járműbeszállítók

Sikeres évet zárt az e-mobilitás területén a Vitesco Technologies

2023.04.01.

A Vitesco Technologies, a fenntartható mobilitást szolgáló modern hajtástechnológiák vezető nemzetközi gyártója közzétette a 2022-es évre vonatkozó konszolidált pénzügyi kimutatásait. Az előzetes adatokat már 2023. február 23-án közölték, a riport szerint a vállalat minden kulcsfontosságú pénzügyi mutató tekintetében teljes mértékben elérte – és néhány esetben meg is haladta – a csoport saját előrejelzését.

„Visszatekintve azt mondhatjuk, hogy 2022 egy sikeres év volt, annak ellenére, hogy a globális piacon továbbra is jelentős kihívásokkal kell szembenézni” – mondta Andreas Wolf vezérigazgató.

Rekordév: az elektrifikációhoz köthető termékek a rendelésállomány mintegy 75 százalékát teszik ki

A Vitesco Technologies, organikus növekedés révén 4,0 százalékkal 9,07 milliárd euróra növelte konszolidált árbevételét 2022-ben (2021: 8,35 milliárd euró). A teljes évre vonatkozó kiigazított EBIT-eredménye 222,9 millió euró volt (2021: 148,5 millió euró). A korrigált EBIT-ráta 2,5 százalékos (2021: 1,8 százalék) értékkel az előrejelzett, 2,3-2,5 százalékos tartomány felső határán volt. A csoport EBIT-je 2022-ben elérte a 143,3 millió eurót (2021: 39,5 millió euró).

Fotó: Vitesco

Az elektrifikációhoz köthető alkatrészek értékesítése mintegy 1,1 milliárd eurót tett ki (2021: 0,9 milliárd euró). Ehhez az eredményhez mindhárom üzletág alaptevékenysége hozzájárult. Százalékos arányokat tekintve az Electrification Technology részleg hozta a legnagyobb organikus forgalomnövekedést. Ez 17,6 százalékos bővüléssel 691,9 millió euróra nőtt (2021: 587,1 millió euró).

A tavalyi szabad cash flow állomány 123,2 millió eurót tett ki (2021: 113,3 millió euró). Ez a Vitesco Technologies saját, több mint 75 millió eurós előrejelzését, illetve a 68 millió eurós piaci konszenzust is meghaladja. A tőkeberuházásokra – ingatlanokra, gépekre és berendezésekre, valamint szoftverekre – fordított kiadások 446,6 millió eurót értek el (2021: 441,3 millió euró). A beruházások bevételekhez mért aránya így 4,9 százalék lett (2021: 5,3 százalék).

A Vitesco Technologies saját tőkearánya 2022. december 31-én 40,3 százalék volt (2021. december 31-én: 36,3 százalék).

Annak ellenére, hogy a Vitesco Technologies globális piacán jelentős kihívásokkal kellett szembenéznie, 2022-ben 14 milliárd euró értékben kapott új megrendeléseket, amelyből 10,4 milliárd euró az elektrifikációhoz köthető alkatrészekre vonatkozott. „A 2022-es megrendeléseink háromnegyede az elektrifikációs üzletágból származik. Ez új rekordot jelent. Az elektromos járművekre való átállás egyre nagyobb lendületet vesz, és most már megállíthatatlan” – mondta Andreas Wolf vezérigazgató.

A középtávú elektrifikációs célok értékesítésének mintegy 90 százalékát már lekötötték

A Vitesco Technologies 2022. december 31-én 58,5 milliárd eurós teljes backlog állományt jelentett, amelynek 46 százaléka az elektrifikációhoz kapcsolódik. A vállalat középtávú célja, hogy 5 milliárd eurós forgalmat generáljon az elektrifikációs üzletágban, ennek mintegy 90 százalékát már lekötötték a meglévő megrendelések alapján.

A konszolidált nettó eredmény 2022-ben 23,6 millió euró volt (2021:   -122,0 millió euró), ami 0,59 eurós részvényenkénti eredményt generált (2021: -3,05 euró).

A Vitesco Technologies Group AG a 2023. május 17-i éves rendes közgyűlésen, a 2022. évre vonatkozó – csakúgy, mint a megelőző évben – nem terjeszt elő osztalékjavaslatot.

