Porsche AG

Szériagyártásba kerül az új 911 Speedster – 510 lóerővel, korlátozott darabszámban

2019.05.11.

A 911 Speedster koncepcióautóként tavaly debütált, most pedig a Porsche bejelentette, hogy sorozatgyártásba küldi a kétüléses sportautót.

A 911 Speedster egy vegytiszta, vezető-orientált élményautó, amely versenytechnikája ellenére a mindennapokban is kiválóan használható. A fejlesztés során az alapokat a 2016-os 911 R, és a 911 GT3 biztosította. A lenyűgöző hangélményről egy magas fordulatszámú, 510 lóerő (375 kW) csúcsteljesítményű, 4-literes szívó boxermotor gondoskodik, amihez egy manuálisan kapcsolható, hatfokozatú GT-váltómű csatlakozik a lehető legközvetlenebb vezetési élmény érdekében. Megjelenését tekintve a Speedster minden Porsche sportautó ősét, az 1948-as 356 „Nr. 1“ Roadstert idézi fel. Az új, limitált 911 Speedster gyártási darabszáma is erre utal: a 2019 közepén startoló sorozatgyártás keretében a stuttgart-zuffenhauseni gyár kapuját pontosan 1948 példány fogja elhagyni.





A 911 Speedster koncepciómodellként 2018-ban ünnepelte világpremierjét Zuffenhausenben, a „70 év Porsche sportautó“ jubileumi ünnepségen. Ezt követően az autó a goodwoodi Festival of Speed sebességfesztiválon, a kaliforniai Laguna Secában megrendezett Rennsport Reunion VI rendezvényen, valamint a Párizsi Autószalonon is tiszteletét tette. A szériagyártású változat számos sajátos Speedster-formajegyet örökölt a tanulmánymodelltől, amelyek azonos vagy hasonló kivitelezésben varázsolják rendkívül karakteressé a szériamodellt.



A középpontban a páratlanul esztétikus tetőtartó-fedél áll jellegzetes, úgynevezett „Double Bubble“ kettős púpjával, ami már az első, 1988-as Porsche 911 Speedster óta a Speedster modellek híres ismertetőjegye. Az elem további különlegessége, hogy a márka történelmének ez az eddigi legkomplexebb és legnagyobb egyetlen egységből álló alkatrésze egy utcai típusban, ami szénszál-erősítésű műanyagból (CFK-ból) készült. A kettős púpban két nyílás is helyet kapott, amelyek egy esetleges baleset alkalmával lehetővé teszik a borulásvédelem részét képező bukócsövek kirobbanását, amelyek a 911 Carrera Cabriolet modellekhez hasonlóan a Speedsterben is a szériafelszereltség részét képezik.



A koncepcióautó egyszerű esővédelmét a szériagyártású változatban egy optimalizált tömegű tetőkonstrukció helyettesíti. A vászontető puritán kialakítása ellenére tökéletesen alkalmas a mindennapi használatra. A 911 Speedster a műfajnak megfelelően a 911 Cabriolet kivitellel összehasonlítva rövidebb szélvédőt és alacsonyabb oldalablakokat kapott, aminek köszönhetően rendkívül atletikus megjelenéssel büszkélkedhet. A különösen alacsony ablakvonal már az 1954-es Porsche 356 Speedster sportautón is megfigyelhető.



A tetőműködtetés egyáltalán nem körülményes: gombnyomásra a rendszer elektromosan kireteszeli a szélvédőkeret középső biztonsági kampóját, valamint a vászontető két oldalsó-hátsó csücskét. A könnyű szénszálas anyagból készített méretes hátsó borító elem elektromosan kireteszelődik és kicsit hátrébb mozdul annak érdekében, hogy kézzel egyszerűen fel lehessen emelni, szabad helyet biztosítva a vászontető számára, ami Z-alakban, pillanatok alatt behajtható az első ülések mögötti tetőtartóba. Ezt követően a borító elemet kézzel, kis erőszükséglettel lehet visszacsukni. A tető felhelyezése hasonlóan történik – csak természetesen fordított sorrendben –, azzal a különbséggel, hogy a vászontető két oldalsó-hátsó csücskét kézzel kell beakasztani a helyére.



A 911 GT3 Touring hátsó szárnya és hátsó köténye



A könnyű építésmód számos ponton tetten érhető a 911 Speedster esetében. A 911 GT3-énál további 2 kilogrammal könnyebb CFK csomagtérfedél, valamint a szintén CFK-ból készített sárvédőívek a 911 R-től származnak. Az első lökhárító a GT3-tól érkezik, ám az alsó légterelő új fejlesztés. A 911 Speedster tanulmányautó ún. Talbot-tükreit a szériamodellben elektromosan állítható és fűthető Sport Design külső tükrök helyettesítik. A kiemelkedni képes, aerodinamikailag hangolt hátsó szárny, valamint a hátsó kötény a 911 GT3 Touring modelltől származik.



Az utastérben a felhasznált anyagok tekintetében a fekete bőr dominál: fekete bőr borítja többek között a CFK-ból készített kagylóülések fejtámláit és oldaltámaszait, az ajtók belső felét, valamint a rövidített váltógombot. A bőrborítású ülőfelületek perforáltak, a tömegcsökkentés jegyében pedig a belső kilincseket szövet ajtónyitó hurkok, míg az ajtózsebeket tárolóhálók helyettesítik.



