WTCC

Spában két hetedik helyet szerzett Michelisz

2014.06.22.

Két küzdelmes versenyen van túl a Zengő Motorsport versenyzője a legendás belgiumi pályán a Túraautó világbajnokságon.

Az első versenyen a rajt utáni első kanyarban hátulról Monteiro rögtön lelökte Michelisz Norbertet a féktávról, de éppen csak annyira, hogy a bírák ne büntessék meg. Michelisz kicsit lecsúszott az ívről, és mire az emelkedőre értek megint villant a portugál, és megint a magyart lökte, aki el is hagyta a pályát. A Hondás ellenfelekkel történő csata után az első kör felénél a 11. helyre csúszott vissza a mohácsi versenyző.

Utána azonba leporolta magát, felállt és gyönyörűen vezetett. Nem volt könnyű, mert, mivel az első körbe elhagyta a pályát az Eau Rougeban, tudta, nincs több dobása, különben jön a büntetés. Ezért mindig lassabb volt az első szektora, mint Tarquinié. A másik két szektorban viszont Michelisz volt a legjobb hondás, így aztán, ha nem hibázik, Tarquini nem tudta volna megelőzni. Ugyan a 47 éves olasz gyorsabb volt egy-két tizeddel, de végig szélárnyékban jött a magyar mögött.

Szerencséje volt Michelisznek abban, hogy áthajtásos büntetésre ítélték Valentét, így előreléphetett megint. Mehdi Bennani viszont rögtön visszadta a kanyar levágással szabálytalanul szerzett korábbi pozícióját, így már csak Tarquinire kellett figyelni, a Michelisz előtt autózó Tom Coronel már messze volt.

A versenyt könnyedén nyerte meg Yvan Muller a Citroënnel az egymással csatázó csapattársai, José-Maria López és Sébastien Loeb előtt.

A második futamban a negyedik helyről startolt Michelisz, és bár maga a reakcióidő tökéletes volt, pont olyan szerencsétlenül zártak a versenytársak jobbról meg balról, hogy beszorult egy pillanatra Bennani mögé. Ez pont elég volt, hogy Monteiro, elhúzzon mellette. Miután a mezőnynél körönként két másodperccel gyorsabb Citroënek ismét előretörtek, Micheliszt ismét Tarquini kezdte támadni, aki most gyorsabb volt egy kevéssel, de ez csak arra volt elég, hogy fél másodpercre közelítsen, de onnan nem tudott előzni. A narancs-fekete Zengő Honda ezúttal nem volt alárendelt a gyári Hondákkal szemben.

Az első két helyen ugyanaz a két Citroën végzett, mint az első futamon, csak ezúttal López nyert és Muller lett a második. Loebnek meg kellett elégednie egy ötödik hellyel, közvetlenül mögötte az a Gianni Morbidelli futott be, aki idén a Hungaroringen nyerni tudott, ezzel egyedüliként szakította meg a Citroënek győzelmi sorozatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....
2025.12.20
Londonban közel felére csökkent a gyalogosokat és kerékpárosokat érintő halálos és súlyos balesetek....