járműgyártás

A svéd télben vizsgáztak a győri Audi motorjai és autója

2014.03.24.

Befagyott tavak, behavazott hegyek és völgyek, hajnalban mínusz tíz fok alá süllyedő hőmérséklet. Igazi tél fogadta Észak-Svédországban azt a háromszáz újságírót, akik a győri Audiban készülő S3-as kabriót és a győri motorral szerelt S1-es kisautót tesztelhették.

S1 és S3-sok a svéd télben. Képgaléria a képre kattintva.

Östersundban még az április is téli hónapnak számít, a  március vége pedig különösen. A reptér hólepellel borított parkolójában mi sem természetesebb, hogy elsőként egy Audi S3-as kabrióba ülünk bele, ez ugyanis száz százalékig győri, itt készül az autó is, a motorja is. Piros színűt választunk, hogy a fehér havon még jobban mutasson. Óvatosan vezessünk – kapjuk a német segítőktől a jó szándékú figyelmeztetést. Nem csak a havas, helyenként jégbordás utak miatti az instrukció, hanem a brutálisan erős motor miatt is. A S3 kabrióban 2.0 literes TFSI motor van, amelynek végsebessége 250 kilométer/óra. A százat 5,4 másodperc alatt éri el, s kereken háromszáz lóerőt tud a motor.

A S3 Cabriolet jól mutat a fehér hóval.

Fantasztikus – ez a szót ismételgetem, amikor a gázra lépek, s elkezdem teljesíteni az Are felé vezető út száz kilométeres szakaszát. Az autó úgy húz, mintha Svédország összes rénszarvasát elém kötötték volna. Pazar vidéken autózgatunk. Nehéz eldönteni, mire koncentráljunk. Az ezernyi, jéggel borított tóra, a svéd vidék jellegzetes építészetére vagy magára a győri autóra.  

Nappal alig van nulla fok felett a hőmérséklet, a kabrió vászonteteje azonban hermetikusan zár. Nem hogy a külső zajokat szűri tökéletesen, hanem a meleget is tartja. Önmagában már az ötlet is dicsérendő, hogy egy nyitott sportkocsi dinamikus prezentációját télies körülmények között rendezik meg. S ha az Audi mert nagyot gondolni, akkor mi sem maradhatunk el. Megnyomjuk a gombot, s pár másodperc alatt a tető eltűnik fölöttünk, s miénk a kabrió érzés. A mellettünk elhaladó svédek csodálkozásától kísérve, hogy na ezek is megbolondultak, s nyitott sportkocsival autóznak a havas hegyek között.

És lőn csoda. Az autó speciális fűtésének köszönhetően, - az ülés nyakvédőjébe is szereltek fúvókákat, - kellemes meleg árad ránk. Megérkezve Are nevezetű síparadicsomba, Joseph Schlossmacher termék kommunikációs vezető a nemzetközi újságírók előtt többször is elmondja, ez az autó Magyarországon, Győr városában készül. Schlossmacher szavait nem csak e sorok írója, hanem a Svédországban jelen levő Czechmeister Mónika, a győri Audi kommunikációs vezetője is örömmel nyugtázza.

Czechmeister Mónika, a győri Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs vezetője joggal büszke a náluk készülő autóra.

Ahogy az Audihoz illik, ezúttal is van prominens vendége a svéd estének, Stig Blomqvist, aki  harminc esztendeje, 1984. október 4.-én, az Elefántcsontpart Ralin, a rali-világbajnokság tizenegyedik, azaz utolsó előtti futamában az Audi gyári versenyzőjének sikerül a „Big Point”, s az Audi Sport quattro volánja mögött 22 perces előnnyel verni a mezőnyt.

Stig Blomqvist történelmet írt az Audinál.

Világbajnoki pontjainak száma ezzel 125-re nőtt, előnye már behozhatatlan volt. A konstruktőri világbajnokságban az Audi szintén e napon biztosította ugyancsak behozhatatlan előnnyel trófeáját. Blomqvist számára e világbajnoki cím egyértelműen raliversenyzői pályafutása csúcsát jelentette. Az Audi Team pedig azon túl, hogy 1982 után már második márka-világbajnoki címét szerezte, az Audi Sport quattro világbajnoki futamon aratott első győzelmét is ünnepelhette. 1984. október 4. – talán az Audi gazdag ralisport-történetének legvarázslatosabb napja.

Stig Blomqvist óriási tapsot kap az újságíróktól.

Másnap szöges gumival szerelt Audi S1-sel igazi tükörjégen autózhatunk. Ebbe is győri a motor, ugyanúgy két literes, benzines TFSI, 231 lóerővel, hatfokozatú manuális sebességváltóval, hosszan áttételezett hatodik fokozattal és magas mechanikai hatásfokkal. A quattro állandó összkerékhajtás ezúttal is biztosított.

A Safety Car-rá átalakított A3-as is Magyarországon készült.

Az Audi ezúttal is megadja a módját. Egy A3-as Safety Car vezeti fel a mezőnyt a vezetéstechnikai pályára. Nem csak az S3-as különleges, hanem az abroncsok is. Szöges gumival Magyarországon nem találkozik az ember, a svéd télhez azonban hozzá tartozik. Az első kört a Safety Car nyomában tesszük meg a körülbelül két kilométer hosszú pályán. Tükörjég mindenütt, igazi korcsolyapálya fogad bennünk. A Safety Car villant, hogy a második körnek már egyedül vághatunk neki. Ezúttal bekapcsolt ESC-vel.

Tükörsima jégen az S1-es

Az Audi S1 további fejlett technikája elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESC), amely sport-üzemmódot is kínál, s igény szerint akár teljesen ki is kapcsolható. Célzott szabályzási beavatkozásaival a sport üzemmód a közvetlen reakciókkal működő kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással közösen még agilisebb menettulajdonságokat tesz lehetővé. Teljesen kikapcsolt ESC mellett az autó mindenkor pontos uralása érdekében a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás illetve az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (ESC) továbbra is aktív marad.

Szépen haladunk, a szöges gumi és az ESC hatását leginkább akkor érezzük, amikor harmadik körre kikapcsoltatják az ESC-t, csúszik az autó, dobálja a farát minden felé.

Tűzgolyók a jégen – találóan így foglalja össze egy külföldi kolléga a győri motorokkal szerelt autók lényegét, s annyit tesz még hozzá, a két, Svédországban eltöltött napban több télben volt részünk, mint Közép-Európában az egész szezonban.

Mindkét kijelentésre egyet értően bólogatnak a nemzetközi sajtó jelen levő képviselői.

Svédországból Koloszár Tamás tudósított.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....