Suzuki Vitara

A Suzuki ismét a hazai piacvezető pozícióra pályázik

2020.09.08.

Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak. Az új lágy hibrid kocsikat jól fogadták a vásárlók. 2020. utolsó két negyedévére reális cél a piacvezető pozíció visszaszerzése Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója számára.

A COVID 19 járvány az egész autóipart visszavetette, a legnehezebb hónapokban (2020 március-április) több mint 50%-kal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A korlátozások enyhítésével és a gazdaság újraindulásával egy időben az új autók iránti kereslet is növekedésnek indult. A májusban értékesített 697 új Suzukihoz képest júniusban ez a szám már megduplázódott és azóta is növekszik. A hazánkban gyártott két sikertermék augusztusban vezette az eladásokat. Vitarából 755, míg SX4-SCROSS-ból 634 darab került forgalomba ebben a hónapban. Az éves értékesítés tekintetében a Vitara 3610 darabbal uralja a piacot, a SX4-SCROSS pedig a 4. helyen áll 2769 darabbal. A Suzuki két kisautója, a Swift és az Ignis is elnyerte a hazai vásárlók tetszését, előbbiből 744 darabot, utóbbiból 379 darabot értékesítettek az év során.

A fenti adatok alapján a piaci részesedés tekintetében elmondható, hogy a Suzuki az év első 8 hónapja után 9,7%-kal a második helyen áll és csupán 0,38 %-kal marad el a Toyotától.

Annak érdekében, hogy a 2020-ban bevezetett új környezetvédelmi előírásoknak a Suzuki flottája maradéktalanul megfeleljen, az egész kínálatát hibridizálta, ezzel a Magyar Suzuki Zrt. lett Magyarország legnagyobb hibrid forgalmazója, amely minden modelljébe a megfelelő hibrid hajtást kínálja. A városi kisautók 12, míg a SUV-ok 48 Voltos hibrid hajtást kaptak, amelynek köszönhetően az autók csomagterének mérete nem csökkent és súlya sem nőtt számottevő mértékben, így az autók „fürgeségén” nem esett csorba.

„A Suzuki őszi kampányának középpontjában a teljes hibrid modellpalettánk áll. Célunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a hibrid hajtást. A márkakereskedőinktől és a piackutatási adatokból érkező visszajelzések alapján a hibridek fogadtatása jó a fogyasztók körében, így reális célnak érzem, hogy az utolsó két negyedévben ismét mienk legyen a piacvezető szerep” – mondta el Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Mérnökből érezhetően többet, szoftverfejlesztőből kevesebbet kerestek a tavaszi egyetemi....
2024.05.08
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában nagyobb tudással kerül forgalomba a Toyota Crown....
2024.05.08
- A Nemzetgazdasági Minisztériumban egyeztetett a győri Széchenyi István Egyetem, a kínai....
2024.05.08
- Több mint 27 millió forintos kárt okozott egy rongáló a MÁV-START jegykiadó automatáiban -....
2024.05.08
Egy kicsi, takarékos, praktikus és megbízható kisautót kerestünk, amikor eldöntöttük, hogy idén is....
2024.05.08
A BMW M GmbH a legendás BMW M3 és BMW M4 portfóliójának újabb különkiadásával kínálja fel....
2024.05.08
- Fokozott ellenőrzést és forgalomkorlátozást rendeltek el a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.08
Kukásautó és kisbusz ütközött frontálisan Pátyodon, a kisbuszba többen beszorultak. ..
2024.05.08
Hamarosan még nagyobb terhelés alá kerülhetnek a dél-pesti régió csomópontjai, amik már így is....
2024.05.08
- Stagnált az új autók piaca Romániában az év első négy hónapjában - közölte a romániai autógyártók....