járműgyártás

A sarkkörnél, jégen és hóban tesztelik BMW i7 megbízhatóságát

2021.12.01.

A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-technológia végső finomhangolási fázisain esnek át a svédországi Arjeplog térségében, a márka téli tesztközpontjában.

A BMW Group gondos körültekintéssel építette fel és módszeresen valósítja meg azon vállalati stratégiáját, amely mentén világszerte az elektromos mobilitás térnyerését, népszerűsítését és elterjedését szorgalmazza. Átfogó modellpalettája folyamatos bővítése részeként a bajor prémiumgyártó újabb és újabb szegmensekben teszi elérhetővé ügyfelei számára a vezetés zéró emissziójú élményét, az elkövetkező évben így reflektorfénybe gurul a márka első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja, a BMW i7 is. A sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázis keretein belül a BMW i7 jelenleg a svédországi Arjeplog térségében, a BMW Group téli tesztközpontjában futja menetdinamikai tesztköreit.

Az Északi sarkkörtől csupán néhány kilométerre a mérnökök ideális előfeltételeket találnak ahhoz, hogy a jeges felületeken és a hóval borított utakon a tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszereit tökéletesítsék. A dermesztő hidegben végzett megmérettetés kikövezi az utat a vezetés luxusszínvonalú élményének új dimenziója felé: a BMW által fémjelzett menetdinamika, komfort és exkluzivitás páratlan esszenciája most először lesz megtapasztalható a luxuskategóriában fosszilis üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás nélkül.

A tervezőmérnökök a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer alkatrészeit, valamint a menetdinamikai és menetbiztonsági rendszereket egytől egyig úgy fejlesztették ki a BMW 7-es sorozat következő generációja számára, hogy a márka luxuslimuzinjára jellemző, sportosság és menetkomfort közötti tökéletes egyensúlyt újabb szintre emeljék. Ez alól a kerékfelfüggesztések, a rugók és lengéscsillapítók, illetve a számos vezetési üzemmódhoz kapcsolódó vezérlőrendszerek teljesítmény-orientált beállítása sem kivétel. Arjeplog extrém időjárási körülményei közepette a mérnökök minden alkatrészt átfogó tesztelésnek vetnek alá.

Lappföld havas tájain a bajor prémiummárka szakemberei mindehhez tökéletes előfeltételeket találnak. Az Északi sarkkörtől néhány kilométerre futó, hóval borított utakon minden járműfunkciót extrém körülmények között, behatóan tesztelhetnek és optimalizálhatnak, hogy életre keltsék a BMW által fémjelzett, minden tekintetben harmonikus, legendás vezetési élményt. A befagyott tavak csúszós felületei ráadásul arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a mérnökök aprólékosan finomhangolják a modell futómű-technológiájának vezérlőrendszereit, a kormánymű viselkedését, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) megannyi funkcióját, valamint a fékrendszer és a lassításkor felszabaduló energia visszatáplálását végző rendszer precízen összehangolt együttműködését.

A téli körülmények között végzett menetdinamikai tesztek nagy hangsúlyt fektetnek a zéró emissziójú hajtáslánc-technológia alkatrészeire is. A BMW i7 tisztán elektromos hajtáslánca, nagyfeszültségű akkumulátora, vezérlőelektronikája és járműtöltő technológiája a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációját képviseli, amely már a BMW iX modellben is a vezetés hosszútávon fenntartható élményét garantálja. Észak-Svédország fagypont alatti viszontagságai közepette a BMW i7 elektromos motorja, energiatároló egysége és hőmérséklet-vezérlő rendszere is a legmagasabb fokú fejlettségről tesz tanúbizonyságot.

A BMW i7 világpremierjével kiváltképp progresszív módon folytatódik a bajor prémiummárka luxusszegmensben való térnyerése. A fejedelmi elegancia, a felülmúlhatatlan menetkomfort és a kimagasló exkluzivitás páratlan összhangját képviselő luxuslimuzin kvalitásai és szolgáltatásai most először válnak átélhetővé mindenféle korlát nélkül, tisztán elektromos meghajtással. A BMW i7 a BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának műszaki alapjaira épül, amely így kompromisszumok nélkül garantálja a zéró emissziójú vezetési élmény, az egyszerre sportos és komfort-orientált vezethetőség, illetve a BMW luxuslimuzinjára jellemző, exkluzív helykínálat hamisítatlan egységét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....