Scania

A Scania bemutatta a 250 kilométer hatótávolságú, teljesen elektromos tehergépjárművét

2020.09.24.

Bemutatta első teljesen elektromos tehergépjárművét a Scania. Az akár 250 kilométer hatótávolságával a Scania elektromos tehergépkocsija egész nap üzemelhet, és még így is biztonsággal visszatérhet a telephelyére éjszakai feltöltésre. Ha nagyobb hatótávolságra van szükség, akkor a járművezető a pihenőidőben vagy az üzemeléssel járó megállások során gyorstöltéssel növelheti a teherautó hatótávját

Öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy együttesen 300 kilowattóra kapacitást biztosító kilenc akkumulátorral is választható a tehergépjármű. Öt akkumulátorral 130 kilométer a hatótávolság, amely persze függ a jármű tömegétől, a felépítmény jellegétől és a domborzattól. A belső égésű motor elhagyásával hely szabadult fel az akkumulátoroknak, a további akkukat pedig az alvázkeretre szerelik fel. Az új villanymotor folyamatos teljesítménye 230 kilowatt, azaz körülbelül 310 lóerő. A motorhoz kétfokozatú erőátvitel tartozik, hogy szélesebb sebességtartományban nyújtson nagy teljesítményt, javítva ezzel a kényelmet.

A villanymotor egyik legfőbb előnye a belső égésű motorhoz képest a jobb kezelhetősége. Az ügyfelek a gyakorlatban ezt a jobb gyorsulás és a hajtáslánc gyorsabb reakciója által tapasztalják majd. A teljesen elektromos hajtáshoz szükséges egyéb részegységek, mint például az akkumulátorok vezérlőegységei, az akkumulátorok hűtőrendszerének részegységei, az elektrohidraulikus kormánymű, az elektromos levegősűrítő és az inverter szintén az alvázkereten helyezkednek el. A Scania akkumulátoros elektromos tehergépjárművét CCS töltőcsatlakozóval szerelik fel, amellyel az elektromos hálózatról tölthető. A 130 kilowattos egyenáramú töltéssel az öt akkumulátorcsomag kevesebb, mint 55 perc alatt, a kilenc akkumulátorcsomag pedig szintén kevesebb, mint 180 perc alatt tölthető fel.

A jármű rekuperációs fékezéssel is tölthető. A Scania új tehergépkocsija teljesen elektromos mellékhajtással is felszerelhető. A segédberendezéseket az általában a sebességváltóra vagy a motorra szerelt csatlakozási felülethez szokták kapcsolni, ám ehelyett itt az alvázon elhelyezett elektromos kapcsolódobozhoz csatlakoztatják, amelyet egyenáramú doboznak (DC box) hívnak. Ez akár 60 kilowatt mellékhajtás-teljesítményig is egyenáramú kapcsolatot biztosít felépítmények segédberendezéseinek, például hűtőaggregátoknak és egykaros, horgos konténeremelőknek. A Scania elektromos tehergépjárműve az L- és a P-szériás fülkékkel készül, amelyek mindegyikét városi alkalmazásokhoz tervezték. Különösen az alacsonypadlós Lszériás fülkét szánják kifejezetten zsúfolt városi körülményekre az egyedülállóan jó kilátásával. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.07.25
Az új szolgáltatás mindent visz: közvetlenül a 90-es évekből származik. ..
2024.07.25
A MÁV-Volán-csoport egy svéd lízingcégtől bérel dízelmozdonyokat, az első német Henschel....
2024.07.25
Két nehéz éven van túl a hajózás és a vitorlás élet a Fertő tavon. A hónapokig tartó, heves....
2024.07.25
A Joby Aviation hatrotoros, tüzelőanyag-cellás légi járműve egy hónappal ezelőtt több mint 800....
2024.07.25
Kamion és kisteherautó karambolozott az M7-es autópályán Balatonszárszó közelében, ezért egy....
2024.07.25
A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) négy új hajója alig néhány hónappal a forgalomba állítása után....
2024.07.25
„Háromdimenziós emberszimuláció”: a BMW Group regensburgi gyára már évekkel a NEUE KLASSE....
2024.07.25
Megszoktuk, hogy az autók, motorok rendre feszegetik a sebességi határokat. Az extrém....
2024.07.25
Szintet léptek a Toyota autonóm mobilitási fejlesztései: a vállalat technológiai kutatási....
2024.07.25
Belgiumban az autósok évente 40 órát és 51 percet töltenek forgalmi dugókban, ami azt jelenti, hogy....