Scania

A Scania bemutatta a 250 kilométer hatótávolságú, teljesen elektromos tehergépjárművét

2020.09.24.

Bemutatta első teljesen elektromos tehergépjárművét a Scania. Az akár 250 kilométer hatótávolságával a Scania elektromos tehergépkocsija egész nap üzemelhet, és még így is biztonsággal visszatérhet a telephelyére éjszakai feltöltésre. Ha nagyobb hatótávolságra van szükség, akkor a járművezető a pihenőidőben vagy az üzemeléssel járó megállások során gyorstöltéssel növelheti a teherautó hatótávját

Öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy együttesen 300 kilowattóra kapacitást biztosító kilenc akkumulátorral is választható a tehergépjármű. Öt akkumulátorral 130 kilométer a hatótávolság, amely persze függ a jármű tömegétől, a felépítmény jellegétől és a domborzattól. A belső égésű motor elhagyásával hely szabadult fel az akkumulátoroknak, a további akkukat pedig az alvázkeretre szerelik fel. Az új villanymotor folyamatos teljesítménye 230 kilowatt, azaz körülbelül 310 lóerő. A motorhoz kétfokozatú erőátvitel tartozik, hogy szélesebb sebességtartományban nyújtson nagy teljesítményt, javítva ezzel a kényelmet.

A villanymotor egyik legfőbb előnye a belső égésű motorhoz képest a jobb kezelhetősége. Az ügyfelek a gyakorlatban ezt a jobb gyorsulás és a hajtáslánc gyorsabb reakciója által tapasztalják majd. A teljesen elektromos hajtáshoz szükséges egyéb részegységek, mint például az akkumulátorok vezérlőegységei, az akkumulátorok hűtőrendszerének részegységei, az elektrohidraulikus kormánymű, az elektromos levegősűrítő és az inverter szintén az alvázkereten helyezkednek el. A Scania akkumulátoros elektromos tehergépjárművét CCS töltőcsatlakozóval szerelik fel, amellyel az elektromos hálózatról tölthető. A 130 kilowattos egyenáramú töltéssel az öt akkumulátorcsomag kevesebb, mint 55 perc alatt, a kilenc akkumulátorcsomag pedig szintén kevesebb, mint 180 perc alatt tölthető fel.

A jármű rekuperációs fékezéssel is tölthető. A Scania új tehergépkocsija teljesen elektromos mellékhajtással is felszerelhető. A segédberendezéseket az általában a sebességváltóra vagy a motorra szerelt csatlakozási felülethez szokták kapcsolni, ám ehelyett itt az alvázon elhelyezett elektromos kapcsolódobozhoz csatlakoztatják, amelyet egyenáramú doboznak (DC box) hívnak. Ez akár 60 kilowatt mellékhajtás-teljesítményig is egyenáramú kapcsolatot biztosít felépítmények segédberendezéseinek, például hűtőaggregátoknak és egykaros, horgos konténeremelőknek. A Scania elektromos tehergépjárműve az L- és a P-szériás fülkékkel készül, amelyek mindegyikét városi alkalmazásokhoz tervezték. Különösen az alacsonypadlós Lszériás fülkét szánják kifejezetten zsúfolt városi körülményekre az egyedülállóan jó kilátásával. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.05.24
A Nissan legújabb terve a motorsportban szerzett szakértelmét kívánja kamatoztatni. A kérdés pedig....
2025.05.23
A Kia EV3 a legmagasabb, ötcsillagos biztonsági minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálatait követően....
2025.05.23
Soha nem költözött el szülőhelyéről, mégis két világrendben élt.  ..
2025.05.23
Az első két edzésen Ferrari-pilóta volt a leggyorsabb.   ..
2025.05.23
Megbecsülés övezi azokat az autós műhelyeket, amelyek valamilyen indíttatásból patinás modellek....
2025.05.23
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett verseny hatodik....
2025.05.23
Kiadós eső, sok karambol, nagy dugók – rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése....
2025.05.23
Ismét jó hangulatú sajtónapot tartott a Ford Magyarország, ezúttal az elektromos Pumát ismerhették....
2025.05.23
A kínai BYD áprilisban először előzte meg a Teslát a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos....
2025.05.23
A vadonatúj Mazda6e a Jinba Ittai filozófia evolúcióját képviseli az elektromos hajtás korszakában....