hibrid

Szél formálta Ioniq

2017.06.06.

Első látásra megnyerő és másodikra sem okoz csalódást.

Portfólió                                                                                                    A szerző felvételei

Sportos és menedzseres megjelenés, meg hibrid is? Igen! És ez nem csak a látszat. Egyébként is kevés gyártó dicsekedhet ilyen portfólióval: Ioniq néven kínál benzines-hibridet, plug-in hibridet és teljesen villamos változatot is a Hyundai. Az importőrnek és rendes kollégáimnak köszönhetően választhattam az Autószektornak tesztelésre felajánlott modellek közül, én a Hybridet hoztam el.

Nincs bajom a hagyományos erőforrásokkal és a villamoshajtással sem, de napjainkban a hibridet tartom az időszerű megoldásnak. Már amennyiben rendelkezelésre áll megfelelő pénzforrás autóvásárlásra, mert a Hyundai Hybrid ára majdnem 7,6 millió forint, ami kedvező ajánlat ebben a mezőnyben, de magasabb, mint a hasonló méretű modelleké. Maradjunk az azonos márka azonos tengelytávú (2,7méteres) és hasonló méretű (1,6 literes), valamint teljesítményű (123 LE) motoros Elantránál, amit hárommillió forinttal kevesebbért meg lehet venni. Igaz, ha valaki a kisebb benzinszámlát és a környezetbarátságot preferálja, akkor az Ioniq mindenképpen jó ajánlat.

Kompromisszum

Ahogy minden műszaki megoldás, úgy a Hybrid Hyundai is sok kompromisszum árán született, de a dél-koreai mérnökök és persze az európai vénájú stiliszták jól megoldották a feladatot. Kreáltak egy kényelmes és tágas utasterű, valamint nagy csomagtartós modellt, melynek formája divatos, miközben nem estek bele abba a hibába, hogy kifele is mindenképpen demonstrálni kell a hibridtechnikát. Ahogy az elektromos Ioniq ruhája sem szikrázik feleslegesen. Ez több mint egy évvel a premier után is igaz: tavaly márciusban mutatta be a Hyundai az Ioniq modellcsaládot, melynek tagja a Hybrid, az Electric és a Plug-in, ezzel ez az első olyan autó a világon, mely három különböző - részben vagy teljesen - elektromos hajtáslánccal készül.

Az immár sorozatgyártású hibrid, teljesen elektromos és hálózatról tölthető hibrid mellett hidrogén üzemanyagcellás személyautó is megjelent a Hyundai kínálatában, utóbbi forgalmazása a töltőhálózatától függ, mert ugye, ahol nem, vagy nehéz hidrogént tankolni, ott nem érdemes forgalmazni.

Kappa hajtómű

A Hybrid és Plug-in hybrid modellekben is az 1,6 GDI közvetlen befecskendezéses, négyhengeres benzinmotort alkalmazzák, mert a Kappa kategória 40 százalékos termikus hatásfokot kínál, legnagyobb teljesítménye 105 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 147 Nm. A motort kifejezetten hibrid felhasználásra, vagyis Atkinson ciklusra hangolták. Az élénk és közvetlen gázreakciókat biztosító benzines erőforrás hatfokozatú dupla-kuplungos sebességváltón át továbbítja a nyomatékot az első kerekekre. A rendszerhez kapcsolódó villanymotor lehetővé teszi, hogy a jármű akár tisztán elektromos üzemben haladjon, de ha kell, például előzéskor késlekedés nélkül biztosít nagyobb menetdinamikát.

Korszerű energiatároló

A Hybrid villanymotorja 32 kW (43,5 LE) maximális teljesítményre képes, legnagyobb forgatónyomatéka 170 Nm. A motort a hátsó ülések alá beépített, 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor táplálja. Az 1,6 literes GDI motorral párosítva az Ioniq Hybrid hajtáslánca 103,6 kW (141 LE) rendszerteljesítményre és akár 265 Nm összesített nyomatékra képes, ami 185 km/óra végsebességet tesz lehetővé. Vegyes cikluson mért CO2-kibocsátási értéke 79 g/km.

Az Ioniq Plug-in hálózatról tölthető hibrid modell több mint ötven kilométeres villamos üzemmódra képes nagykapacitású (8,9 kWh) lítium-ion polimer akkumulátorával. A 45kW (61 LE) teljesítményű villanymotor és az 1,6 literes, négyhengeres GDI ’Kappa’ erőforrás megcélzott CO2-kibocsátási értéke 32 g/km.

 

Infotainment és még sok más

Az Ioniq modellcsalád tartozéka Android Auto, az Apple CarPlay és a TomTom élő szolgáltatás, valamint a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő berendezés. A vezető teljes körű tájékoztatásáról hét colos TFT monitort alkalmazó digitális műszerfal gondoskodik.

