siker
A VW megnyerte az "Automobilwoche Award Autohandel" ("Triple A") díjat a volumenmárkák kategóriában a Mazda és a Nissan előtt. A prémium márkák közül a Porsche megelőzte a BMW-t és a Minit. A "Triple A" egy nagyszabású próbavásárlási tanulmányon alapul, amely közel 700 próbalátogatást tett a márkák autókereskedéseinél.
A „Triple A”-ban a Volkswagen az elmúlt évek egyik legsikeresebb márkája. Kilenc év alatt 8-ban a VW személygépkocsik az első 3-ban voltak. A Volkswagen negyedik alkalommal áll az első helyen a volumenmárkák között.
A Porsche a legjobb értéket érte el a prémium szegmensben az 5 tesztelt szolgáltatási kategória közül 4-ben, beleértve az ajánlatkészítést és a nyomon követést. A Porsche harmadik alkalommal nyerte meg a „Triple A”-t.
Az online értékesítést is másodszor vizsgálták. Itt a Citroën szerezte meg az első helyet a Peugeot és a Mini előtt. Tavaly a Mini volt az első helyen, megelőzve a Teslát.
A vizsgálatot a piackutató és értékesítési tanácsadó intézet, a wiesbadeni Freitäger AG készítette. A trófeákat hétfőn este adták át a gyártók felső vezetőinek és kereskedőinek Münchenben.
2023-ban gyengébb eredmények születtek, mint az előző évben. A 20 tesztelt márka közül 10 teljesített korábban rosszabbul. Mindenekelőtt a rendelkezésre állás hiánya nehezítette az eladók számára a tanácsadást. Jürgen Freitäger, a tanulmány igazgatója: "Vízt kell önteni a borba. Mert a piaci szerkezetváltás nem áll meg az autókereskedéseknél, és rontja az értékesítés minőségét.”