Toyota

A sofőrt támogatni és nem helyettesíteni akarja a Toyota

2016.10.23.

A Toyota Motor Corporation deklaráltan nem az autonóm, hanem a biztonságos vezetésre fekteti a hangsúlyt a jövőben, ugyanis a balesetek számának csökkenése szerintük a sofőr megtartásával inkább elérhető, mint nélküle.

A japán márka nem sieti el a csatlakozást az iparág azon résztvevőihez, akik belevetették magukat a google-szerű önvezető autók tömeges tesztjébe, közölte Seigo Kuzumaki, a Toyota biztonságtechnológiai részlegének vezetője egy októberi előadásában, amelyet az Automotive News szervezésében tartottak. A cég prioritása szerint az autóvezetőket segíteni, támogatni kell a biztonságos vezetésben, nem pedig elmozdítani őket a volán mögül. A szakember szerint a Toyota jelenlegi céljai között  egyáltalán nem szerepel a teljesen autonóm járművek gyártása, vagy a becsatlakozás az  ahhoz szükséges kutatás-fejlesztésekbe.

Kuzumaki kijelentését megelőzően az előadás témája volt a világszerte több cég által is elindított önvezető jármű-flották közúti tesztje, amelyek közül elsőként a Google lépett a pályára, akit a Delphi Automotive követett (egy szingapúri önvezető taxi hálózat ötletével), végül pedig az Uber jelezte az idén, hogy Volvo taxikkal tesztüzemet indítanak Pittsburgh városában.

A biztonságtechnológiai főnök felhívta a figyelmet arra, hogy az említett tesztek már azzal is balesetveszélyesek, ha nem lezárt területen és ideális körülmények között zajlanak. Ezzel szemben a Toyotánál a Level 3 technológia révén az autó csak egy-egy biztonságos szakaszon végez önműködően gyorsítást, fékezést és kormányzást. Ezt az autópálya-használatra fejlesztett rendszert (Highway Teammate) a Toyota 2020-tól kívánja bevezetni, azonban csak a szigetországban, ahol ezzel egyidőben már zajlik a városi verzió (Urban Teammate) fejlesztése is. Utóbbi piacra kerülésének dátuma egyelőre nem ismert.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.25
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve ismét az első helyen végzett a győri Széchenyi István....
2024.05.25
A görög autópiacon októberben a Suzuki Vitara volt a legkeresettebb autó, az esztergomi szabadidő-....
2024.05.25
Az AUDI HUNGARIA Zrt. a magyarországi vállalatok számára elérhető társasági adóból (TAO) történő....
2024.05.25
Szomorú látvány minden árpalé-rajongó számára: Geinbergben (Felső-Ausztria) egy kamion elvesztette....
2024.05.25
Volt egy légitársaság, amely 2003-ban egyszeri járatot indított, nagyon egyedi élményt kínált az....
2024.05.24
A prémium autókat nehéz gyorsan megérteni, miért olyan drágák, mitől lenne ez más, mint a többi?....
2024.05.24
Charles Leclerc, a Ferrari hazai környezetben szereplő versenyzője érte el a legjobb köridőt a....
2024.05.24
Hol máshol, mint a Nordschleifén, a sportautók, pláne a Porschék legmérvadóbb játszóterén. ..
2024.05.24
Három európai digitális képzőművészt kért fel a Lexus, hogy teremtsen különleges világot a Lexus....
2024.05.24
2020 júniusában Birgit Lauda úgynevezett kötelesrész pert indított a meghalt férje által alapított....