Forma 1

Red Bull: Saját motor az Aston Martinnal?

2016.03.18.

Vajon kínálhat-e hosszabb távú megoldást az Aston Martinnak kötött megállapodás a Red Bull számára motorkérdésben? Ismét megindultak a találgatások. De van-e alapjuk?

A Red Bull és az Aston Martin csütörtökön hivatalosan is bejelentették széleskörű partneri megállapodást kötöttek, melynek értelmében a brit gyártó nemcsak szponzora lesz az osztrákoknak, de Adrian Newey révén közös projektbe, egy új szuperautó építésébe is kezdenek. Andy Palmer, az Aston Martin első embere elárulta, utóbbi projekt meghatározó szempont volt abban, hogy szerepet vállaljanak az F1-ben. „Jól tudunk titkot tartani” – utalt arra, hogy a közelmúltban nem volt semmiféle jele annak, hogy a korábban a Force Indiával tárgyaló márka már idén felbukkan a királykategóriában. „Klassz márka vagyunk, sok ember figyelmét fölkeltjük, és sokan is beszélnek rólunk. De fontos számunkra a hitelesség.”

„Ha beülsz egy Astonba, ami abban fának néz ki, az fa is, ami bőrnek, az bőr, ami szénszálasnak, az szénszála. És a V12-es motor úgy is hangzik, mint egy V12-es motor. Az első számú aggályaink tehát ezzel voltak kapcsolatosak az F1-et illetően. Az nem nekünk való, ha csak felragasztunk pár matricát egy F1-es autóra. A mi kapcsolatunk korábbra nyúlik vissza, hiteles, és az eredménye az első hiperautó lesz. De remélhetőleg más technológiák is kisülnek belőle, büszkén ragaszthatjuk majd fel azokat a matricákat az autókra, és elmondhatjuk, hogy ez több puszta marketinges átverésnél” – fogalmazott.
Pletykák szerint a „más technológiák” akár azt is jelenthetik, hogy a brit márka hosszabb távon a Red Bull motorpartnere lesz. Tény, a mostani motorok a Red Bull és az Aston Martin számára is idegen terepet jelentenek, ám a csütörtöki bejelentés kapcsán máris fölvetődött, hogy ez lehet ideiglenes állapot is. Az Auto Motor und Sport úgy értesült, egy meghatározó szakember máris érkezhet ennek az előkészítéséhez: Alex Hitzinger, aki korábban a Porsche Le Mans-projektjének technikai igazgatója volt. A szakember a múlt héten jelentette be, hogy távozik a németektől, és bár a hivatalos közlemény szerint a motorsporttól független projekt részesévé válik, az Aston Martinnal és a Red Bull-lal még visszatérhet – egyenest a Forma–1-be. A Red Bull és ő mindenesetre remekül ismerik egymást: Hitzinger 2006-tól egészen 2011-ig irányította a Red Bull Technologyt.

„Minden lehetséges”

E pletykákat a Red Bull és az Aston Martin egyelőre nem tartja reálisnak, ám tény, hogy miután a Renault kijelentette, mostantól gyári csapatára helyezi a hangsúlyt, a Red Bullnak pedig azzal a motorral kell boldogulnia, amit kap (és amit az enstone-i autóhoz igazítanak), a négyszeres bajnok csapat helyzete szerződésük idei lejárta után semmivel sem lesz könnyebb motorfronton, mint egy éve volt.
„Az idei év végén lejár a szerződésünk, és mint tudják, az F1-ben igencsak korlátozottak a választási lehetőségek” – mondta erről Horner. „Sajnos az Astonnak nincs olyan motorja, amit használhatnánk az F1-ben. Egy V12-es pedig igazán klassz lenne... A motorról szóló tárgyalásaink külön kérdést képeznek ettől, de nyilvánvaló, hogy olyan megoldás lenne a legjobb, melyet a harmónia és a teljes egyetértés jellemez.”


Horner annyit azonban megjegyzett, nem lehetetlen, hogy együttműködésük a jövőben új szintre lépjen. „Minden lehetséges. Ez még csak a kezdet, és remek hír, hogy az Aston Martin visszatért az F1-be. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ezt a Red Bull-lal tették meg, és a technológiai együttműködésünk révén ez az autó egészen különleges lesz.”
Andy Palmer a kérdésre, aggályokat vetne-e föl, ha a Red Bull egy új, rivális gyártó partnereként vágna neki 2017-nek, mindeközben csak annyit felelt: „Nem gondolnám, hogy a Honda versenyben lenne velünk…”

Marko elismerte, fontolgatták a saját motor lehetőségét

A Red Bull kapcsán már évek óta pedzegetik, egyszer saját motort akarnak gyártani, és Helmut Marko, az istálló tanácsadója most megerősítette, valóban voltak ilyen terveik. Aláhúzta azonban, hogy hamar letettek erről. „2014-ben vizsgáltuk ennek a lehetőségét, amikor nem alakultak jól az első tesztek, de hamar rájöttünk, hogy ez nem a Red Bullnak való” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak, hozzátéve, hogy az AVL-lel és egyéb partnereikkel még a technikai háttér sem jelentett volna akadályt számukra. A motorok bonyolultsága és költségessége viszont annál inkább. „Itt nem egy motorról van már szó, hanem egy hajtóegységről, ami sokkal összetettebb. És nagyjából 250-300 millió euró kell csak a motor fejlesztéséhez.”
Ez pedig egy esetleges Aston Martint-terv útjába is komoly akadályt gördíthet, lévén, a brit márka nem rendelkezik akkora erőforrásokkal, mint a jelenlegi négy motorgyártó.

A német Auto Bild közös motorprojektjüket pedig még egy tényező miatt irreálisnak tartja: az Aston a Mercedes anyavállalatához, a Daimler-konszernhez tartozik, ami érdekellentétet eredményezne köztük és a csillagos márka között. Értesülésük szerint az angoloknak már most, a Red Bull-partnerség aláírásához is külön engedélyt kellett kérniük Dieter Zetschééktől, s egy még nagyobb volumenű projektnél alighanem ez komolyabb problémát jelentene…
Marko másban látja a megoldást motorproblémájukra. „Vannak lehetőségeink, jövőre sem maradunk motor nélkül. Szeretnénk versenyképes motort, amivel nyerhetünk. Még mindig folynak viták arról, hogy kiegyenlítsék a teljesítményt, de még az alternatív motor ötlete is egy út. Meglátjuk, hogyan alakulnak a szabályok, valamint hogy mennyit fejlődik majd a mostani erőforrásunk” – tekintett előre az osztrák.

(telesport.hu)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....