együttműködés

Sárga "irigység"

2016.08.11.

A Japán Taxitársaságok Szövetsége és a Toyota a Japán Taxi Napján1 jelentette be együttműködési megállapodását melynek keretében közösen dolgoznak majd a japán taxizás jövőjéért. A Toyota és a japán taxis iparág kapcsolata 1936-ban kezdődött, amikor a Toyota AA modellt elsőként taxiként kezdték használni. Innentől datálódik az a hosszútávú és fontos partneri együttműködés, melynek legfontosabb alapját jelenleg a Crown Comfort típus jelenti. A modelljei taxiként történő használata jelentette tapasztalatok kiváló alapokat jelentenek a Toyota számára a tartósság, megbízhatóság és utazási komfort területén folytatott fejlesztésekhez.

A Japán Taxitársaságok Szövetsége és a Toyota fontos partnerségben állnak egymással, és azon dolgoznak, hogy a japán taxit a világ legbiztonságosabb és legkellemesebb, globális szinten legjobb színvonalú szolgáltatásává tegyék, és folytassák a japán közlekedési infrastruktúra fejlesztésére irányuló törekvéseiket. A japán városi látkép színvonalának emelése reményében, a Toyota egy következő generációs taxit fejleszt, melynek formaterve a japán vendégszeretetet tükrözi. Ennek a következő generációs taxi modellnek a piaci bevezetését  2017-re tervezik.

A Taxitársaságok Szövetsége és a Toyota együttműködése törekvéseinek középpontjában a kényelem növelése áll: minden szinten, széles körben minden ügyfelük számára az idősektől kezdve a gyerekes családokon át a turistákig. Közös cél ugyanakkor egy olyan nyitott közösség kiépítése is, mely szívesen lát mindenkit és ezzel egyidejűleg hozzájárul az ország turistacélpontjainak népszerűsítéséhez.

Az együttműködés elmélyítése érdekében a két fél létrehozott egy közös munkacsoportot is mely rendszeresen összeül és megvitatja a legfontosabb aktuális kérdéseket. Ezek között olyan területek szerepelnek, mint az egyértelműen azonosítható formavilág, az ügyfelek kényelmét és biztonságát szolgáló megoldások és technológiák fejlesztése, vagy épp a többnyelvű szolgáltatások kialakítása.

Mindkét fél várakozással tekint az első körben Tokióban és vonzáskörzetében megvalósuló közös együttműködésre, amely kiterjed a jövő automatizált vezetési technológiájának fejlesztésére és  elterjesztésére, illetve a különböző sofőrtípusok munkájának (így például az idősebb vagy külföldi származású, korlátozott japán nyelvtudással rendelkező sofőrök) támogatására. Ennek jegyében tervezik a taxik használatát adatok gyűjtésére és elemzésére a forgalmi környezetről, illetve ezen eredmények alkalmazását a „Mobilitás Csapattárs Koncepció” (Mobility Teammate Concept) és egy ezen alapuló üzleti modell fejlesztéséhez, mely a Toyota automatizált vezetés látásmódját testesíti meg.

„A gépjárművek taxiként történő felhasználása közismerten rendkívüli igénybevételt jelent az autó számára, hisz nem csupán a hajtásláncot és a kopó-forgó alkatrészeket éri megnövekedett terhelés a folyamatos városi üzem révén, hanem az utastér fokozott elhasználódásának kockázatával is számolnunk kell. Éppen ezért a taxis üzem a modell strapabírásának és megbízhatóságának talán legkeményebb próbája, nem véletlen, hogy az itt bizonyított modelleket a céges felhasználók is előszeretettel választják flottamodellnek.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációért felelős vezetője.

„Míg a világ számos nagyvárosában, így például New Yorkban vagy épp Tokióban elterjedtek a dedikált, kifejezetten taxi célra fejlesztett modellek, Európában – London kivételével – ez nem jellemző, a kontinensen általában a gyártók sztenderd modelljeit választják a taxisok, minden különleges felkészítés nélkül. Ez ugyanakkor a Toyota számára már a kezdetektől hatalmas lehetőséget jelentett: városi használat során különösen alacsony fogyasztásuk és fenntartási költségeik miatt hybrid meghajtású modelljeink hamar népszerűvé váltak a taxisok körében, az pedig, hogy a megnövekedett igénybevétel során minden tekintetben kiválóan bizonyítottak, rendkívül meggyőző érvnek bizonyult a technológia tartósságával kapcsolatos kezdeti szkepticizmussal szemben. Ennek köszönhetően mára már nem egy nagyváros taxi parkjának képezik meghatározó, esetenként túlnyomó részét a Toyota hybrid modelljei, amelyek hazánkban is rendkívül népszerű választásnak bizonyulnak a taxisok körében, különös tekintettel a Prius és egyre növekvő mértékben az Auris Touring Sports modellekre. Mindez persze pozitív hatással van vállalati flották döntéshozóira is, akik egyre gyakrabban cserélik le dízel parkjukat hybrid Toyotákra.” – avat be a szakember.

Mint Varga Zsombor elmondja, a Toyota bízik abban, hogy a jövőben a hazai taxitársaságokkal is a japán példához hasonló, elmélyült, kölcsönös információcserén és egyeztetésen alapuló kapcsolatot sikerül kialakítaniuk, hiszen a vállalat hybrid modelljei révén nem csupán a taxisok üzemeltetési költségei, hanem a városokat érő környezeti terhelés is jelentős mértékben csökkenthetőek. Ez utóbbi kapcsán egyébiránt a szakember arra is rámutat, hogy több európai országban, így például Lengyelországban a környezetvédelmi szempontok okán számos nagyvárosban valamennyi hybrid autó tulajdonos olyan egyedi kedvezményekben részesül, mint a buszsávok használatának lehetősége vagy épp az ingyen parkolás, ami idehaza is követendő példa lehet.

 

1 Taxi nap 1912. Augusztus 8. az első japán taxi szolgálatba állásának napja, melyet minden évben megünnepelnek az országban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
Háromszáz új, kifejezetten magas képzettséget igénylő munkahelyet teremt Szegeden a Rheinmetall 29....
2025.12.18
A karácsonyi és az újévi időszakban a környéken élők nyugalma érdekében szünetel majd a Flórián....
2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....
2025.12.18
A Gödöllői Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki két autót is átvett szerelésre, ám a....
2025.12.18
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, már élénk a forgalom, így a főváros felé tartók....
2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....