Az egyes üzletágak eredményei

2022-ben az Electrification Technology üzletág által generált árbevétel 17,9 százalékkal 691,9 millió euróra nőtt (2021: 587,1 millió euró). Ezt a nagyfeszültségű elektromos hajtások és az erősáramú elektronika iránti erős kereslet okozta, különösen Kínából és Németországból érkezett ezekre igény. A jövőbeli projektekhez kapcsolódó további, jelentős előzetes költségek ellenére az üzletág korrigált EBIT-je 257,7 millió euróra javult (2021: 273,0 millió euró). Ez 37,2 százalékos (2021: 46,5 százalék) korrigált EBIT-rátának felel meg.

Az Electronic Controls üzletág által generált árbevétel 2022-ben 3,9 milliárd euróra emelkedett (2021: 3,5 milliárd euró). Az üzletág korrigált EBIT-je 166,2 millió euróra nőtt (2021: 119,1 millió euró). A korrigált EBIT-ráta 4,2 százalékra javult (2021: 3,4 százalék). A bevételek javulását a dél-koreai és az észak-amerikai piacon elért erőteljes forgalomnövekedés támogatta, annak ellenére, hogy a félvezetők hiánya miatt további magas költségek merültek fel.

A Sensing & Actuation üzletág 2022-ben 3,5 milliárd eurós (2021: 3,2 milliárd euró) árbevételt ért el. Az üzletág korrigált EBIT-je jelentősen, 328,0 millió euróra nőtt (2021: 267,2 millió euró), aminek eredményeképpen a korrigált EBIT-ráta 9,4 százalékra javult (2021: 8,4 százalék). A pozitív eredmények főképp az európai és észak-amerikai erős keresletnek köszönhető. A félvezetők hiányának csak csekély hatása volt az üzletág tavalyi árbevétel-növekedésére, mivel sok esetben lehetőség nyílt a közvetítőktől beszerzett alkatrészek felhasználására.

Folytatódik a nemzetközi járműpiac visszaépülése

A Vitesco Technologies arra számít, hogy a piaci helyzet 2023 második felében némileg javulni fog. A vállalat jelenleg azzal kalkulál, hogy a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek globális gyártása 2023-ban mérsékelt fellendülést fog mutatni, és összességében 3-5 százalékkal nő 2022-hez képest. Ez az előrejelzés figyelembe veszi mind a most tapasztalható energiaválság 2023-as termelési volumenre gyakorolt várható hatásait, mind pedig a különösen a félvezetők szegmensében fennálló tartós ellátási hiányt.

A Vitesco Technologies úgy véli, hogy 2023-ban Európában és Észak-Amerikában fog a legerősebben nőni a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek gyártási volumene, mintegy 5-7 százalékkal. A vállalat arra számít, hogy a gyártási volumen növekedése Kínában 1 és 3 százalék között lesz.

2023-as kilátások: az árbevétel és a korrigált EBIT-ráta várhatóan ismét nőni fog

A korábban említett emelkedő termelési adatok és a jelenleg tapasztalható tendencia alapján, amely az elektromos járművekre való átállás mutatja, a Vitesco Technologies arra számít, hogy a 2023-as pénzügyi évben a csoport 9,2-9,7 milliárd euró közötti árbevételt produkál. Ennek része a Continental-csoport számára történő bérgyártás és a Vitesco Technologies nem alapvető technológiáinak várható árbevétel-csökkenése is.

A Vitesco Technologies a korrigált EBIT-ráta tekintetében 2,9-3,4 százalék közötti értékkel kalkulál 2023-ra. Ez a becslés figyelembe veszi a vállalat által a félvezetők hiányából, a bérinflációból és az emelkedő anyagköltségekből adódóan várhatóan felmerülő többletköltségeket. A szabad cash flow állomány 2023-ban előreláthatólag 50 millió euró körül alakul, a tőkeberuházások és az árbevétel aránya pedig az előrejelzések szerint 5-6 százalék között lesz.

Werner Volz pénzügyi igazgató kiemelte: „2023-ban növeljük a konszolidált árbevételünket és a korrigált EBIT-eredményünket, miközben továbbra is szem előtt tartjuk az átalakulási stratégiánkat.”

A vállalat fenntarthatósági jelentését 2023. április 4-én teszi közzé

A 2022. évi fenntarthatósági jelentést a Vitesco Technologies 2023. április 4-én publikálja.

A Vitesco Technologies szeretné elérni, hogy 2030-ra a teljes termelés és a belső üzleti tevékenységek tekintetében klímasemleges legyen. A vállalat azt az ambiciózus célt is kitűzte maga elé, hogy legkésőbb 2040-re a teljes értékláncát klímasemlegessé teszi. Ez a vállalat saját folyamatain kívüli valamennyi üzleti tevékenységre is kiterjed – a nyersanyagok kitermelésétől kezdve a termékek felhasználásáig.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....