menetpróba

A rétsági Dakar

2018.12.09.

Az importőr begyújtotta a Ford Ranger utolsó rakétáit is a jövő évi modellváltás előtt. Tesztnapot szervezett, aminek a rétsági laktanya gyakorlópályája és a környék erdei útjai adtak otthont. A hamisítatlan őszi időjárásnak köszönhetően igazi dzsuvában tehettük próbára a honi piac legnépszerűbb pickup-ját.

A Ford Ranger őszi tesztnapja, akár a modell jó értelembe vett hattyúdalának is tekinthető, hiszen jövőre jön az új verzió és a mellé párosuló Raptor is. Azonban az importőr még erősen a jelenre koncentrál, derült ki a sajtónap felkonfjában.

A flottában a kínálat mindkét motorja a 2.2 és a 3.2 verzió is megtalálható volt

A gyors helyzetértékelésből kiderült, hogy akár az európai, akár a honi piacot nézzük a márka piacvezető a kategóriában. A reális vágyak megfogalmazásakor Bagyó Dávid a területért felelős vezető elmondta, hogy: nem kizárt, hogy a Ford az évvégig 25 százalékos piaci részt tudhat majd magáénak, ami azt jelenti, hogy idehaza minden negyedik haszongépjármű az amerikai márkáé.  Ezen belül a Ranger vezeti a hazai pickup toplistát a Hilux és a Navara előtt.

A 3.2 200 lóerős dízelek fogynak a legjobban

A paletta 2.2 és a 3.2 változatai közül a nagymotoros 200 lóerős változat a húzó verzió, derül ki a statisztikából. A tény számos dolog egybeesésének köszönhető. Elsősorban a személyautós komfort, a gazdag felszereltség és a nagy teljesítmény teszi vonzóvá ezt a változatot, no meg az ehhez párosuló gazdasági előny is, ami lehetővé teszi az áfa visszaigénylést, akár a vételárat, akár az üzemanyagot tekintjük.

Jövőre jön a modell nagyágyúja a Raptor

A WLTP rendszer haszonjárművek esetében csak egy évvel később kerül bevezetésre, így amíg nem élesedik a szabály addig egészen biztosan, hogy a jelenlegi motor kínálat marad. Ezt követően a Ranger gépteteje alatt egy 2.0 literes biturbós erőforrás teljesít majd szolgálatot. Az új széria mellett piacra lép a Raptor is, ami egy teljesen új dimenziót nyit a kínálatban sokak örömére. Tehát a Ford Mustang után egy újabb darabka Amerika hajózik be az öreg kontinensre.

Azért még van a márkának egy "nyula a kalapban" a Ranger Blue Edition

A hazai forgalmazó a tesztnapra elhozta a Ranger kínálat legújabb tagját a Ranger Blue Editont. Ahogy azt nevéből is sejteni lehet a felszereltség fémjele a Performance Blue fényezés. A birminghami Haszongépjármű kiállításon bemutatott a speciális felszereltségű modellhez alapáron jár a feketére fényezett első hűtőmaszk, a bukócső, a könnyűfém keréktárcsa és fellépő, valamit a rolós platótér ajtó. Az utastérben pedig, ahogy a wildtrack modellek esetében már megszokhattunk díszvarrott és hímezett üléseket emelik a belső exkluzivitását.

Az off-road szakasz előtti sorakozó

A sajtónap szervezői alaposan megdolgoztak a pénzükért. Noha a „terepes team” egy valóban jó programot állított össze a Forddal közösen, az időjárás azonban egyáltalán nem volt kegyes sem hozzájuk sem a résztvevőkhöz, ugyanis végig esett. Az on road szakaszokon a vizes burkolat természetesen nem jelentettek kihívást a járművek számára. A Szlovákiát is érintő, mintegy száz kilométeres úton viszont kiderült, hogy miért nem véletlen a 3.2 motor erőforrás sikere.

Az első "bemelegítő" etap

A 200 lóerős hatsebességes aggregátja könnyen mozgatja a Ranger kasztniját, és megfelelő tartalékokkal is rendelkezik, így ebben az autóban biztosan nem kell, hogy izzadjon a kezünk a volánon. Ellentétben a kisebb erőművel szerelt változatoknál, ahol jobban meg kellett gondolni a közlekedési manővereket.

...aztán jött a dagonya

A nap második felében az aszfaltos szakasz után a terepes viszonyalt következett, ahol próbára tehettük „volna” a modell terepes tulajdonságait. Az égiek azonban másképp gondolták. Jó lehet a szűnni nem akaró eső akár még jó felütése is lehetett volna ennek a programrésznek, azonban a flottán szinte kivétel nélkül még a nyári abroncsok voltak felszerelve. Emiatt az etapok teljesítése terepezés helyett dagonyázássá mutálódtak.

Már egy téli abroncs is reményeket kelthetett volna a sáros részek leküzdésénél

A nap kétkörösre tervezett ügyességi túrájából így csak egyet abszolváltak a jelenlévők, ugyanis már az első krízis szakaszon elakadt a konvoj, aminek eredményeként egymást húzhattuk ki a tengelyig érő sárból. Így jó hangulatú spontán csapatépítéssé alakult az off road szakasz erdei teljesítése. Sokkal jobban nem jártunk az „épített” részeken sem, ugyanis az anyagos talajon képtelenség volt feljutni a negyvenöt százalékos emelkedőn összkerékhajtás ide diffizár oda.

A dombra való feljutás inkább szerencse kérdése volt

Persze sokakban ott volt a bizonyítási vágy „ki, ha én nem alapon”, de be kellett látni, hogy megfelelő abroncsok nélkül a domb teljesítése leginkább szerencse, sem mint vezetéstechnika kérdése volt. Ez a némileg vis maior helyzet azonban nem vont le semmit az autó és a nap élvezeti értékéből. A Ford 2011-es korszakváltása óta szerencsére számos alkalom akadt, arra, hogy próbára tegyük és megtapasztaljuk a Ranger terepjárós és mindennapos használati értékeit, amiknek összessége nem véletlenül tette a legnépszerűbb pickup-pá idehaza.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.30
Hatvan új elektromos busz érkezik jövőre a Zöld Busz Programban, amely Győrben, Egerben,....
2021.11.30
A prémium B-SUV kategória elektormos úttörőjének hatótávja az új modellévtől 7 százalékkal magasabb....
2021.11.30
Új lendületet kapott a Ford népszerű egyterűje ..
2021.11.30
Hat nap alatt 126 ittas és hat bódult járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök Budapesten....
2021.11.30
A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH a részleg eddigi legerősebb....
2021.11.30
Szerdán zárul az év végi kötelezőkampány. Tavalyhoz képest átlagosan egyhavi díjjal járnak jobban a....
2021.11.30
Lassan tényleg ott tartunk, hogy a leglogikusabb, legmegfizethetőbb autókat az indiai piac kapja,....
2021.11.30
A repülőtér B és D portája közötti szakaszon kapott lángra a kocsi, egy sávon halad a forgalom –....
2021.11.29
A Das WeltAuto Centrum Budaörs értékesítési igazgatójával, Tóth Péterrel készült interjúnk második....
2021.11.29
A magyar akkumulátoripari képzés fejlesztéséről írt alá megállapodást Palkovics László innovációs....