közlekedésbiztonság

Reflektorfényben a kerékpározás

2019.07.20.

Franciaországban júniusban a kerékpározás került a közlekedésbiztonsági tevékenységek középpontjába. Mutatjuk, hogyan.

 

A kerékpározás mindig is a közúti közlekedésbiztonsági intézkedések középpontjában állt, melyet a Prévention Routière és az Attitude Prévention nevű szervezet már egészen fiatal kortól támogat. 2018-ban ennek hála már 400 000 általános iskolás gyermek tanulta meg időben a biztonságos bringázás alapjait.

Emellett ez a két szervezet minden év júniusában megszervezi a „kerékpáros kihívások” döntőit Franciaországban. Idén 3000 résztvevője volt ennek a rendezvénynek. A tanév során az önkéntesek és a szervezet partnerei elméleti és gyakorlati foglalkozásokat tartanak az iskolákban, és azon kívül is. A szervezők célja a diákok önálló és biztonságos közlekedésre nevelése. A versenyben a foglalkozások legjobbjai kerülnek a döntőbe.

Az elméleti tesztek témái a következők: biztonságos közlekedés gyalogosan, kerékpárral, autó utasaként vagy autóval. A gyakorlati tesztek a manőverezést és a közlekedési szabályok ismeretét mérik fel a kerékpáros oktató pályákon.

A döntős diákok szülei vagy kísérői is részt vehetnek egy közúti közlekedésbiztonsági kvízben, illetve egy „10 hiba a kerékpáron” elnevezésű workshopon.

A biztonságos bringázás kellékei, ahogy a franciák oktatják (kép: Prévention Routiére)

A Prévention Routière és az Attitude Prévention szervezetek ezzel részt vesznek a „Tudok kerékpározni” nemzeti programban. A fent említett két szervezet együttműködik a kormánnyal, a „Tudok közlekedni” programot április 17-én indították el. A szervezetek a tudásukat, a pedagógusok pedig külön pedagógia segítséget nyújtanak a gyermekeknek a kerékpározás elsajátításához.

Számadatoka kerékpáros balesetekről Franciaországban

2017-ben 259 fő 12 év alatti gyermek volt kerékpáros közúti baleset áldozata. Az esetek többségében önállóan kerékpároztak lakott területen belül. Mindezen felül 118 kisiskolás (6-10 év közötti) sérült meg kerékpáros balesetben, és további 370 felső tagozatos (11-15 év közötti). Ha a gyermekek szabadidejükben sokat kerékpároznak, akkor az a középiskola alatt közlekedési eszközükké válik. Sajnos ebben a korban történik a legtöbb kerékpáros baleset.

(nyitókép: Emotional Tours)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Nem megnyugtatóak a keddi közlekedési baleseti statisztikák, amelyeket az Országos Rendőr-....
2024.05.29
A magyarázat már-már banális, mégis kevesen tudják a választ.   ..
2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..
2024.05.28
Ketten meghaltak, amikor frontálisan ütközött két autó a 48-as főúton, Haláp és Vámospércs között....
2024.05.28
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) vizsgálatot idított Waymo vállalat ötödik....
2024.05.28
Farkas Kevin megtörte a jeget, és megszerezte első pontjait a 2024-es szezonban Le Mans-ban, a Red....
2024.05.28
Hazánkban is bemutatkozott a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell az elődök....
2024.05.28
A 67-es főút Látrány elkerülő szakaszának bővítése keretében átadott több mint 10 kilométeres....
2024.05.28
Véget ért egy jókora dugókkal járó munka, mostantól az autósok és a gyalogosok is örülhetnek. ..