forgalmi dugó

Róma a legbedugultabb város Európában

2020.05.14.

Az európai városok közül Rómának kell elviselnie a legnagyobb közlekedési terhelést. Az öreg kontinens negatív tízes toplistáján még két olasz város található: a szicíliai Palermo a nyolcadik, az észak-olaszországi Torino a tizedik. Ez az egész világra kiterjedő Inrix Traffic Scorecard 2019 felmérésből derül ki, amelyet évente tesz közzé az autóiparnak és az ágazat cégeinek adatokat szolgáltató, azonos nevű amerikai cég. A tanulmány részleteit a legnépszerűbb olasz autós szaklap, a Quattroruote internetes kiadása ismertette.  

A tanulmány mottója: Az (elveszett) idő pénz. Márpedig Rómában rengeteg időt pocsékol el az, aki nap közben autóval akar eljutni úti céljához. Ráadásul a helyzet évről évre romlik. A negatív európai toplistán az olasz főváros 2018-ban még „csak” a harmadik helyet foglalta el, tavaly azonban már az első helyre került. A szicíliai Palermo is „előre lépett”. Tavalyelőtt a kilencedik legnehezebb közlekedésű európai város volt, 2018-ban viszont már a nyolcadik lett. Torino „őrizte” 10. helyét.

Ami a 900 város adatait értékelő elemzésből általánosságban kiderült: a világ nagyvárosaiban tovább nőtt a közlekedési terhelés. Mindez annak ellenére történik, hogy a helyi hatóságok egyre több helyen hoznak intézkedéseket a forgalom enyhítésére, a szennyezés csökkentésére, amely a gépjárműforgalomnak csupán az egyik negatív hatása.

Ide sorolhatóak még a balesetek és az autóban elveszegetett idő. Ez utóbbi Rómában 166 óra volt átlagosan 2019-ben.

Mindez jelentős gazdasági veszteséget is jelent. Az Amerikai Közlekedési Kutatóintézet számításai szerint a legforgalmasabb amerikai városban, Bostonban a kalkulált éves veszteség egy autósra számítva mintegy 2200 dollár.

A felmérés szerint a világ három legnehezebben járható városa Latin-Amerikában található. A legrosszabb állapotban, vagyis a toplista első helyén a kolumbiai főváros, Bogota van. Az itteni autósok éves átlagban 191 órát vesztegettek el a közlekedési káosz miatt 2019-ben. A második helyen Rio de Janeiro áll (190 óra), a harmadikat pozíciót pedig Mexikóváros foglalja el.

Ami az európai listát illeti: Róma a legbedugultabb, megelőzve Párizst és Londont. A brit főváros közlekedési állapota egyébként jelentős javulást mutat: egy év alatt két pozíciót is javított. Az autósok 9 százalékkal kevesebb időt voltak kénytelenek eltölteni gépjárműveikben a dugók miatt mint egy évvel korábban. A három legrosszabb állapotban lévő európai város (Róma, Párizs és London) a világlistán a hatodik, a hetedik és a nyolcadik helyet foglalta el 2019-ben.

Az Inrix elemzése a közlekedő járművek mozgásának sebességén alapul a kérdéses városokban, de figyelembe veszi a balesetek számát és egyéb tényezőket is. Az (anonim) adatgyűjtés több forrásból történik. Ezek közé tartoznak a valós idejű forgalmi mobil-alkalmazások, a közösségi média, a parkolási rendszerekből nyert információk, valamint az adott városok hivatalos adatszolgáltatásai.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....