Toyota Corolla

Ötcsillagos Corolla

2018.09.06.

Ausztráliában már megkezdődött a következő generációs Toyota Corolla forgalmazása, és a helyi járműbiztonsági szervezet nem is késlekedett az átfogó vizsgálat elvégzésével. 

Míg Európába csak 2019 elején kerül a márkakereskedésekbe, Japánban, Ausztráliában és Tajvanon már kapható a vadonatúj, tizenkettedik generációs Toyota Corolla. A japán újautókiértékelési program (JNCAP) még nem jutott el a típus vizsgálatáig, ám a kevésbé zsúfolt napirenddel dolgozó ausztrál testvérszervezet, az ANCAP már néhány nappal a forgalmazás kezdete után alávetette rendkívül szigorú vizsgálatainak a ferdehátú modellt.

A Corollát már a 2018-as modellévvel bevezetett, részletesebb tájékoztatást nyújtó tesztprotokoll szerint vizsgáztatták. Ez az Európában is megszokott módon nemcsak a felnőtt utasvédelmet, hanem a gyermekvédelmet, a gyalogosvédelmet, valamint a biztonsági segédrendszerek teljesítményét is részletes, százalékos értékeléssel minősíti, ami árnyaltabb képet ad a jármű biztonsági képességeiről. A felnőtt utasvédelem (96%) terén hat részvizsgálatból háromban maximális teljesítményt nyújtott a legújabb Toyota ferdehátú.

Különösen fontos az oldalirányú ütközéses, valamint a karosszériát rendkívüli terhelésnek kitevő, oldalsó oszlopnak ütközéses vizsgálaton elért százszázalékos eredmény, ami igazolja, hogy a Corolla a legkritikusabb helyzetekben is messzemenőkig megóvja utasainak épségét. Szintén hiánytalanul teljesített az autó városi gyalogosfelismerő autonóm vészfékrendszere. Példaértékűen teljesített a Corolla a gyermek utasvédelem (83%) terén is. Az egyes ülőhelyeken problémamentesen és biztonságosan lehetett rögzíteni a vizsgálatban előírt, különféle gyermekülés-típusokat. Oldalirányú ütközésnél messzemenőkig védettek az autóban utazó gyermekek, frontális ütközésnél pedig épp úgy elhanyagolható a sérülésük kockázata, mint az elöl utazó felnőtteké. 

Megdöbbentően jó eredmények születtek a gyalogosvédelem (86%) terén is. A lökhárító és a motorházfedél belépő éle az elképzelhető legmagasabb színvonalon óvja a gyalogosok, kerékpárosok lábszárát. A motorházfedél középső, lágyabb része szintén tökéletes védelmet nyújt, ugyanúgy, ahogy a szélvédő középső szegmense is. A vizsgálat a biztonsági segédrendszerek elemzésével fejeződött be; a gyár átfogó vezetőtámogató rendszere, a Toyota Safety Sense minden tesztelt helyzetben, nappal és éjszakai körülmények között egyaránt észlelte a kerékpárost, illetve a gyalogost, és megbízhatóan állította meg a gépkocsit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..