Peugeot

Peugeot Traveller teszt: utazásra csábít

2017.12.25.

A Citroen-Toyota-Peugeot kisbusz hármasból az oroszlános lehet a legfényűzőbb kivitelű. Tesztünkben ezt fogtuk próbára kétliteres, 150 lovas dízelmotorral és Allure felszereltséggel.

Hogy néz ki?

A trió legmarkánsabbja jellegzetes Peugeot orrot kapott, vezetőfülkéje személyautós, felszereltsége pazar, legalábbis abban a kivitelben, amelyet teszteltünk. A modell a moduláris EMP2 padlólemezre épül, tehát ugyanarra, mint a 3008-as vagy akár a 308-as. A Traveller háromféle, 4,60 méter és 5,30 méter közötti hosszúságot kínál, tesztautónk hossza 4,95 méter. 1,90 méteres magasságának köszönhetően parkolóházakba is gond nélkül behajthatunk.

Elöl két kényelmes fotel fogad, a második és harmadik sorokban kétharmad-egyharmad arányban elosztott üléspadot helyeztek el, amelyek egymástól függetlenül is mozgathatók. A harmadik sor megközelítéséhez le kell hajtani a második sor szélső ülését. Teljesen hátra tolt harmadik üléssorral nem sok hely marad a csomagoknak (507 liter), ha nyolcan utazunk, legfeljebb tornacipőt és egy labdát vigyünk magunkkal. Ha személyszállítás helyett inkább raklapos terméket szállítanánk, semmi gond, az ülések kivételével 4 köbméteres a raktér.

Kényelmi és biztonsági felszerelésével is kiemelkedik testvérei közül: láblendítéssel nyitható mindkét oldalsó tolóajtó, a szélvédő mögötti lapkára vetített kijelzőjén sebességhatár-túllépésre és vezetési időre is figyelmeztet, van automatikus távfény, napfénytető, holttérfigyelő, városi koccanásgátló, 180 fokos tolatókamera. Praktikus, hogy nyitható a hátsó ablak, így szűkebb parkolóban is megközelíthető a csomagtér. Az utastérben négy különböző 12 voltos csatlakozót találunk, de szerencsére 230 voltos csatlakozóból is táplálhatjuk műszaki cikkeinket, USB-portból csak egy van.

Hogy megy?

A részecskeszűrő előtt elhelyezett SCR rendszerrel ellátott, Euro 6-os kétliteres BlueHDi 150 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 370 Nm. A 22,4 literes AdBlue tartály 15 ezer kilométere hatótávot tesz lehetővé. Az AdBlue tartály egyszerűen feltölthető, betöltőnyílása a középső oszlopon található. A több mint 400 kilométeres teszt során meglepő takarékosságról tett tanúbizonyságot, 6,1 liter gázolajjal beérte 100 kilométerenként.

Millyen vezetni?

Személyautós jellegű a Traveller, ugyanakkor mivel magasan ülünk, sokkal inkább biztonságban érezzük magunkat, mint egy kompakt egyterűben. Az átméretezett EMP2 padlólemezből származó McPherson típusú első és az aszimmetrikus háromszög lengőkaros hátsó futómű kényelmesen lágy hangolású, kevésbé érzékeny az úthibákra, egyenesfutása jó, az elektrohidraulikus szervokormány visszajelzései átlagosak. A független hátsó futómű jelenti műszakilag a legnagyobb előrelépést az Expert Tepee elődhöz képest. Bár kívülről hangosan kerreg, bent a motor autópályán is csendes és a menetzaj is elviselhető. 1,9 tonnás tömege ellenére fickósan is közlekedhetünk vele, városban sem ormótlan.

Mennyibe kerül?

A trió legdrágábbja a végletekig felextrázható, így nem csoda, hogy kisbuszunk árcímkéjén több mint 15 millió forintos ár szerepelt, a tesztelt kivitel alapára is borsos, 13,89 millió forintért kínálják. Prémium belseje és kiemelkedő szolgáltatásai ellenére nem tud versenyre kelni a sokkal tágasabb Multivannel és a V-osztállyal, de hasonlóan felszerelve még mindig sokkal olcsóbb azoknál. Felszereltsége és személyautós jellege révén a Trafic/Vivaro párosnál minőségibb alternatívát kínál.

Kép és szöveg: Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..