Stuttgart

„Porsche Unseen” – betekintés a kiadatlan koncepcióautók világába

2020.11.13.

„Porsche Unseen” elnevezéssel a Porsche elsőként mutatja meg a 2005 és 2019 között készült olyan tanulmányait, amelyeket eddig hétpecsétes titokként őrzött. A sportautó-gyártó 15 különböző autóvíziót mutat be. Az egykori tanulmányok a „Spin-offs”, „Little rebels”, „Hyper cars” és „What’s next?” fejezetekbe csoportosulnak. A leleplezéssel a Porsche exkluzív betekintést enged a tervezési folyamataiba – az első rajzoktól kezdve a sorozatgyártásra kész végleges modellekig.

„Az emberek világszerte mindenhol imádják sportautóink időtálló és innovatív formatervét,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetője. „A látnoki vízióinkat megvalósító tanulmányok a siker alapját jelentik: sok ötletet elénk tárnak a holnap Porsche formatervezésének kialakításához, miközben egyesítik erős hagyományainkat az úttörő jövőbeli technológiákkal.”

Porsche 919 Street



Az eddig kiadatlan formatervezési tanulmányokat a Porsche Newsroom különböző cikkek sorozatában mutatja be. A 911:Magazine webes formátumú televíziócsatorna szintén saját epizódokat szentel a tanulmányoknak, valamint megvizsgálja a kapcsolatot a koncepciók és a jelenlegi sorozatgyártású modellek között a Porsche vezető formatervezője, Michael Mauer segítségével. A márka rajongói a mai napon megjelenő „Porsche Unseen” könyv segítségével is belevethetik magukat a különleges időutazásba a Delius Klasing kiadó jóvoltából, betekintést nyerve a Style Porsche színfalai mögé. Néhány tanulmány később a maga valójában is megcsodálható lesz a Porsche Múzeum 2021-es különleges kiállításának keretében.



A formatervezési folyamat: az első rajzoktól a vezethető prototípusig

A folyamat a vázlattal kezdődik. A következő lépésben ez 3D-s modellként jelenik meg. Ahogy továbbfejlődik az ötlet, a kis modellekből 1:3-as méretarányú lesz, amelyet követ a teljes életnagyságú, 1:1-es modell. „A virtuális világ az első lépés, de különösképp a szokatlan modelleket kell a valóságban látnod ahhoz, hogy megélhesd az autó kisebb, nagyobb vagy meglepő arányait a valóságban,” mondja Michael Mauer, a Style Porsche alelnöke. A sorozatgyártású modellek fejlesztésével ellentétben, ahol számos különböző kialakítású modellt fejlesztenek párhuzamosan, a tanulmányoknál egyetlen központi vízióra fókuszálnak, amely a központi ötlet megtestesítőjeként szolgál.



„A Porsche szándékosan egyetlen formatervezési stúdióval rendelkezik, amely a fejlesztési részleg szomszédságában van,” mondja Michael Mauer. „Weissach a mi epicentrumunk. Ahelyett, hogy fejlett stúdiókat nyitnánk a világ távoli metropoliszaiban, Amerikában vagy éppen Kínában, inkább a világ legjobb formatervezői jönnek a Porschéhoz Weissach-ba, hogy megalkossák a legújabb sorozatgyártású sportautóinkat és autóipari vízióinkat. Több mint 120 formatervező, belső-, külső-, szín- és anyagszakértő, modellkészítő, modellező és stúdiómérnök dolgozik a Porsche Design Studio berkein belül.

Porsche Vision Spyder

„Amikor víziókban gondolkodunk, a végcél nem feltétlenül egy közutakon használható modell megépítése. Helyette inkább a kreatív tér megalkotása és a jövővel való kapcsolat a lényeg,” magyarázza Michael Mauer a folyamat működésével kapcsolatban, és hozzáteszi: „Két lehetőség van a márka továbbfejlesztésére: egyrészt a jelenlegi termékeinket javíthatjuk még tovább lépésről lépésre. De eközben különösen nehéz innovatívnak lenni. Vagy szabad kezet adhatunk a kreativitásnak és hagyhatjuk, hogy gondolataink máról a holnap világára szökkenjenek át, majd az ott születő alkotást megpróbálhatjuk megvalósítani.”

A Porsche ezzel az elképzeléssel fejleszti tovább termékeit és márkáját, amely hosszú távon befolyásolja modelljei megjelenését. A jövőbeli modellek formatervezési nyelve hosszú távú vízióként ölt testet. A folyamat során a legfelső cél a Porsche génjeinek egyesítése a korszerű mérnöki tervezéssel. Egyrészről ez biztosítja a jövőbeli Porsche modellek innovációs képességeit, másrészről pedig forradalmi módon tiszteleg a Porsche gazdag történelme előtt. 



Néhány példa:

A Porsche 919 Street (2017; 1:1-es agyagmodell) a Porsche 919 Hybrid technológiájának felhasználásával született, és az LMP1-es versenyautó lenyűgöző vezetési élményét ígéri bárki számára. A külső karosszéria alatt karbon monocoque alapok vannak, és persze a 900 lóerős hibrid verseny hajtáslánc, amely számos győzelemhez segítette a Porsche 919 versenyautót Le Mans-ban. A méretek és a tengelytávolság is megegyezik a versenyautóéval.

Spártai, letisztult műszerfalával, középmotorja felett húzódó karakteres hűtőrácsával, vörös elemeivel és sokat ígérő hátsó légterelőivel a kompakt Porsche Vision Spyder (2019; 1:1-es hard modell) egyértelműen az 1954-es Porsche 550-1500 RS Spyderből merít inspirációt. Ugyanakkor a tanulmány szerepe a Porsche formanyelvének továbbfejlesztése, valamint ötletek megalkotása a jövőbeli részletekhez – mint például az ultramodern bukókeret.

A Porsche vision “Renndienst” (2018; 1:1-es hard modell) egy különleges családbarát térkoncepció akár hat személy számára. A formatervezői csapat célja egy olyan futurisztikus „space shuttle” megalkotása volt, amely izgalmas arányokkal rendelkezik. A tanulmány megmutatja, hogy lehet a Porsche génjeiből a karaktervonások megőrzésével ismeretlen járműszegmensekben átadni a márka életérzését. A belső térben az utasokat kényelmes és moduláris tér fogadja. A vezető központi helyen ül. A teljesen elektromos hajtáslánc a padlólemezben kap helyett. Ennek eredményeképpen az utazók különösen tágas és kényelmes utazási élményt kapnak, tipikus Porsche stílusban.



A „Porsche Unseen” könyv már elérhető kereskedelmi forgalomban a 978-3-667-11980-3 ISBN szám alatt. A formatervezési tanulmányokat több mint 328 oldalon át csodálhatjuk meg Stefan Bogner lenyűgöző fotói és Jan Karl Beaderek tájékoztató szövegei segítségével. A Dalius Klasing kiadó által megalkotott könyv a Porsche Múzeum shopjában is elérhető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....