabb, kilencedik generációs utcai Hiluxra....
2025.12.11
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek....
2025.12.11
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Bosch Global Business Services – írja az economedia.ro a....
2025.12.11
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban özönlenek a piacra, a német autóklub, az ADAC....
2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....