menetpróba

A rétsági Dakar

2018.12.09.

Az importőr begyújtotta a Ford Ranger utolsó rakétáit is a jövő évi modellváltás előtt. Tesztnapot szervezett, aminek a rétsági laktanya gyakorlópályája és a környék erdei útjai adtak otthont. A hamisítatlan őszi időjárásnak köszönhetően igazi dzsuvában tehettük próbára a honi piac legnépszerűbb pickup-ját.

A Ford Ranger őszi tesztnapja, akár a modell jó értelembe vett hattyúdalának is tekinthető, hiszen jövőre jön az új verzió és a mellé párosuló Raptor is. Azonban az importőr még erősen a jelenre koncentrál, derült ki a sajtónap felkonfjában.

A flottában a kínálat mindkét motorja a 2.2 és a 3.2 verzió is megtalálható volt

A gyors helyzetértékelésből kiderült, hogy akár az európai, akár a honi piacot nézzük a márka piacvezető a kategóriában. A reális vágyak megfogalmazásakor Bagyó Dávid a területért felelős vezető elmondta, hogy: nem kizárt, hogy a Ford az évvégig 25 százalékos piaci részt tudhat majd magáénak, ami azt jelenti, hogy idehaza minden negyedik haszongépjármű az amerikai márkáé.  Ezen belül a Ranger vezeti a hazai pickup toplistát a Hilux és a Navara előtt.

A 3.2 200 lóerős dízelek fogynak a legjobban

A paletta 2.2 és a 3.2 változatai közül a nagymotoros 200 lóerős változat a húzó verzió, derül ki a statisztikából. A tény számos dolog egybeesésének köszönhető. Elsősorban a személyautós komfort, a gazdag felszereltség és a nagy teljesítmény teszi vonzóvá ezt a változatot, no meg az ehhez párosuló gazdasági előny is, ami lehetővé teszi az áfa visszaigénylést, akár a vételárat, akár az üzemanyagot tekintjük.

Jövőre jön a modell nagyágyúja a Raptor

A WLTP rendszer haszonjárművek esetében csak egy évvel később kerül bevezetésre, így amíg nem élesedik a szabály addig egészen biztosan, hogy a jelenlegi motor kínálat marad. Ezt követően a Ranger gépteteje alatt egy 2.0 literes biturbós erőforrás teljesít majd szolgálatot. Az új széria mellett piacra lép a Raptor is, ami egy teljesen új dimenziót nyit a kínálatban sokak örömére. Tehát a Ford Mustang után egy újabb darabka Amerika hajózik be az öreg kontinensre.

Azért még van a márkának egy "nyula a kalapban" a Ranger Blue Edition

A hazai forgalmazó a tesztnapra elhozta a Ranger kínálat legújabb tagját a Ranger Blue Editont. Ahogy azt nevéből is sejteni lehet a felszereltség fémjele a Performance Blue fényezés. A birminghami Haszongépjármű kiállításon bemutatott a speciális felszereltségű modellhez alapáron jár a feketére fényezett első hűtőmaszk, a bukócső, a könnyűfém keréktárcsa és fellépő, valamit a rolós platótér ajtó. Az utastérben pedig, ahogy a wildtrack modellek esetében már megszokhattunk díszvarrott és hímezett üléseket emelik a belső exkluzivitását.

Az off-road szakasz előtti sorakozó

A sajtónap szervezői alaposan megdolgoztak a pénzükért. Noha a „terepes team” egy valóban jó programot állított össze a Forddal közösen, az időjárás azonban egyáltalán nem volt kegyes sem hozzájuk sem a résztvevőkhöz, ugyanis végig esett. Az on road szakaszokon a vizes burkolat természetesen nem jelentettek kihívást a járművek számára. A Szlovákiát is érintő, mintegy száz kilométeres úton viszont kiderült, hogy miért nem véletlen a 3.2 motor erőforrás sikere.

Az első "bemelegítő" etap

A 200 lóerős hatsebességes aggregátja könnyen mozgatja a Ranger kasztniját, és megfelelő tartalékokkal is rendelkezik, így ebben az autóban biztosan nem kell, hogy izzadjon a kezünk a volánon. Ellentétben a kisebb erőművel szerelt változatoknál, ahol jobban meg kellett gondolni a közlekedési manővereket.

...aztán jött a dagonya

A nap második felében az aszfaltos szakasz után a terepes viszonyalt következett, ahol próbára tehettük „volna” a modell terepes tulajdonságait. Az égiek azonban másképp gondolták. Jó lehet a szűnni nem akaró eső akár még jó felütése is lehetett volna ennek a programrésznek, azonban a flottán szinte kivétel nélkül még a nyári abroncsok voltak felszerelve. Emiatt az etapok teljesítése terepezés helyett dagonyázássá mutálódtak.

Már egy téli abroncs is reményeket kelthetett volna a sáros részek leküzdésénél

A nap kétkörösre tervezett ügyességi túrájából így csak egyet abszolváltak a jelenlévők, ugyanis már az első krízis szakaszon elakadt a konvoj, aminek eredményeként egymást húzhattuk ki a tengelyig érő sárból. Így jó hangulatú spontán csapatépítéssé alakult az off road szakasz erdei teljesítése. Sokkal jobban nem jártunk az „épített” részeken sem, ugyanis az anyagos talajon képtelenség volt feljutni a negyvenöt százalékos emelkedőn összkerékhajtás ide diffizár oda.

A dombra való feljutás inkább szerencse kérdése volt

Persze sokakban ott volt a bizonyítási vágy „ki, ha én nem alapon”, de be kellett látni, hogy megfelelő abroncsok nélkül a domb teljesítése leginkább szerencse, sem mint vezetéstechnika kérdése volt. Ez a némileg vis maior helyzet azonban nem vont le semmit az autó és a nap élvezeti értékéből. A Ford 2011-es korszakváltása óta szerencsére számos alkalom akadt, arra, hogy próbára tegyük és megtapasztaljuk a Ranger terepjárós és mindennapos használati értékeit, amiknek összessége nem véletlenül tette a legnépszerűbb pickup-pá idehaza.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....