Stellantis
A Stellantis vezetője megkongatta a vészharangot: azonnali fellépés nélkül az autóipar példátlan válságot kockáztat.
„Néhány hónap választ csak el bennünket egy ipari drámától, amelyet kevesen látnak” – ezt a vésztjósló kijelentés tette Jean-Philippe Imparato. A Stellantis európai menedzsere az összeomlás szélén álló autóiparról beszélt, amelyet a szigorú előírások, az elérhető autók hiánya és a nem létező állami beruházások jellemeznek.
„Ha a dolgok nem változnak az év végéig, akkor nehéz döntéseket kell hoznunk. Mint a gyárak bezárása” – jelentette ki nyersen.
A probléma lényege: a villamosítás és az eltűnt olcsó autók
A vezető által felvázolt kép világos: az európai autóipar példátlan szabályozási és pénzügyi nyomás alatt áll, amelynek célja a forgalomban lévő flotta gyors villamosítása. A Stellantis szerint azonban az eredmény egy olyan rendszer, amely sem a gyártók, sem a fogyasztók számára nem fenntartható.
„2019-ben 49 modell volt az európai piacon 15 000 euró alatt, ma csak egy ilyen van. És a pénzügyi szankciók súlyosak, a villamosenergia-célokban el nem ért minden százalékpont akár 2,5 milliárd euró bírságot is jelenthet az európai ipar számára 2-3 éven belül. Ne adjuk fel. Építsük közösen a jövőt. Csináljuk együtt, az iparral és a polgárokkal. De az elektromos nem lehet az egyetlen út” – intézte szavait a döntéshozókhoz Imparato.
Leszámolás az európai autóiparral
Szavai úgy hangzanak, mint egy ultimátum, amely az európai és a tágabb politikára irányul. És ez nem egyedül a Stellantis ügye. Az egész európai autógyártó ágazatnak kell megküzdenie az ökológiai átmenet túl gyors modelljével, amelyet nem támogatnak megfelelő ösztönzők és hiányzik belőle a valódi stratégiai jövőkép.
A politikának kell eldöntenie, hogy továbbra is figyelmen kívül hagyja-e a riasztást, vagy szán öt percet az európai autóipar jövőjének átírására. Mielőtt túl késő lenne.
Forrás: autoappassionati.it