Scania

A Scania bemutatta a 250 kilométer hatótávolságú, teljesen elektromos tehergépjárművét

2020.09.24.

Bemutatta első teljesen elektromos tehergépjárművét a Scania. Az akár 250 kilométer hatótávolságával a Scania elektromos tehergépkocsija egész nap üzemelhet, és még így is biztonsággal visszatérhet a telephelyére éjszakai feltöltésre. Ha nagyobb hatótávolságra van szükség, akkor a járművezető a pihenőidőben vagy az üzemeléssel járó megállások során gyorstöltéssel növelheti a teherautó hatótávját

Öt akkumulátorral és így összesen 165 kilowattóra kapacitással vagy együttesen 300 kilowattóra kapacitást biztosító kilenc akkumulátorral is választható a tehergépjármű. Öt akkumulátorral 130 kilométer a hatótávolság, amely persze függ a jármű tömegétől, a felépítmény jellegétől és a domborzattól. A belső égésű motor elhagyásával hely szabadult fel az akkumulátoroknak, a további akkukat pedig az alvázkeretre szerelik fel. Az új villanymotor folyamatos teljesítménye 230 kilowatt, azaz körülbelül 310 lóerő. A motorhoz kétfokozatú erőátvitel tartozik, hogy szélesebb sebességtartományban nyújtson nagy teljesítményt, javítva ezzel a kényelmet.

A villanymotor egyik legfőbb előnye a belső égésű motorhoz képest a jobb kezelhetősége. Az ügyfelek a gyakorlatban ezt a jobb gyorsulás és a hajtáslánc gyorsabb reakciója által tapasztalják majd. A teljesen elektromos hajtáshoz szükséges egyéb részegységek, mint például az akkumulátorok vezérlőegységei, az akkumulátorok hűtőrendszerének részegységei, az elektrohidraulikus kormánymű, az elektromos levegősűrítő és az inverter szintén az alvázkereten helyezkednek el. A Scania akkumulátoros elektromos tehergépjárművét CCS töltőcsatlakozóval szerelik fel, amellyel az elektromos hálózatról tölthető. A 130 kilowattos egyenáramú töltéssel az öt akkumulátorcsomag kevesebb, mint 55 perc alatt, a kilenc akkumulátorcsomag pedig szintén kevesebb, mint 180 perc alatt tölthető fel.

A jármű rekuperációs fékezéssel is tölthető. A Scania új tehergépkocsija teljesen elektromos mellékhajtással is felszerelhető. A segédberendezéseket az általában a sebességváltóra vagy a motorra szerelt csatlakozási felülethez szokták kapcsolni, ám ehelyett itt az alvázon elhelyezett elektromos kapcsolódobozhoz csatlakoztatják, amelyet egyenáramú doboznak (DC box) hívnak. Ez akár 60 kilowatt mellékhajtás-teljesítményig is egyenáramú kapcsolatot biztosít felépítmények segédberendezéseinek, például hűtőaggregátoknak és egykaros, horgos konténeremelőknek. A Scania elektromos tehergépjárműve az L- és a P-szériás fülkékkel készül, amelyek mindegyikét városi alkalmazásokhoz tervezték. Különösen az alacsonypadlós Lszériás fülkét szánják kifejezetten zsúfolt városi körülményekre az egyedülállóan jó kilátásával. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.22
A rendőrséghez 2020. október 21-én dél körül érkezett bejelentés személyi sérüléssel nem járó....
2020.10.22
Egy amerikai nyugdíjas mérnök immár hatodik éve építi azt a különleges autót, amely a Forma-1....
2020.10.22
Jorge Díezt nevezték ki a SEAT új formatervezési igazgatójává, aki december 1-től látja el új....
2020.10.22
A Volkswagen tovább folytatja hibrid offenzíváját. Mostantól a Touareg is elérhető két különböző,....
2020.10.22
Csigolyasérülésekkel került kórházba az a hatvan éves magyar mezőgazdasági munkás, akin áthajtott....
2020.10.21
A gépjármű-tulajdonosokat a KRESZ kötelezi arra, hogy az autóban „B” jelű elsősegélycsomagot....
2020.10.21
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.21
Az orosz közösségi médiában információk jelentek meg az AvtoVAZ alkalmazottainak keresetéről – írja....
2020.10.21
A Budapesti Rendőr-főkapitányság a Budapesti Közlekedési Központtal közösen tartott....
2020.10.21
A kanadai Forma-1-es pilóta, Lance Stroll szerdán bejelentette, hogy az október 11-ei Eifel Nagydíj....