logisztika

Robotokkal minden sokkal könnyebb

2022.10.01.

A Siemens Chemnitzben található üzemében (WKC) a raktárterületet egy automatizált rendeléskiszolgáló rendszerrel a lehető legnagyobb mértékben össze kellett sűríteni. A Siemens-WKC a Still intralogisztikai szolgáltatót bízta meg a tervezéssel és koncepcióval. Az eredmény: az Autostore kocka tárolórendszerének telepítése, valamint a kartonáru automatikus szállítórendszerét is magában foglaló rendszer megvalósítása.

 

A Siemens chemnitzi üzeme nagy hagyományokkal rendelkezik a szerszámgépek, valamint az általános gép- és üzemmérnöki iparágak széles köre számára készült vezérlőszekrények gyártásában. Ide tartoznak a logisztikai és az autóipari projektek is. A szolgáltatások köre az alkalmazásmérnökségtől, az anyaglogisztikától és az elektromos berendezések összeszerelésétől a tesztelésig és az üzembe helyezés előtti tesztelésig terjed. A kapcsolóberendezések gyártásához az üzem évente több mint 1,27 millió anyagtételt tervez. Évente 46 ezer kapcsolóberendezést és különféle speciális szerelvényeket, valamint elektronikus berendezéseket gyártanak és szállítanak a világ minden tájára.

A raktárkezelés átszervezése

A korábbi kézi kiszolgálású raktár már nem felelt meg a jelenlegi követelményeknek. Mind a kisméretű rakományhordozók kezelését, mind a raklapok tárolási területeinek szerkezetét, mind a teljes raktárkezelést hatékonyabbá kellett tenni. Ugyanakkor növelni kellett az egy főre és egy órára jutó szedési teljesítményt. Ezenkívül az új tárolórendszereket, beleértve a szállítószalag-technológiát is, a meglévő épületben, ugyanazon az alapterületen, valamint a folyamatos működés során kellett elhelyezni.

Sikeres tanácsadói projekt

A konzultációs fázisban a Siemens-WKC a logisztikai céggel együtt különböző koncepciókat dolgozott ki az új intralogisztikára vonatkozóan. A cég logisztikai szakemberei újratervezték a raktárat a kapacitás és a kezelési teljesítmény szempontjából. A hamburgiak raktártervezési szoftverével különböző elrendezési változatokat készítettek 2D-ben és 3D-ben is, és azok alapján döntöttek.

Az automatizált raktározás jövője

Az eredmény egy jól lekerekített átfogó koncepció, amely az állványrendszerek optimális kombinációjából, a megfelelő padlószállítókból, a szállítószalag-technológiát is magában foglaló automatizálási megoldásokból, valamint a szükséges szoftverkövetelmények pontos feltérképezéséből áll. A részletes tervezés magában foglalja a kisalkatrész-raktár automatizálását egy Autostore rendszerrel. Ezt tárolórendszert a Siemens Bad Neustadt-i üzemében már használták korábban.

Az Autostore megvalósításában szerzett széleskörű tapasztalata révén a Dematic a Siemens-WKC automatizált szállítószalag-technológiájának telepítésére kapott megbízást, mint rendszerintegrátor. A hamburgi logisztikai vállalat szállította a 2100 négyzetméteres platformrendszert a szállítószalag-technológiához, valamint a 12 ezer raklaphelyet biztosító állványrendszert a hozzá tartozó targoncákkal együtt. Az Autostore integrálásához a WKC meglévő szoftverkörnyezetébe egy már meglévő megoldást, az Asis (Autostore integration service) szoftvert használták a Siemens Bad Neustadt-i gyárából.

Optimális áruforgalom a raktárban

Az új raktárban az áruforgalom a raklapok és kartondobozok átvételével kezdődik. A raklapos árukat FM-X tolóoszlopos targoncákkal tárolják az állványrendszerben. A kartondobozos árukat a teherautóról közvetlenül a teleszkópos szalagra helyezik, és függőleges szállítószalaggal szállítják a raktári emelvényre (áru a személyhez elv). Ott az árukat kicsomagolják, ellenőrzik és az Autostore tárolókba helyezik. A tárolók ezután a szállítószalagon keresztül az Autostore rendszerbe kerülnek, és automatikusan tárják ezeket. A gyártásból való lehívással megkezdődik a komissiózási folyamat, és az áruk a belső logisztika rendelkezésére állnak. Ott az anyagokat lean módszerekkel állítják elő a gyártáshoz.

Maximális raktárkonszolidáció az Autostore segítségével

Az Autostore rendszerben akár 45 000 tálca is tárolható több mint 24 ezer különböző anyagszámmal. A korábbi, kézi rendszerhez képest most akár négyszer több készletet lehet elhelyezni, mint a hagyományos tárolórendszerekkel. A Siemens WKC például egy rövid bevezető fázis után már 75 visszakeresési pozíciót ért el óránként és alkalmazottanként a komissiózás során. Korábban a kézi polctároló rendszerrel csak 30 kitárolási pozíciót lehetett elérni. A cél az, hogy az Autostore rendszerrel legalább további 15 százalékkal optimalizálják ezt a teljesítményt. Az Autostore az optimális megoldás a tálcák tárolására és komissiózására, valamint a kis alkatrészraktár maximális tömörítésére. Ennek a kocka tárolórendszernek a különlegessége egy önhordó alumínium rács, amelynek moduláris felépítése lehetővé teszi a tárolók egymás mellé és egymásra való szoros egymásra helyezését.

Az Autostore-ban naponta több mint ötezer különböző komissiózási pozíciót hívnak le - avattak be a részletekbe a Siemens szakemberei. Annak érdekében, hogy reggel gyorsan hozzáférhessenek a szükséges árukhoz, beprogramoztak egy előrejelző funkciót a készletkivonásra vagy az éjszakai műszakos átrakásra. Az éjszaka folyamán ellenőrzik a következő napra vonatkozó igényeket. A meghatározott anyagok az Autostore rendszer legalsó szintjeiről a rács felső területére kerülnek. Ez biztosítja, hogy a szükséges konténerekhez a korai műszak kezdetével gyorsan hozzá lehessen férni.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....
2025.12.22
Minden autó egy darab agyagból indul. A Volvo Cars legendás agyagstúdiójában egy kis szakértő....
2025.12.22
Nagy erőkkel készül a Tokiói Autószalonra a Daihatsu. Bitang tuning teherautókkal és kei carokkal....
2025.12.22
Az ünnepi időszakban a nyilvános elektromosautó-töltők is jóval forgalmasabbá válnak.....
2025.12.22
Sem a két pontot, sem az elvesztett bajnokságát nem siratja Max Verstappen, és a trónfosztása....
2025.12.21
Elcsépelt kijelentések, gyönyörű vonalak, Volkswagenes értékek. Semmi olyan újdonságra nem....
2025.12.21
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Ünnepi szolgálat. ..
2025.12.21
Meghosszabbítanák alkatrészeik felhasználhatóságát, ezzel pedig érdemben javítanának autóik....
2025.12.21
Luxuskivitelű utasteret és erősebb, hathengeres dízelmotort is kapott az egyedileg épített példány....
2025.12.21
Friss és rendkívül pozitív Leapmotor tapasztalatokkal felvértezve, nagyon kíváncsi voltam, hogy....