Az innovatív biztonsági csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az önműködő vészfékrendszer, a sávelhagyást gátló és holttér-, valamint keresztirányú forgalom-felügyelet, vagy az intelligens sebességtartó automata, amelyek együtt a vezető és az utasok legmagasabb szintű biztonságáról gondoskodnak.

Az ügyfelek változatos életstílusához igazodva az Ioniq több infotainment és kapcsolódási megoldást kínál: a nagy felbontású, 7 colos TFT információs műszeregységen, az 1280 x 720 pixel felbontású kijelzőn megjeleníthető egy sor különböző műszertípus (sebességmérő, ECO kijelző, töltöttség szint, üzemanyagszint, stb.). A vezető által választott üzemmódtól függ a műszerek megjelenítése és háttérszíne. Az alapelv, hogy mindig a pillanatnyilag legfontosabb és leghasznosabb információk jelenjelnek meg, a színharmónia pedig a pihentető vagy sportos hangulathoz igazodjon.

ECO és Sport

Miközben a sebességváltó SPORT üzemmódjában a gázreakció direktebb, az autó pedig dinamikusabb lesz, a műszerfalon a kör alakú sebességjelző fordulatszámlálóra változik, a tempót jelző szám pedig egy kisebb kockában, digitálisan jelenik meg. A dögösebb látványt fokozza a piros háttér. ECO üzemmód választásakor a TFT tájékoztató kijelzője analóg sebességmérőt szimulál az autóban uralkodó kék színben.

Aerodinamikus

Az áramvonalas karosszériának a kategória legjobb (0,24) légellenállási értéke, ami az Ioniq kecses, kupészerű sziluettje és egyszerű, gondosan megrajzolt és szél formálta körvonalainak és a légáramlatok optimális áramlásának köszönhető. Többek között olyan megoldásoknak, mint az első keréknél alkalmazott légfüggöny, a hátsó légterelő és diffúzor, az oldalsó küszöbtoldatok, a fenéklemez-burkolat, valamint a zárt kerékház-kialakítás. A fogyasztás csökkentését szolgálják a Hybrid és Plug-in kivitel első hűtőrácsának aktív légbevezető csappantyúja, mely három állásban nyit vagy zár.

HYUNDAI IONIQ HYBRID

Méretek

Hosszúság: 4470 mm

Szélesség: 1820 mm

Magasság: 1450 mm

Tengelytáv. 2700 mm

Menetkész tömeg: 1370 kg

Megengedett legnagyobb tömeg: 1870 kg

Csomagtér: 550 liter / 1505 liter (VDA)

Motor:

benzin, 4 hengeres, 16 szelepes, 1580 cm3 Kappa GDI

Max. teljesítmény (LE/ford) 105 LE (77,2 kW) / 5700 fordulatnál

Max. nyomaték: 147 Nm / 4000 percenkénti fordulatnál

Villanymotor:

Állandó mágneses szinkronmotor

Max. teljesítmény (LE/p.ford. 43,5 LE (32 kW)

Max.nyomaték (Nm/rpm) 170 Nm

Akkumulátor: Lítium-ion polimer

Kapacitás 1,56 kWh

Teljesítmény 42 kW

Feszültség 240 V

Sebességváltó: DCT 6 fokozat

Menetteljesítmények és üzemanyag fogyasztás*

Végsebesség (km/óra) 185

Gyorsulás (mp) 0 → 100 km/óra 10,8

CO2 kibocsátás (min.) (CO2, g/km) 79

Fogyasztás:

Városban: 3,4 liter/100 km

Országúton: 3,6 liter/100 km

Kombinált: 3,4/100 km

Üzemanyagtank 45 liter

Futómű

Keréktárcsa :6.0J x 15" könnyűfém, 7.0J x 17" könnyűfém

Gumiabroncs: 195/65R15, 225/45R17

Felfüggesztés elől: Mcpherson, gáztöltésű lengéscsillapítók

Felfüggesztés hátul: Multi-Link, gáztöltésű lengéscsillapítók

* Gyári tájékoztató: "A táblázatban feltüntetett üzemanyag-fogyasztási értékeket a honosítási eljárás próbái során, meghatározott előírás szerint, laboratóriumban elvégzett mérésekkel határozták meg. A napi használat során a jármű terhelése, a bekapcsolt elektromos fogyasztók (fényszórók, utastér ventilátor, légkondicionáló berendezés stb.) által okozott terhelés, az út minősége, a forgalmi és időjárási viszonyok, a gépkocsit vezető személy vezetési stílusa, a felszerelt tetőcsomagtartó,a nyitott ablakok vagy más okok miatt megnövekedett légellenállás, a gumiabroncsok légnyomása és gördülési ellenállása, a normál és extra tartozékok, valamint a jármű általános állapota a táblázatban megadott értékektől eltérő üzemanyag-fogyasztási értékeket eredményeznek. A táblázatban megadott értékek elsősorban más típusokkal való összehasonlításra szolgálnak."

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....