taxi

Párjával párban - ékszerészből váltott taxizásra Zsigmond Noémi I. rész

2020.01.09.

Talán, ha fél tucat női taxis van Szegeden, egyikük Zsigmond Noémi, kétgyermekes családanya, aki párjával váltva dolgozik egy Opel Astrán. A tanulópénzt ő is megfizette.

Először gyors- és gépírónak tanult, majd, Hansági Ferenc vendéglátó-ipari szakközépiskolában érettségizett Zsigmond Noémi, aki ezt követően közel 20 évet dolgozott Szeged, illetve az ország egyik legnagyobb ékszerész cégénél. – Szerettem volna többet keresni, egyedül nevelek két gyereket, valamit meg kellett próbálni. Ékszereket egyre kevesebbet vásárolnak, manapság inkább telefonokat vesznek az emberek, még ajándékba is – magyarázza a taxizásra váltás okát.

Noémi sok autót hajtott az Astra előtt.

2003-ben szerezte meg a jogosítványt személyautóra a szegedi Stop autós iskolába, de mindig volt a családjukban autó. Például egy Suzuki Swift, az literes jó kis kocsinak bizonyult, de már ott állt az öreg, kézi szívatós Mazda 323-as is a ház előtt. Kezdő autónak jó volt, bár kora már közelített a 18 évhez és télen bizony hol indul, hol meg nem – és az utóbbi sem volt ritka.

– Volt egy Citroën LNA autónk is, 650 köbcentis, azt hitték, hogy motor, amikor mentünk átíratni. Azóta sem jött velem szemben, s nem is láttam ilyen kocsit sehol. Traktor hangja volt, pezsgőt bontottak a házban a lakók, amikor eladtuk – emlékszik vissza a nem mindennapi járgányra Noémi. (A 652 köbcentis, 34 lóerős, puritán kis autóból valóban nem sok gurul a hazai utakon.

Taxidroszt Szeged főterén.

Volt Ladájuk, majd egy 94-es évjáratú, Toyota Corolla, az 1,3 literes motorral szerelt autót nagyon kedvelte – ahogy fogalmaz – jól gyorsult, ment, mint a golyó. Ezt utólag még felértékelte az után érkező Škoda Felicia. Megtudjuk, a váltás kényszerű volt, beléjük mentek és a biztosító nem fizetett annyit az addigra már alaposan avultatott Corollára, hogy abból hasonlóállapotú használt modellre teljen - csak a Feliciára futotta a pénz.

Utána egy 1,2 literes Toyota Yarist hajtott Noémi, majd következett mai autója, egy 2004-es évjáratú Fiat Punto II. – Igazából csak a szervokormány hiányzik belőle, nehéz a kicsi helyekre beállni vele, amikor azután ráadásul rossz felnivel mentek fel a gumik, egyáltalán nem lehetett kormányozni. El nem adom, semmi baja. A mai autók tele vannak elektronikával, ez pedig egyszerű szerkezet, nem áll meg alattam ok nélkül – érvel a már korosodó Punto mellet, hozzátéve, úgysem kapna érte annyit, amennyit neki ér.

Ma már sok "ketyere" kell a taxiba.

Zsigmond Noémi még ékszerészként jött össze a párjával, aki Szeged legnagyobb társaságánál, a Rádió Taxinál dolgozott, és egy idő után felmerült, ő is megpróbálhatná a taxizást. Szó szót követett, majd megszületett a döntés. – Kellett egy új friss úrvezetői KRESZ vizsga, plusz persze a PÁV II., amit csak Budapesten csinálnak meg. Mindkettő sikerült elsőre, a kocsiba természetesen bele kell szereltetni az URH-t, kötelező a mobil pénztárgép, amit évente egyszer 21 ezer forintért ellenőriznek – sorolja. Plusz persze a taxióra, ami alap, és egyre több már a bankkártyaolvasó, az ő autójukban is van, egyre inkább igénylik az utasok.

Egy Volkswagen Passat kombival kezdte a taxizást Noémi, dízellel és nagyon szerette. Jó állapotban volt, de túlkorossá vált, azaz betöltötte a tizedik évét és nem lehetett már tovább taxizni vele, jól járt, aki megvette. – A mostani autónkat a párom intézte, vele közösen hajtjuk, nem volt még 100 ezer kilométer az Opel Astra J modellben, amikor hozzánk került. A kombi karosszéria pedig célszerű a csomagok miatt – mondja, hozzátéve ő jellemzően reggel 8 órától délután 3-ig dolgozik rajta. Így el tudja indítani a gyerekeket a suliba. Már nagyok, 13 és19 évesek, külterületről jönnek be egyszerre, de hazafelé már mindenki úgy indul, ahogyan végez, de néha a visszautat is sikerül egyeztetni.

A cikk második részét itt olvashatja.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.25
A 403-as úton lépett keményen a gázra egy gyorshajtó. ..
2025.01.25
Szövetségileg előírt forszírozások helyett a vásárlókra bízná Trump, hogy ki és milyen....
2025.01.24
A Kínában már jelenleg is kapható modell 2026-ban térhet vissza az Egyesült Királyságba és Európába....
2025.01.24
Magyarországra érkezett az első három Vectron-mozdony a járműflotta megerősítésére és....
2025.01.24
Kínai autó is van az Európában forgalmazott legbiztonságosabb személygépkocsik között, legalábbis....
2025.01.24
Az MVM Mobiliti 300 kilowattos (kW) ultragyors töltői már tíz helyszínen, egyebek mellett....
2025.01.24
Lássuk, milyen szokatlan termékek kerülnek még ki autógyártók kezeiből, gyártósorairól. ..
2025.01.24
Futurisztikus járművet épített a Toyota házi tuningspecialistája, a Modellista. A Concept Zero....
2025.01.24
Kecskemét és Magyarország egésze is sokat fog profitálni az együttműködésből a Mercedesszel, ez a....
2025.01.24
A Peugeot büszkén jelenti be, hogy a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-208 és PEUGEOT E-308 végeztek az....