Subaru

Subaru-sors: szentségtörés vagy menő átalakítás?

2022.03.07.

Nyolchengeres, Lexus-motoros, hátsókerekes szörnyet faragtak egy Subaru Imprezából Dél-Afrikában.

Az autózás iránt szenvedélyesen rajongók táborában külön kasztot képviselnek a subarusok, akiket elsősorban a ralis hagyományok és Colin McRae szellemisége, a mély tömegközéppontot biztosító bokszermotorok utánozhatatlan hangja és a jó tapadást adó szimmetrikus összkerékhajtás terelt a japán márka irányába. A fokvárosi Nolan Andrews is arra vágyott kiskorában, hogy egyszer egy kék Impreza büszke tulajdonosa legyen, és amikor felnőttként végre az anyagi helyzete lehetővé tette, le is csapott egy 2011-es évjáratú, harmadik generációs, négyajtós WRX-re.

Igen ám, de azzal csak a vásárlás után szembesült, hogy Dél-Afrikában kevés a Subaruhoz jól értő szerelő. Ezért döntött úgy, hogy inkább eladja a négyhengeres Subaru bokszert, és vesz egy 4,3 literes, V8-as Lexus-erőforrást (3UZ-FE), Dél-Afrikában ugyanis a Toyoták és Lexusok alkatrészellátása és szervizháttere egyaránt kitűnő.

Természetesen nem volt könnyű a nagy motor beépítése az Imprezába, a művelethez jelentősen át kellett alakítani az első segédkeretet, új olajteknőt kellett felszerelni és a nagyobb méretű hűtőnek is helyett kellett találni az első lökhárító mögött. Bár Andrews a szíve szerint megtartotta volna az összkerékhajtást, végül erre nem volt lehetősége, mert meg kellett volna nyújtani hozzá a karosszéria orr-részét, ami túl nagy munkának ígérkezett. Ezért végül kikerült az első hajtás, a Scoobestiának becézett autó így egyszerű hátsókerék-meghajtású lett. Tovább bonyolította a motorcserét, hogy Andrews nem elégedett meg a nyolchengeres szívómotor 280 lóerejével, ezért a turbósítás mellett döntött.

Eredetileg egy feltöltőben gondolkodott, de aztán kiderült, hogy a kipufogócsövet már nem lehet hátra vezetni, mert nincs hozzá elég hely a váltóalagútban, ezért egy specialista tanácsára hallgatva inkább két kisebb Garrett 35/82 turbót (és két töltőlevegő-hűtőt) vásárolt, amelyektől a kipufogógázt kétoldalt elöl vezették ki a szabadba, az első lökhárítóba vágott nyílásokon keresztül. Úgy vannak beállítva a turbók, hogy szerény, 0,6 bar-os töltőnyomást állítsanak elő, de a V8-as motor így is 369 lóerőt és 485 Nm-t képes leadni, elképesztő szuszogások, durrogások és dohogás közepette.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.11.12
Apró hiba, nagy veszély, többmilliós kényszer szerviz, de már működik az autók távgyógyítása. ..
2024.11.12
A Peugeot 2009 óta partnere az angol Királyi Postának, és 2014 óta sok elektromos furgont is....
2024.11.12
A Melfiben található gyár, ahol a Lancia új modellje is készül majd, 62 százalékos visszaeséssel....
2024.11.12
Téliesre fordult az időjárás keddre, hófúvás volt, 3-9 centiméter közötti hóréteg rakódott le....
2024.11.12
Kalapácsa alá került Michael Schumacher Ferrari 248 F1-es versenyautója az RM Sotheby's árverésén.....
2024.11.12
A rádió-távirányítású modellautóiról ismert Tamiya elkészítette a Toyota GR Yaris exkluzív miniatűr....
2024.11.12
Az egyenruhások 20 olyan autóst igazoltattak, akik a vezetés megkezdése előtt szeszes italt....
2024.11.12
A november 2-án kezdődött év végi kgfb-kampány első hetében a személygépkocsival rendelkező....
2024.11.12
Ami a Mazda 3 a kompakt autók között, az a Mazda CX-30 a kompakt szabadidő-autók kategóriájában:....
2024.11.12
A legendás VW Bus utódja, a Volkswagen ID. Buzz visszatér az észak-amerikai piacra és a....