A hangulatot több „Speedster“ felirat hivatott fokozni a fejtámlákban, a szénszálas ajtóküszöbökön, valamint a központi fordulatszámmérőben. A műszerek fekete számlapja, fehér mutatója és zöld feliratozása, illetve skálázása a 911 Speedster ősét, a Porsche 356 Speedstert juttatja eszünkbe. Az első ülések mögött egy kis plakett utal az egyedi, limitált szériára, amelyről leolvasható, hogy az 1948 példányt számláló sorozatból hányadikként készült el az adott Speedster.



Az új 911 Speedster opcionálisan egy ún. Heritage Design csomaggal is felszerelhető, amelynek ára nettó 18.180,- euró. A csomag – amit a Style Porsche részleg álmodott meg és a Porsche Exclusive Manufaktur valósított meg – tartalmát tekintve az 50-es és a 60-as évek klasszikus elemeihez nyúl vissza. A Heritage Design modellek utasterében a fekete/konyak színkombináció dominál, aranyozott díszítésekkel kiegészítve. A karosszériát tekintve a 911 Speedster GT-ezüst metál alapfényezésére egy speciális, fehér színű, ún. „Spears“-fényezés kerül az orr-részre, valamint az első sárvédőkre, a csomagot pedig múltidéző versenysport-grafikák teszik teljessé a csomagtérfedélen és az ajtókon. A fotókon látható, legfeljebb két számjegyű rajtszámot az ügyfelek szabadon választhatják meg. A történelmi Porsche pajzsok, valamint az aranyszínű feliratok egyaránt az 50-es és a 60-as évek Porsche versenyautóit idézik..



Magas fordulatszámú, 510 lóerős sportszív



Az új Speedsterben a 911 GT3 szíve dobog. A 4-literes, hathengeres szívó boxermotor egy vérbeli GT-erőmű: 510 lóerős (375 kW-os) csúcsteljesítményét 8.400/perces főtengely-fordulatszámnál éri el, maximális, 470 Nm-es forgatónyomatéka 6.250/percnél jelentkezik, legnagyobb fordulatszáma pedig percenként 9.000. Az új 911 Speedster álló helyzetből kereken 4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebessége 310 km/h.



Az eddigi 911 GT3-mal ellentétben a Speedster erőforrása két darab benzines részecskeszűrőt is kapott, amelyek segítségével teljesíteni tudja az Euro 6d TEMP-EVAP-ISC (EU6 DG) károsanyag-kibocsátási normát. Ennek ellenére a hengerenként négyszelepes motor 10 lóerővel izmosabb, mint a GT3-ban. A teljesítménynövekményt a mérnökök olyan precíziós fejlesztésekkel érték el, mint például az optimalizált nagynyomású injektorok és a módosított, hengerenkénti pillangószelepes szívóoldali traktus, amely még spontánabb gázreakciókat tesz lehetővé. Az új fejlesztésű rozsdamentes sport kipufogórendszer, ami a tömegcsökkentés jegyében készült, 10 kilogrammal könnyebb a GT3 rendszerénél, a két darab részecskeszűrő ellenére.



Tekintettel arra, hogy a Porsche a 911 Speedstert egy igazi, klasszikus ‘Driver’s Car‘-nak szánja, a modellhez kizárólag manuális váltó – egy hatfokozatú GT-sportváltó – áll rendelkezésre, amely automatikus gázfröccs-funkcióval is rendelkezik: visszaváltáskor a rendszer egy gázfröccsel kompenzálja a fokozatok közötti fordulatszám-különbséget. Az ún. Auto-Blip funkció a PASM (Porsche Active Suspension Management) állítható lengéscsillapítás kiválasztott üzemmódjától függetlenül bármikor bekapcsolható. A hátsókerékhajtású 911 Speedster radikálisan sportos hajtásláncát egy mechanikusan önzáró, aszimmetrikus záróhatású hátsó differenciálmű koronázza meg.



A Speedster GT-filozófiája a futómű tekintetében is visszaköszön: akárcsak a 911 GT3 és a 911 R, a 911 Speedster is megkapta a sportos hangolású összkerék-kormányzást, valamint a dinamikus motorfelfüggesztéseket. A különböző menetdinamikai szabályozó rendszereket, mint például a Porsche Torque Vectoring (PTV), a Porsche Stability Management (PSM) és a 25 mm-es ültetéssel kiegészített, radikálisan sportos hangolású PASM adaptív lengéscsillapítási rendszert, kimondottan a 911 Speedster karakteréhez hangolták a tervezők. A kétüléses sportautó 20 colos, kovácsolt Speedster könnyűfém keréktárcsákon gördül, amelyek központi kerékcsavarokkal vannak ellátva. A PCCB kerámia-kompizit fékrendszer (Porsche Ceramic Composite Brake) a szériafelszereltség részét képezi.



Az új Porsche 911 Speedster alapára nettó 226.281,- euró és az 1948 példányszámban limitált sportautó máris megrendelhető hazánkban, a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben.



Az igazán különleges 911-hez egy igazán különleges kiegészítő is elérhető: akárcsak a Porsche 911 Speedster, úgy a Porsche Design Timepieces kínálatát képező Porsche Design „Chronograph 911 Speedster“ és „Chronograph 911 Speedster Heritage Design“ karórák is 1948 példányban vannak limitálva. A kronográfokat 2019 májusától exkluzív módon kizárólag az új Porsche 911 Speedster modellek leendő ügyfelei rendelhetik meg a világ bármely Porsche Centrumában, nettó 8361,- eurós áron.





 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..