Ferrari
A Ferrari-rajongók számára ezt a hírt olvasni olyan érzés, mintha kést forgatnának meg a szívükben. Mégis tény: Ausztráliában eladásra kínálnak egy limuzinná átalakított Ferrari 360 Modenát, amely az ezredforduló környékén került a piacra.
A 360 Modena - amely az 1999-es Genfi Autószalonon mutatkozott be – valódi forradalmat jelentett a Ferrari-istállóban. Ez volt az első „Rossa”, amelynek minden karosszériaeleme alumíniumból készült. Az újítás lehetővé tette, hogy nagyobb mérete ellenére az autó súlya 28 százalékkal könnyebb legyen, mint nyugdíjba küldött elődje volt.
Minden luxussal felszerelve
A limuzinná való átalakításához, az autó testének megnyújtásához is alumíniumot használtak. Az ülőhelyek száma nyolcra nőtt. Hogy a szuperautó kibővített karosszériája továbbra is könnyű maradhasson, üvegszálból készítették rá a meghosszabbított tetőt, az oldalsó paneleket és a hátsó ajtót.
A belső teret a luxusigényekhez alakították: két televízió, egy ütős audio-rendszer, színes fények és egy minibár szolgálja az utasok kényelmét. A motorháztető alatt marad az eredeti, 425 lóerős Maranello V8 motor, de a Cavallino-rajongóknak mégiscsak el kell viselniük egy újabb megszentségtelenítést: a Subaru Liberty-ből beemelt sebességváltót.
Két szörnyszülött
Nem az ausztráliai Ferrari-gnóm az egyetlen a világon. Néhány évvel ezelőtt az Egyesült Államokban hirdettek eladásra egy sárga Ferrari 360 Modena limuzint. 95 ezer dollárért (kb. 28 millió forintért).
A 65 ezer kilométert futott ausztrál példány ára 399.999 ausztrál dollár, ami kb. 285 ezer USD. Átszámítva ez mintegy 84 millió forint.