audi AG

Rupert Stadler: „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják a további növekedést.”

2016.05.27.

2016-ban az Audi konszern célja az ügyfeleknek kiszállított autók számának növelése, a vállalat nyereségrátájának az eddigi magas szinten tartása és a jövő megoldásaiba történő invesztíció fenntartása. A 127. Éves Közgyűlésen Ingolstadtban az Audi igazgatótanácsának tagjai ismertették a részvényeseknek a 2015-ös év pénzügyi eredményeit, az aktuális fejleményeket és az idei évre kitűzött célokat. Ezen felül Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke betekintést nyújtott a prémium márka elkövetkező évtizedre vonatkozó elképzeléseibe.

A jelentős kihívások ellenére jól teljesítettünk a 2015-ös pénzügyi évben.” – jelentette ki Stadler. Ezt kitűnően mutatja a rekord mennyiségű, összesen 1,8 millió, ügyfeleknek átadott Audi modell és a 2014-es év magas szintjét elérő operatív eredmény is. A különleges tételektől megtisztított operatív eredmény 5,1 milliárd euróra rúgott, a konszern különleges – a dízel üggyel is összefüggő - tételekkel együtt számolt operatív eredménye elérte a 4,8 milliárd eurót.

„A célunk, hogy 2016-ban folytatódjon ez a növekedés.” – nyilatkozta Stadler. Az év első négy hónapjának eredményei alapján az Audi jó úton halad, hogy ezt a célját elérje. A januártól áprilisig tartó időszakot vizsgálva a 2016-os évben most először döntött úgy több,mint 600 000 ügyfél, hogy a négykarikás márka valamely modellje mellett teszi le a voksát. A vállalat az év első négy hónapjában 620 100 autót szállított ki a négykarikás márka kínálatából, amely 4,9 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.

Az első negyedévre vonatkozó pénzügyi értékelését június 1-jén teszi közzé az Audi konszern. A teljes évet tekintve Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyekért és szervezetért felelős tagja kijelentette: „Jelenleg abban a fázisban járunk, amikor a holnap mobilitásával kapcsolatos jelentős előzetes kiadásokat vállalnunk kell.”

Mindazonáltal az Audi az idei évben is a nyolc és tíz százalék között meghatározott stratégiai célsáv tartományába várja az operatív árbevétel-arányos nyereségrátát, a vállalat nettó cash-flow-ja pedig a várakozások szerint 2 milliárd és 2,5 milliárd euró között alakul majd.

Az Audi a 2016-os év beruházási kiadásaira, a gyártási helyszínekre és termelőeszközökre több, mint 3 milliárd eurót irányzott elő, amelyet ismét saját forrásból fedez a vállalat. „A szükséges kereteket mi magunk alakítjuk ki kiadásaink és folyamataink optimalizálása révén illetve ezt biztosítja az a következetes kiemelés, amellyel a jövő kérdéseit kezeljük a befektetéseken belül.” – jelentette ki Strotbek.

Kulcsfontosságú természetesen a szisztematikusan építkező innováció és a termékkínálat bővítése. „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják jövőbeni növekedésünket.” – hangsúlyozta Stadler. „Az elektromos mobilitás és a digitalizáció szerepe történelmi jelentőségű. Az általuk képviselt változások alakításában jelentős részt kívánunk vállalni, ezzel is tovább erősítve szilárd pozíciónkat.” A tervezett beruházások jelentős része ezekhez a területekhez kapcsolódik majd. Ezen kívül az Audi csapata is tovább erősödik, egyedül Németországban 1 200 szakemberrel erősítenek a jövő szempontjából stratégiailag kiemelt területeken.

Az idei évben 20 teljesen új vagy megújult Audi modell érkezik a piacokra, többek között az új Audi Q2 is. Ezzel a kompakt városi SUV modellel az ingolstadti székhelyű vállalat új, alapvetően városlakó ügyfeleket kíván megnyerni a márka számára. Opcinálisan egy SIM kártya segítségével adatforgalommal is rendelkezik, így az internet kapcsolat az Audi Q2 esetében is elérhető lesz. Opcionálisan egy Wi-Fi hotspot segítségével a mobil eszközök képesek lesznek online kapcsolat kialakítására. Ezen kívül az SUV modell összekapcsolhatósági szolgáltatások széles választékát nyújtja és számos, felsőbb kategóriából származó vezetéstámogató segédrendszert kínál.

Az Audi sikeres modellcsaládját két modellel bővíti, a kínálat csúcsára érkezik a sportos SQ7 TDI és a márka második plug-in hibrid modellje, a Q7 e-tron quattro. Átlagos üzemanyag fogyasztása két liter alatt marad 100 kilométerenként, tisztán elektromos üzemben pedig akár 56 kilométer megtételére is alkalmas, ami azt jelenti, hogy a legtöbb napközbeni használatot bárminemű kibocsátás nélkül képes teljesíteni.

SUV flottájának bővítése mellett a vállalat szintén szélesíti az új generációs A4 termékcsalád palettáját. Március közepe óta az ügyfelek számára rendelhető az Audi A4 allroad quattro, az S4 limuzin és kombi kivitelére pedig az év közepétől adhatnak le rendelést a vásárlók. Ezen felül az Európán kívüli piacokon most mutatkozik be az új Audi A4. Az Egyesült Államokban március óta elérhető, Kínában pedig az év második felében kerül a kereskedésekbe.

Az Audi 2016-ban világszerte tovább bővíti termelési hálózatát és elindítja a termelést mexikói gyárában. Az amerikai kontinensen történő gyártás a helyi növekedési potenciál még jobb kihasználásának lehetőségét rejti magában. A helyi hozzáadott érték magas, kétharmados aránya a gyártás indításakor csökkenti továbbá az árfolyam-ingadozásoknak az Audi pénzügyi eredményeire gyakorolt hatását. Az első Audi Q5 modellek az év második felében gördülnek le a gyártósorról San José Chiapában.

Emellett az Audi már dolgozik az első, teljesen elektromos sorozatgyártású modell gyártásának előkészítésén. Ez a több, mint 500 kilométeres hatótávval rendelkező sportos SUV modell 2018-ban mutatkozik be a nagyközönségnek, a gyártás pedig Brüsszelben történik. A belga helyszín saját akkumulátor gyártással is rendelkezik majd. „2018-tól kezdődően pedig minden évben bemutatunk egy elektromos hajtású modellt.” – jelentette be Stadler.

Az Audi a vállalat egészére alkalmazva dolgozik a digitalizáció mindent átható kérdésén. Ez az intelligens gyártástól kezdve a hálózatba kapcsolt modelleken és az autonóm vezetésen keresztül egészen az új területeken megvalósuló fejlesztésekig számos kérdést felölel.

Fontos szerephez jut ebben a feladatban a digitális térképszolgáltatást nyújtó HERE, amelyet 2015-ben az Audi vásárolt meg a BMW és a Daimler vállalatokkal közösen. Rendkívül pontos térképszolgáltatás és valós idejű adatok adják az alapját számos jövőbeli digitális szolgáltatásnak illetve a kollektív intelligenciát használó autonóm vezetés rendszerének.

2017-ben az Audi bemutatja az új A8 modellt, a márka első olyan sorozatgyártású autóját, amely képes az autonóm vezetésre. A közlekedési torlódások alkalmával bevethető robotpilóta képes önműködően vezetni a járművet autópályán akár 60 km/óra sebességig. Ezzel az Audi átlépi a részben autonóm és a nagymértékben önműködő közlekedés közötti határt. Stadler meggyőződése szerint „2025-re elérkezik a teljesen autonóm autók ideje.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..