Mlada Boleslav

A Skoda új főnöke, Zellmer számos kihívással néz szembe

2022.04.05.

Klaus Zellmerrel egy értékesítési szakember lesz a cseh Skoda autógyártó új főnöke. A VW leányvállalata számos kihívással néz szembe – írja az automobilwoche.de

 

A Skoda új főnöke, Klaus Zellmer: "Abszolút autóspecialista." (Fotó: Porsche)

Kevesebb mint két év után új főnököt kap a Volkswagen cseh leányvállalata, a Skoda: a VW alapmárkájának korábbi értékesítési igazgatója, Klaus Zellmer július 1-jén a Prága melletti Mlada Boleslavba költözik. Az autógyártó hétfőn hivatalosan is megerősítette a terveket. A Skoda 1991 óta tartozik a wolfsburgi székhelyű csoporthoz, és többek között Octavia középkategóriás autót, Karoq kompakt SUV-t és Enyaq iV elektromos autót gyártja.

Zellmer Thomas Schäfer utódja lesz, aki a tervek szerint még az idei év vége előtt átveszi a Volkswagen Passenger Cars márkát.

Az 54 éves férfi a Porsche sportautó-gyártónál kezdte pályafutását. Mielőtt a VW-hez ment, a Stuttgart-Zuffenhausenben székelő autógyártó észak-amerikai üzletéért volt felelős. A Skoda felügyelőbizottságának elnöke, Murat Aksel Zellmert "abszolút autószakértőnek" nevezte, aki stratégiai és vállalkozói előrelátásról tett tanúbizonyságot.

A Skoda élén számos kihívás és bizonytalanság vár az új főnökre. A folyó évre a társaság arra számít, hogy az ukrajnai háború és a szállítási szűk keresztmetszetek jelentős hatással lesznek működési tevékenységére. A VW-csoport döntése, hogy felfüggeszti a termelést és az oroszországi exportot, valószínűleg hatással lesz a cseh leányvállalati márkára is.

2021-ben Oroszország volt a Skoda második legfontosabb értékesítési piaca 90.400 leszállított járművel – közvetlenül Németország után (136.800) és Csehország előtt. Csak körülbelül 6000 járművet exportáltak Ukrajnába. A legtöbb Skodát ott gyártják az Eurocar partnercég licence alapján. De Ukrajna fontos beszállító ország az autóipar számára is. A cseh Skodánál ez a közelmúltban problémákat okozott az ellátási láncban, mert például hiányoztak a kábelkötegek.

A Skoda tavaly 878.200 járművet szállított le világszerte. A koronajárvány okozta problémák mellett a Mlada Boleslav autógyártónak is voltak szűk keresztmetszetek a félvezetők terén.

Annak ellenére, hogy ma sok minden származik a csoport moduláris rendszeréből, a Skoda mindig is saját tervezési rendszerére támaszkodott. Schäfer égisze alatt a márka bemutatta az új, teljesen elektromos SUV Enyaq iV-t. A Fabia negyedik generációja is megjelent. A Fabia kombi változatát ismét elutasították, hogy jobban összpontosítsanak az elektromobilitásra.

Prágában reménykednek abban, hogy a VW akkumulátorcella-gyárat építhet Csehországban. Az már ismert, hogy a csoport hat ilyen „gigagyárat” kíván üzemeltetni Európában 2030-ig. Megfigyelők arra számítanak, hogy Svédország, Németország és Spanyolország után egy közép-kelet-európai ország is esélyt kaphat – írja a német honlap.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
A BYD két új Super Hybrid modellje, a SEAL 6 DM-i és kombi változata, a SEAL 6 DM-i TOURING....
2025.12.11
Magyar autóversenyzők csúcstalálkozójának adott helyszínt a kápolnai Hello Cuki cukrászda. Ahol....
2025.12.11
Átfogó menetrendi módosításokat vezet be a VOLÁN-járatok közlekedésében a MÁV-csoport december 14-....
2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..