Skoda Fabia

Idén nyáron, a Wörthi-tónál tartandó nyári GTI találkozón állítja majd ki a Skoda a Fabia pickupot, amely valószínűleg sosem válik szériaautóvá. A FUNstar névre keresztelt tanulmányautó az Octavia RS fényezett, 18 colos felnijeit kapta meg, a motorháztető alatt az 1,2 literes TSI motor 123 lóerős változata dolgozik, amelynek erejét hétfokozatú DSG váltó továbbítja az első kerekek felé. Eredetileg az 1,8 literes TSI-t szerették volna beépíteni a gyakornokok, de az nem fért be a motortérbe.

A sportos hangulatú utastérbe jó fogású sportkormányt és határozott oldaltartású sportüléseket építettek be, a hifi teljesítményét pedig 1400 wattra növelték meg, és beszereltek egy 200 wattos mélynyomót is. A Skoda színei, a zöld és a fehér nem csak a karosszérián és az utastérben jelennek meg, de még a fényszórók LED-es nappali fénye is ilyen színekben világít.

Mivel a Fabia nem alvázas, jelentősen meg kellett erősíteni a karosszéria oldalait a B-oszlopoknál, hogy a pickuppá alakítás után is megfelelően merev maradjon a struktúra. A FUNStaron tavaly szeptemberben kezdett el dolgozni a 23 darab, 17-18 éves gyakornok, miután a Skoda vezetése 84 formatervezői elképzelésből kiválasztotta a legmegfelelőbbet.

A Skoda a Mlada Boleslavban üzemelő Skoda Academy legjobb harmadéves tanulóiból választotta ki azokat, akik részt vehettek a dizájn véglegesítésében. Jelenleg 13 tanfolyamon 880 tanulója van az intézménynek.