Önvezető autók

Sikló hajók lesznek a jövő önvezető autói

2018.08.23.

A ZF sMotion megoldását úgy alakították ki, hogy ne érezzük a felépítmény mozgását az utastérben. A ZF úgy látja, ez a funkció fontos szerepet kap a jövő önvezető járműveiben.

A ZF állítható sMotion karosszéria rendszere a CDC adaptív lengéscsillapítón alapszik. Működése során majdnem teljesen képes távol tartani a kocsitest mozgását az utasoktól. Ez intelligens aktuátorok révén lehetséges, amelyek a jármű négy sarkában kaptak helyet: aktívan alkalmazkodnak a kerekek felől érkező be- és kinyomó hatáshoz az útviszonyoknak és a vezetési körülményeknek megfelelően.

„Amint a magas fokon automatizált és önvezető technológiák irányába fejlesztünk, a karosszéria kulcsfontosságú szerepet kap” – mondta Dr. Holgen Klein, a ZF karosszéria divíziójának vezetője. „Amint a robotpilóta átveszi az irányítást, minden utas teljes relaxációt szeretne, figyelmen kívül hagyva a jármű mozgását, mit sem törődve az úton történtekkel.”

Az intelligens sMotion lengéscsillapítók nemcsak hagyományos csillapítók, hanem aktív elemként kiszűrik például a bólintó, gördülő és egyéb mozgásokat is, megtartva közel vízszintes helyzetben a karosszériát.

Az elektromos motorral, szivattyúval és integrált elektronikával ellátott kompakt egység kétirányú aktuátorként működik, emelve vagy süllyesztve a dugattyúrudat, ezáltal külön-külön a kerekeket. Például kanyar közben az ívbelső oldal süllyeszthető, az ívkülső emelhető a kényelmes haladás érdekében, majdnem teljesen kiküszöbölve a karosszériadőlést. A hasmagasság változtatható az autó teljes egészénél, de tengelyként vagy oldalanként is akár.

A ZF sMotion intelligens és teljesen aktív karosszériája

Egy második, különálló hidraulikus visszacsatoló hurok felel a keresztirányú úthibák vagy a kavicsos útszakasz okozta egyenetlenségek kiküszöböléséért. A CDC technológia továbbfejlesztése különálló kompressziós és ellennyomó állapotokkal gazdálkodik, lehetővé téve az aktív és ugrás nélküli váltást a kemény (dinamikus) és puha (kényelmes) karakterisztikák között. A hálózatba kötött szenzorok hatalmas szerepet játszanak az aktív karosszériánál. A környezeti érzékelők, mint például kamerák, felismerik az útviszonyokat az autó előtt, így képes alkalmazkodni hozzájuk a felépítmény. A függőleges irányú járműdinamikai adatokat közvetlenül az aktuátor egységeken mérik vagy más, további autóbeli szenzoron keresztül. A kalkulált csillapítási adatok felhőbe exportálhatók, figyelmeztetve ezzel a következő járművek vezetőit a veszélyes úthibákra.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....